שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ דוד ביטן: הדבר העיקרי במדינת ישראל – המשפט של נתניהו
הקרב בליכוד
"אני יודע שלא אהיה שר, ולא בגלל כתב האישום" | "מקווה שנתניהו יתעשת ויבין שצריך לאחד את השורות, בניגוד לדעת חברי כנסת שרוצים לעשות חיסולים פוליטיים
ח"כ דוד ביטן | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ דוד ביטן מהליכוד אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet radio כי מפלגתו הקשיחה את עמדותיה במו"מ הקואליציוני מול שותפות הממשלה המיועדת בעקבות הביקורת שהוא וחברי כנסת אחרים הביעו. "הם עברו את הגבול מבחינת הבקשות שלהם, במיוחד סמוטריץ'. אני לא רואה מצב שאפשר להמשיך לוותר להם", אמר ביטן בראיון למורן אזולאי וקובי סודרי. "סמוטריץ' צריך להתיישר. הבעיה לא רק בתיקים, לפי מה שאני רואה – הליכוד יצטרך לעבוד בשבילם".

ביטן טען כי תיקי הביטחון, האוצר והחוץ היו חייבים להישאר בידי הליכוד מאחר שהשיג 32 מנדטים. "אם אתה לא מחזיק תפקידי שרים רציניים – אתה בעצם לא יכול לעשות שום דבר", אמר. "ראש ממשלה, עם כל הכבוד, זה לא מספיק. בחוץ ובביטחון ראש הממשלה קובע, אבל בדברים אחרים הסמכויות בידי השרים – וזה חשוב. גם בעקרונות ההסכם הקואליציוני יהיו לנו בעיות. גם באופוזיציה. התחילו לא טוב את המו"מ, היו צריכים מראש לומר – שלושת התיקים האלה לא במו"מ". לדבריו, "לא יודעים לנהל משא ומתן. היו צריכים לדעת שסמוטריץ' יהיה מאוד קשוח ויהיה לו המון דרישות, כי זה בית הגידול של הציונות הדתית, הם גם עשו את זה בעבר. דבר שני – הזרע של הפורענות היה באופוזיציה, אם באופוזיציה על מנת לשמור את האחדות הליכוד התקפל כל הזמן, אז היה ברור להם שזה גם יהיה בהקמת הממשלה".

ח"כ ביטן אמר עוד כי "התוצאה של המו"מ היא לא לטובת הליכוד – וזה חבל מאוד", אבל דחה אפשרות להקמת ממשלה עם המחנה הממלכתי ויש עתיד, אף שהן מסתמנות כ"שותפות טבעיות ונכונות" יותר עבור הליכוד. "הם לא מוכנים. ברגע שהם שמו את הדבר העיקרי במדינת ישראל, המשפט של נתניהו, אז אין שום אלטרנטיבה אחרת. הם הבעיה, לא אנחנו", אמר. "זה לא רק מלקקים פצעים מהממשלה עם גנץ".נתניהו. "מקווה שיתעשת וישנה מדיניות. תפקידו לתת מה שצריך" ביטן העריך גם שלא ימונה לשר בממשלה המיועדת של נתניהו, ולא בשל כתב האישום נגדו. "אני יודע שלא אהיה שר. לא מסתכל אחורה", אמר ביטן. "הפעילות שלי בכנסת, ונראה מה נתניהו יאמר". כשנשאל ביטן אם מי שזוכה לתפקיד שר הוא מי ש"המלך חפץ בייקרו" השיב: "זה בערך המצב".

בהמשך, כשנשאל אם הקריטריון אינו בהכרח כשירות ויכולת אלא מציאת חן בעיני הממנה (נתניהו) לבין הממונה לשר, אמר: "נכון. אני מקווה שנתניהו יתעשת ויבין שצריך לאחד את השורות וישנה את המדיניות, בניגוד לדעת היועצים או חברי כנסת שרוצים לעשות חיסולים פוליטיים. תפקידו לתת מה שצריך". לאחרונה אתה לא חוסך ביקורת. אתה מקבל מסרים להרגיע? מותקף גם עכשיו? "לא, אני לא מקבל. יש סיסמה: ברגע שיש ביקורת אז ישר מתחילות ההתקפות של כל מיני אנשים פעילים כביכול שאומרים להם תתקפו את ביטן. אני מודע לעניין הזה אבל אני הביקורת שלי עניינית. ודאי שאני חוטף מתקפה עכשיו. לא מתקפה של נתניהו, של כל מיני אנשים".

חטפת מנתניהו בפריימריז. "חטפתי כבר, אני לא מתרגש מזה. עובדה שנבחרתי גם בלי התמיכה שלו. הוא צריך להסתכל בראי ולהגיד למה לא תמכתי בביטן כשביטן תמך בי ברגעים הכי קשים ותמך בי משנת 92'. זו בעיה שלו, לא בעיה שלי. כל מיני ח"כים שרצו להזיז אותי הצידה וכל מיני אנשי לשכה אמרו לו 'ביטן חזק מדי', 'ביטן רוצה להכניס כל מיני חברי כנסת', 'מקים סיעה בתוך סיעה'. כל מיני קשקושים שלא היו נכונים, כי העובדה היא שתמיד תמכתי בו".תשנה את הגישה כלפיו?"לא. תמיד הייתי מבקר. אחת הבעיות שלי היא שאני תמיד אומר מה שאני חושב, זו לא פעם ראשונה. הביקורת שלי עניינית".

שמעתי את ישראל כץ אומר שיש ציר בליכוד שכולל גם את אמסלם ואותך. מה המשמעות? "אין משמעות. הציר הזה חברי ופוליטי של שנים. זו לא סיעה בתוך סיעה. יש צירים אחרים, כמו למשל צירים של יואב קיש, חיים כץ ומיקי זוהר שזה ציר בפני עצמו, יש עוד צירים כאלה במפלגה. לא ראיתי את נתניהו או המתחרים שלו יוצאים נגד הציר הזה. קיש (שתמך בגדעון סער) קיבל חנינה בגלל יריב לוין. יש צירים נוספים, דוגמת אוחנה ודיסטל. יש צירים שמקבלים אותם ויש צירים שנלחמים בהם. הכול עניין איך המלך רואה את העניין הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים