שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חייל הורשע במסירת מידע מסווג: "גרם נזק לביטחון המדינה"
27 חודשי מאסר בפועל נגזרו על חייל במסגרת הסדר טיעון, לאחר ששיתף אחרים בידיעות מסווגות אליהן נחשף במסגרת תפקידו | על פי כתב האישום ידע שהוא מסכן את המדינה
כלא | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

חייל מאגף המודיעין הורשע היום (חמישי) בעבירות של גילוי ידיעות וחריגה מסמכות, בגין מסירת מידע מסווג, אליו נחשף במסגרת תפקידו במערך המודיעין. לאחר הליך גישור ארוך, אושר הסדר טיעון, ולפיו יישלח החייל ל-27 חודשי מאסר בפועל ובנוסף מאסר על תנאי.

על פי כתב האישום, החייל שיתף אחרים במספר ידיעות מסווגות, אשר חשיפתן עלולה הייתה להביא לסיכון ביטחוני, למרות שהיה מודע לכך שהמידע עשוי להתפרסם לציבור הרחב. מספר ידיעות מאלה שהעביר לאחרים, פורסמו מאוחר יותר ברשת על ידי אדם אחר. בחלק קטן מהמקרים, גרם פרסום הידיעות נזק לביטחון המדינה. בחקירה לקחו חלק צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל. בנוסף, במסגרת החקירה נראה כי יש מעורבים נוספים באירוע יועמדו לדין.

עוד מבחזית החדשות

אל"מ במילואים רן כהן רוכברגר ורס"ן אמיר גונמן, שייצגו את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, אמרו בתגובה: "אנחנו מברכים על אישור הסדר הטיעון. החייל, ששירת באופן מצטיין ביחידת המודיעין, לא פעל ממניע שלילי או מתוך כוונה לפגוע חלילה בצבא. מדובר בסופו של דבר במעשים שגויים שביצע מתוך הפעלת שיקול דעת מוטעה והוא מצטער עליהם בכל ליבו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים