שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חכי"ם מדגל התורה: מקדמים חוק שיבטל את סעיף הנכד
לדברי החכי"ם מדגל התורה: "החוק מנוצל על ידי רבים שניתקו כל קשר עם העם היהודי ומסורתו, ובפועל מרוקן את החוק מכוונתו המקורית"
ח"כ יצחק פינדרוס בועדה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בימים האחרונים הונח על שולחן הכנסת הצעה של חברי הכנסת יצחק פינדרוס, משה גפני, ויעקב אשר, תיקון בחוק השבות המבטל את סעיף הנכד. סעיף שמאפשר לנכדים של יהודים לעלות לישראל. כך דווח באתר ׳כיפה׳. בנוסף פרסם חבר הכנסת שמחה רוטמן הצעה דומה.

חברי הכנסת כתבו בדברי ההסבר להצעת החוק, "במתכונתו הנוכחית מאפשר חוק השבות,  גם לנכד של יהודי לקבל מעמד וזכויות של עולה, אף אם הוא עצמו, ולעיתים אף אם הוריו, כבר אינם יהודים. מצב זה גורם לכך שהחוק מנוצל על ידי רבים שניתקו כל קשר עם העם היהודי ומסורתו, ובפועל מרוקן את החוק מכוונתו המקורית שהיא לפתוח את שערי המדינה ליהודי התפוצות".

עוד מבחזית החדשות

"מטרת התיקון לחוק, הוא לצמצם את זכויות בני המשפחה הנכנסים בגדרי החוק, באופן כזה שהצאצאים הזכאים לכך יהיו רק ילדיו של יהודי ולא נכדיו, על מנת למנוע את אחד האבסורדים הגדולים בספר החוקים הישראלי, שהחוק היהודי המובהק ביותר נותן הכשר גורף לכניסת לא יהודים בשערי המדינה".

לעומת זאת בכנס שנערך אמש (רביעי) בנושא חוק השבות, על ידי המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, ׳לובי המיליון׳ ו׳המכון הישראלי לדמוקרטיה׳ אשר עסק בנושא התחייבות הממשלה בהסכמים הקואליציונים לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות. נשאל שר התרבות מיקי זוהר איך הם מתכוונים להגיע להסכמות בנושא כל כך מורכב בתוך 60 יום כפי המתחייב בהסכמים הקואליציונים, בתגובה אמר זוהר, "אני מרגיע אותך, זה לא יקרה, זה לא יעבור תוך 60 יום. הסכמים קואליציונים זה הסכמים קואליציונים תהיה רגוע".

השר זוהר הוסיף, "צריך למצוא פתרון, הערך של המוסריות, ההומניות, ההתחשבות וההבנה שיש משפחה של אדם יהודי שרוצה לעלות איתו ארצה. מה קורה עם המדרגה של הנכדים והנינים? אין לי עדיין את התשובה. צריך למצוא פתרון ביניים. כפשרה בין כולנו כאן בישראל על מנת שנביא תוצאה סבירה והגיונית ולא הרסנית, כנגד מדינת ישראל שרוצה לשמור על הצביון של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הסיפור הזה צריך להגיע לפשרה, שתהיה מורכבת משני הדברים, אנשים שצריכים להיות פה כי איפה שהם נמצאים הם נמצאים בסכנה , ומצד שני אנשים שהם בחיים ורוצים להגיע עם משפחתם גם להם צריך למצוא פתרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים