שיתוף
תגובות
חדשות » ח"כ אורי מקלב פנה לשר הבט"פ כנגד עיכוב קבורת נפטרים
כבוד המת
משטרת ישראל מעכבת קבורת נפטרים בדרישה לבירור סיבת המוות בבדיקה פולשנית בניגוד לעמדת המכון לרפואה משפטית ופסקי בית המשפט בעבר
ח"כ אורי מקלב | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאור ריבוי המקרים בהם משטרת ישראל מעכבת קבורת נפטרים ודורשת לברר את סיבת המוות באמצעות נתיחה וזאת פעמים רבות בניגוד לעמדת המכון לרפואה משפטית ופסיקות בית המשפט בעבר המבטלות את הצורך בבדיקה פולשנית פנה ח"כ אורי מקלב לשר הבט"פ בכדי שיבחן את פעילות המשטרה בנושא.

באחרונה, ריבוי מקרים בהם משטרת ישראל דורשת לברר את סיבת המוות באמצעות בדיקה פולשנית תוך ביזוי כבוד המת ורק לאחר התערבות המחלקה המשפטית של זק"א וגרירת הדיון לבתי המשפט משוחררת גופת הנפטר לקבורה כדין. דבר זה מעכב את מהלך הקבורה על פי ההלכה לעיתים שעות ואף ימים מהפטירה.

כך באחרונה דרשה משטרת ישראל לברר את בדיקת סיבת המוות באמצעות בדיקה פולשנית לנפטר בעל צרכים מיוחדים ששהה במוסד יועדי. במקרה אחר רק הבוקר דרשה המשטרה בדיקה שכזו לבירור סיבת המוות לבחור שטבע בבריכה בצפון הארץ. רק לאחר התערבות המחלקה המשפטית של זק"א ובהתערבות ח"כ הרב מקלב שוחררה גופת הנפטר לקבורה.

כאמור, אחר הצהרים פנה הגב מקלב לשר הבט"פ בכדי לשים סוף לתופעה פסולה זו. בפנייתו לשר הבט"פ תהה הרב מקלב מדוע המשטרה מתעללת בנפטרים ובני משפחותיהם? וכן דרש לדעת כמה בקשות לנתיחה בהם המשפחה התנגדה לנתיחה הגישה המשטרה בשנים 2019-2022? וכמה מתוכן בימ"ש אישר את הנתיחה ובכמה בימ"ש דחה את בקשת המשטרה? 

הצורך בנוהל מוסדר חיוני הסביר מקלב, ותהה האם קיים במשטרה נוהל מסודר מתי יש צורך לבקש נתיחה ומה יעשה השר כדי למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד? ח"כ מקלב הוסיף כי מדובר בהתנהלות שהיא שערורייה, בתי המשפט מבקרים את זה שוב ושוב, זה דבר אנטי אנושי מנוכר ואכזר בשעות הכי קשות של האזרחים. אם אזרח היה עושה כדבר הזה היה יושב במעצר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים