שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חלוקת התקים לא הסתיימה: אלו מאוכזבי הליכוד
שעות ספורות לפני השבעת הממשלה, וחלוקת התיקים בליכוד טרם הסתיימה | ישראל כ"ץ מסרב שאלי כהן יהיה הראשון ברוטציה במשרד החוץ | גמליאל סירבה לתפקידים שהוצעו לה
ישראל כץ ודודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ

שעות ספורות נותרו לתחילת טקס ההשבעה של הכנסת ה-37, אך חלוקת התיקים בסיעת הליכוד טרם הסתיימה. במשך כל הלילה, הממשיך המשיך ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במרתון פגישות עם חברי מפלגתו במטרה לאייש סופית את תיקי החוץ, האנרגיה ושיתוף פעולה אזורי ומודיעין.

הבעיה המרכזית היא, הרצון של נתניהו לקיים רוטציה במשרדי החוץ והאנרגיה בין חברי הכנסת ישראל כץ ואלי כהן, אך הוא טרם הגיע להסכמות מי יהיה הראשון בכל תפקיד. כץ שלל את ההצעה הראשונית, לפיה כהן יהיה הראשון במשרד החוץ והוא באנרגיה. נתניהו רוצה מאוד לרצות את כץ כדי לפרק את הברית שלו עם חברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם, שסירבו לכל ההצעות שהוצעו להם והחליטו להישאר חברי כנסת מן המניין.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, נפגש נתניהו עם חברי הכנסת גילה גמליאל ודני דנון, אך גם איתם טרם הגיע להבנות. דנון רצה בהתחלה להתמנות ליו"ר הכנסת, אך נתניהו הציע לו להתפטר מהכנסת כדי להיות יו"ר קק"ל, דנון סירב ודרש תיק בממשלה. חברת הכנסת גמליאל סירבה שללה את המשרד לשוויון חברתי שהוצע לה כמו גם תפקיד שגרירה. גמליאל ביקשה את תיק הגנת הסביבה שהובטח לחברת הכנסת עידית סילמן, ובינתיים תיק השוויון החברתי נמסר לחבר הכנסת שיקלי.

נתניהו יעשה כל מאמץ להגיע להסכמות עם חברי הכנסת כץ, כהן, דנון וגמליאל כדי למנוע מהם להצטרף למאוכזבי הליכוד, ובראשם אמסלם, שדרש לקבל את יו"ר הכנסת או את תיק המשפטים. נתניהו ינסה למזער נזקים בין חברי סיעתו כדי למנוע אופוזיציה פנימית.

דנון תקף את השותפות הקואליציוניות ואמר כי הדרישות שלהן היו מוגזמות. גם הוא טען שהוא שואף לקבל תפקיד משמעותי בממשלה, אך אם לא יקבל תפקיד בעל השפעה הוא יישאר חבר כנסת מן המניין. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים