שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ אבוטבול מסביר מה יש בבנט
מנומק
"כאן המקום לברך את כל בני התורה ובני הישיבות ששבים לעולם התורה, חוזרים לתחילת זמן חורף" פתח אבוטבול את נאומו
משה אבוטבול במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת

ח"כ משה אבוטבול מפלגת ש"ס נאם אמש במליאה: "ראשית, אאחל לכל עם ישראל שיהיה לכולנו חורף בריא, עם הרבה סייעתא דשמיא והצלחה. כאן המקום לברך את כל בני התורה ובני הישיבות ששבים לעולם התורה, חוזרים לתחילת זמן חורף, בהמון ברכה והצלחה וסייעתא דשמיא בלימודים שלהם, אמן ואמן".

"אני רוצה לדבר קצת לגבי הנושא של ראש הממשלה. ישנו עיתונאי בשם ארי שביט, שהוא עיתונאי, הוא שמאלני, הוא די מוכר לכולם. הוא פרסם טור בסוף השבוע שעבר, והייתי רוצה קצת לצטט מתוך הטור שלו, שהוא מתייחס לבעיה. לאיזו בעיה? לבעיה ושמה בנט, כך הוא מגדיר את זה. לכשל המובהק בבחירה של האיש לראשות הממשלה".

"וכך הוא כותב, דברים מאוד מאוד חריפים. כדאי שהעם היושב בציון יקשיב למה שהוא אומר": 'הנאום של נפתלי בנט בעצרת הכללית של האו"ם היה חשוב מאוד. הוא לא היה חשוב לקהילה הבין-לאומית שהתעלמה ממנו, והוא גם לא היה חשוב לתקשורת האמריקנית שלא שידרה אותו. הוא לא חשוב לרוב הדיפלומטים גם באו"ם, גם הם לא הקשיבו לו כי הם נעדרו ממנו'.

'אבל הוא היה חשוב לנו כדי לפענח את האיש העומד כיום בראש ממשלת ישראל'. "וכך הוא מתייחס בכמה משפטים לבנט, והוא אומר": 'הנאום באו"ם חשף בדיוק מה יש בבנט ומה אין בו. לראש הממשלה המכהן עדיין אין דרך, אין מצפן, אין לו אמירה גדולה ואין לו רעיון גדול והוא איננו מעורר השראה. לכן ממשלתו היא ממשלה של יום קטנות, ממשלה של מהיום למחר, מהיד אל הפה, והיא מיטיבה לתמרן פוליטית אבל אין בה מהות, אין לה זהות ואין לה נשמה'.

'וזה לא הכול'. "עוד ממשיך שביט ואומר": 'כך שאם נפתלי בנט חפץ חיים פוליטיים, עליו להבין שאופן הפעולה הנוכחי של ממשלתו עתיד למצות את עצמו בתוך זמן לא רב. ב-2021 הכול מצוין, התקציב יעבור, הקורונה תיסוג, שותפות האינטרסים תעבוד ועם ישראל ימשיך ליהנות מהשקט שפתאום הוא זכה לו. אבל ב-2022 השקט יהפוך לרפש. היעדר ההתמודדות שלו עם אתגרי היסוד של המדינה יהפוך לבלתי נסבל ולבלתי נסלח, וכאשר המציאות האיראנית או הפלסטינית או הכלכלית או הדמוגרפית תכה בעוז, אז מגדל הקלפים שלו יקרוס'.

'המגדלור אינו רק מגדל בטון בקצה המזח. מגדלור הוא מקור של אור. אין ולא יהיה מגדלור ללא אור. ראש הממשלה הצעיר חייב להחליט איזה אור הוא מבקש להפיק בחשכה, ועליו להתחיל להפיק את האור הזה'. "במילים פשוטות, אנחנו נמצאים בחושך, חברים תתעוררו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים