שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ אלכס קושניר נבחר לכהן כיו"ר ועדת הכספים
באופן קבוע
קושניר אמר: "זו לא הוועדה שלי ולא שלנו, זו הוועדה של הציבור, נעשה הכל כדי להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת, נעשה הכל כדי לדאוג לכל הציבור בישראל"
אלכס קושניר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכספים בחרה היום (ג'), את ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים, על פי המלצת הוועדה המסדרת.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך פתח את הישיבה: "כבר בשבועות האחרונים ניכר כי אלכס מנהל את הוועדה בצורה מדהימה, ומצליחים להגיע להסכמות עם כל הצדדים, למרות הוויכוחים הפוליטיים הכי קשים, ואני גאה להגיש את השם של אלכס להצבעה ליו"ר הוועדה".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי: "בשנים האחרונות הייתי חבר של קבע פה בוועדה וכמעט לא הפסדתי דיונים, הצבעתי ב-70 אחוז מהמקרים עם הממשלה, כי התקציבים היו לטובת אזרחי המדינה ולטובת המדינה. לא עשיתי חשבון של אופוזיציה או קואליציה, לעיתים באו אלי בטענות מהאופוזיציה, זה לא עניין אותי, עניין אותי מה טוב למדינת ישראל. זו אחת הוועדות שמיציתי בה את כל הרצונות והיכולות שלי, יש כמה חברים מהאופוזיציה שישבו לידי והעברתי להם כל מה שאני יודע, בלי חשבונות פוליטיים, כשאנחנו רואים רק מה שטוב לאזרחי מדינת ישראל. בוועדה הזו כך זה צריך להיות. זו אחת הוועדות החשובות ביותר, השליטה על 450 מיליארד ₪, הסכום עליו מדובר בתקציב המדינה הקרוב, שהוועדה הזו מעבירה, תוך פיקוח על עבודת הממשלה. זה כסף של אזרחי מדינת ישראל, זה הלב הפועם של המדינה. בלי כסף זה לא עובד. מאוד נהניתי מהעבודה, כמעט ולא נעדרתי, והרגשתי שאני משפיע. אלכס אני שמח אלכס שאתה בראש הוועדה, תעשו שיעורי בית, תבואו מוכנים, וכך תוכלו לבוא לכדי ביטוי. הוועדה עבדה הרבה גם על עוולות חברתיות, מניעת סגירת מפעלים, הרשימה ארוכה ואתם יכולים לנצל את הכוח שניתן לכם כדי למנוע עוולות חברתיות כלכליות. אני מכיר אותך היטב אלכס, סומך עלייך ומאחל לך הצלחה בהמשך הדרך".

ח"כ נירה שפק: "אני חושבת שהלב של הוועדה הזו הוא קודם כל סדר העדיפויות. זה נקבע כאן, למי נותנים את המשאבים. מההכרות שלי איתך אלכס, אתה יודע לתת את המקום למי שאין להם לובי, ובזה אנחנו באותו מקום, ואני ממש שמחה לעבוד איתך" .

ח"כ וליד טאהא: "אלכס אני רוצה לאחל לך הצלחה גדולה. אומרים שאם רוצים לבחון את מידת ההתעניינות של מדינה לגבי האוכלוסייה שלה, צריך לפתוח את ספר התקציב. החברה הערבית לא תמיד הייתה שם, ואנחנו רוצים להיות שם. אנחנו רוצים לממש את הזכויות של החברה הערבית גם בוועדה שלך, ואנחנו רוצים לראות את הנוכחות גם בתקציב המדינה שבקרוב נתחיל לדון בו".

ח"כ מאיר יצחק הלוי: "אני מכיר את אלכס מתפקידיו הקודמים, אני שמח שאתה עומד בראש ועדה כ"כ חשובה בתקופה הזו. ביקשתי שנכנסתי לפה להיות חבר ועדת הכספים, אני בטוח שאתה באופן ההתנהלות שלך, תדע גם למצוא את הדרך".

ח"כ יעל רון בן משה: "ברכות ליו"ר הוועדה החדש-ישן, זכות הייתה לשבת לידך כחבר ועדה וגם מאז מוניתה, התוודעתי לזמינות ואנושיות, קיבלתי מענה מלא ממך. אתה מגיע מהדרום, אני מהצפון, ושנינו יודעים שהציונות חיה וקיימת, ונדע להשקיע בנגב ובגליל. זה לא עול ולא נטל, זו השקעה מניבה והייתי שמחה לראות נושאים נוספים באזורים האלה לדוגמא פיתוח נושאי הבריאות והתעשייה. אני בטוחה שתהייה פרטנר מצוין לזה, ואני מבטיחה שאני אהיה פרטנרית לכך, אני בטוחה שגם האופוזיציה תהייה פרטנר לזה, ואני מקווה שנוכל לעשות חיל בוועדה הכה חשובה הזו".

יו"ר הכנסת: "אני מבקש להזכיר לכם מניסיוני, אל תזיזו כלום בלי הייעוץ המשפטי, הן מונעות שתיכשלו, הייתי כל שבוע פונה אליהם".

יו"ר הוועדה הנבחר, ח"כ אלכס קושניר: "אני מתרגש, זו לא הוועדה שלי ולא שלנו, זו הוועדה של הציבור. לפני שלושה שבועות הגעתי ליום חמישי, ישבתי בחדר, עם ערימת ניירות על השולחן ופתאום הרגשתי את כובד האחריות, יו"ר הכנסת דיבר על 450 מיליארד, אתה מרגיש שזה כסף ציבורי, והיחס צריך להיות בחרדת קודש. חשוב שנהייה ישרים והגונים, נוכל לשתף פעולה ולדבר, גם אופוזיציה וגם קואליציה. כולם צריכים לקבל אפשרות לדבר ולא רק לדבר אלא גם לבוא לידי ביטוי. אני מודה לכל הצוות המקצועי, זה לא מובן מאליו להקפיץ את כולם מעכשיו לעכשיו. גם אני כחבר אופוזיציה בוועדה הצבעתי לא פעם עם הקואליציה שחשבתי שזה נכון, וידענו להשפיע על החלטות של הקואליציה ולנתב אותן למקומות הנכונים, וזה מה שאני מצפה מהאופוזיציה הנוכחית. ננסה לעשות הכל כדי להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת הוועדה, נעשה הכל כדי לדאוג לכל הציבור בישראל, גם בנגב גם בגליל, גם במגזר הערבי. תודה לכולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים