שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חלום שמתגשם: הרובוט יכין לכם ארוחה מצפיה בסרטוני בישול
חוקרים באוניברסיטת קיימברידג' פיתחו רובוט מבוסס אינטליגנציה מלאכותית שמסוגל להכין מזון על בסיס צפייה בסרטוני בישול | כרגע הוא יודע להכין רק שמונה סוגי סלטים
הרובושף | צילום: אוניברסיטת קימברידג'

העתיד הקולינרי כבר כאן. חוקרים באוניברסיטת קיימברידג' פיתחו רובוט שמבוסס על אינטליגנציה מלאכותית שמסוגל להכין מזון על בסיס צפייה בסרטוני בישול. כרגע הוא יודע להכין שמונה סוגי סלטי פירות וירקות, אך בהמשך הוא ידע להכין מנות נוספות. הרובוט יודע לנתח כמעט כל פריים בסרטונים ומסיק מהם מה בדיוק צריך לעשות עם כל מרכיב, ואפילו מסוגל להעיר לשף האנושי אם הוא יטעה או יחרוג מהמתכון.

האם כוכב המישלן הבא יוענק דווקא למכונה? כרגע לא. אך בעתיד, מיד יודע. מנהל המחקר, דוקטורנט במעבדת הרובוטיקה של קיימברידג' בשם גז'גוז' סוחסקי, הסביר כי הוא ועמיתיו רצו לבדוק אם ניתן "לאמן" שף רובוטי ולגרום לו ללמוד להכין את המנות בדיוק כפי שמלמדים בני אדם זיהוי המרכיבים וההבנה כיצד לשלב אותם במנה. "היה מדהים לראות את הדקויות שהרובוט הצליח לקלוט" אמר המדען.

עוד מבחזית החדשות

ה"רובושף" של סוחסקי וחבריו, עושה שימוש ברשת נוירונים (מודל מתמטי שפותח בהשראת תהליכים מוחיים, ולמעשה מנסה לחקות את המוח האנושי) וכרגע מסוגל להכין שמונה מתכונים פשוטים של סלטי פירות וירקות.

לטענת החוקרים, אחרי שהרובוט צפה בסרטוני ההכנה של הסלטים, הוא הצליח לפענח אותם ב-93% מהזמן. לדוגמה, כאשר המציג האנושי בסרטון אחז בסכין ביד אחת ובגזר בידו השנייה, הסיק הרובוט שהגזר עומד להיפרס וחתך גם הוא את הגזר בהתאם.

בנוסף, הרובוט גם ידע לזהות מתי נעשו שינויים במתכון, כמו הוספת מנה כפולה של מרכיב כלשהו ואף למד לזהות מתכון של סלט תשיעי על בסיס הידע שצבר בשמונת הסלטים הקודמים. מה שהרובוט לא יודע לעשות הוא, לשים מלח "לפי הטעם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים