שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ סמוטריץ': "ממשלת ימין תקום בימים הקרובים"
הקמת הממשלה
יו"ר הציונות הדתית נשמע בטוח יותר: "גילינו רצון טוב והבנה. בחמש מערכות בחירות הלכנו עם נתניהו בנאמנות, הוא יחזיר לנו באותו המטבע ויבנה איתנו שותפות אמיתית"
בצלאל סמוטריץ' | צילום: לירן מולדובן

היום (ראשון) התייחס יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' למאמצי המשא ומתן הקואליציוניים להרכבת הממשלה ואמר כי "יש התקדמות משמעותית במשא ומתן, ואני יוכל לומר בביטחון מלא, בעזרת ה' תקום ממשלת ימין אמיתית בימים הקרובים". לדברי סמוטריץ'  "גילינו רצון טוב והרבה מאוד הבנה כדי שנוכל להקים את הממשלה בהקדם, ואני מעריך שאנחנו לקראת השלמת המשימה החשובה".

בשבוע שעבר תקף סמוטריץ' את צוות המשא ומתן של הליכוד ואמר כי המפלגה "החליטה לקבוע פגישות מו"מ בקושי אחת לשלושה ימים, ובין לבין להכפיש ולהקטין אותנו, ולשלוח גדודי צייצנים ו"פרשנים" לשקר, לקלל ולגדף אותנו בוולגריות" ואילו בליכוד מתחו ביקורת על סמוטריץ' ואמרו כי  "הציבור מצפה להקמת ממשלה שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל, עזוב את הג'ובים ובוא לחתום על הקמת ממשלת ימין על מלא".

היום נראה סמוטריץ' רגוע יותר ביחס למשא ומתן ואמר כי "אני משוכנע שאחרי חמש מערכות בחירות שבהן הלכנו עם הליכוד ונתניהו בנאמנות מוחלטת, ושילמנו על כך מחירים לא פשוטים, הליכוד יחזיר לנו באותו המטבע ויבנה איתנו שותפות אמיתית גם בקואליציה. אני מציע ומבקש להתעלם מרעשי רקע של גורמי קצה שוליים שמנסים לסכסך, לפלג ולזרוע חוסר אמון".

עוד מבחזית החדשות

לטענת סמוטריץ' "לא מדובר במחלוקת על תיקים או על תפקידים, אלא על הדרך למימוש הערכים והאידיאולוגיה בכל הנוגע למשילות, הסדרת ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט וחיזוק הזהות היהודית". סמוטריץ' התייחס גם לדרישה להוציא את המנהל האזרחי ממשרד הביטחון ואמר כי "לא יכול להיות שיותר מחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון חיים תחת ממשל צבאי, כמו אזרחים סוג ב'". 

כזכור, לפני שבועיים בדיוק הטיל נשיא המדינה יצחק הרצוג על יו"ר הליכוד, חבר הכנסת בנימין נתניהו, להרכיב את הממשלה הבאה, לאחר ש-64 מחברי הכנסת המליצו עליו. בתחילה נדמה היה שנתניהו יצליח להציג ממשלת ימין במהירות אך למפרע הסתבר שהדרך לכינון הקואליציה זרועה במהמורות ובקשיים לא מעטים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים