שיתוף
תגובות
חדשות » חיילי צה״ל נפצעו מירי נ"ט למטולה, מהבוקר שוגרו 5 טילי נ״ט
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
חמש תקריות בגבול הצפון תוך שעות, שלושה נפצעו בינוני וקל | צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי
תקיפת צה״ל בלבנון | צילום: דובר צה״ל

הגזרה הצפונית מתחממת: מהבוקר שוגרו 5 טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל בגבול לבנון, כשמנגד נרשמו הרוגים בתקיפות צה"ל – וארבעה מחבלים חוסלו כשניסו להטמין מטען ליד קיבוץ חניתה. במקביל, חיזבאללה ממשיך לתקוף מצלמות וציוד מודיעיני של הצבא.

ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה התייחס לראשונה למחדלי מתקפת הפתע ואמר: "שבתי והדגשתי כי ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות. אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד – להשיב מלחמה ולנצח בה".

עוד מבחזית החדשות

במקביל לירי המתמשך של טילי נ"ט, חיזבאללה ממקד מאמצים בנטרול יכולות התצפיות של ישראל לאורך הגבול בכמה מוקדים. כך לפי דיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית. נציין כי לצה"ל אמצעי תצפית רבים אחרים בכל גזרה, וגם אם חיזבאללה פוגע בעמדות, אין הדבר גורם ל"עיוורון" של הכוחות והתצפיות.

דובר צה"ל עדכן על ירי נ"ט לעבר היישוב זרעית בגבול לבנון, השלישי בגבול מאז שעות הבוקר. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האו"ם טועה ומטעה. הקריאה של האו"ם להכניס סיוע הומניטרי לעזה, שכולל בין היתר דלק אוכל ומים, והלחץ על ישראל הוא צביעות מהמעלה הראשונה".
ליברמן הצביע על כמה עובדות, לדבריו: "משיחות שערכתי הבוקר עם מספר אנשים הבקיאים במה שקורה כרגע ברצועת עזה, אין ספק שהמצב רחוק מלהיות משבר הומניטרי. כל סיוע הומניטרי שיוכנס לעזה, תחת המטריה של האו"ם, ילך למפלצות האדם של החמאס ולא לאוכלוסייה. הפתרון היחיד "לבעיה" ההומניטרית הוא מה שעשתה טורקיה עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, כשהקימה עיר מקלט ענקית במימון גורמים בינלאומיים לפליטים שברחו מאימת משטר אסד".
הוא הוסיף: "מדינת ישראל צריכה להבהיר לקהילה הבינלאומית שהפתרון ההומניטרי היחיד, בהנחה ונדרש, הוא מחוץ לגבולות עזה. אפשר להקים עיר מקלט בסיני, באזורים הגדולים שריקים מאדם ולספק לעזתים כל סיוע הומניטרי שרוצים. כך גם מקטינים את הסיכון לפגיעה בחפים מפשע כמעט לאפס. לכן, זה הזמן להפעיל לחץ על המצרים גם מצד הקהילה הבינלאומית וגם מצדנו".

הצלב האדום הלבנוני דיווח כי ארבעה נהרגו כתוצאה מתקיפות צה"ל בדרום לבנון, כתגובה לירי הנ"ט לעבר מטולה ולעבר מוצב צבאי סמוך לגבול.

שר הביטחון יואב גלנט ערך ביקור בבסיס נבטים בדרום ושוחח עם טייסים, אנשי צוות אוויר וטכנאים. "המטוסים שלנו מגיעים לכל נקודה ונקודה, למטוס הזה יש משימות רבות אבל לכל טיל יש כתובת. נגיע לכל אחד ואחד מאנשי החמאס. לאנשי החמאס יש שתי אפשרויות: או למות בעמדות שלהם או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית. אנחנו נמחק את ארגון החמאס ונפרק אותו מכל היכולות שלו", אמר השר גלנט.

בחיפה פינו התושבים והעירייה כ-400 טון אשפה ממקלטי בנייני המגורים, כשדלתות חלקם עדיין נעולות: "אם תהיה הפגזה, אשאר בבית". בת"א נפתחו כ-90 חניונים תת-קרקעיים לשימוש הציבור, בנוסף ל-240 מקלטים שפרוסים ברחבי העיר. בהרצליה סירבו לומר כמה מקלטים ציבוריים נפתחו. בנתניה נפתחו 73 מקלטים ציבוריים.

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מקבילו הרומני מרצ'ל צ'ולאקו בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו אמר בהצהרה משותפת עם צ'ולאקו: "מעריכים שהגעת לפה כדי להיות לצד עם ישראל. יש כעת צורך בתמיכה מצד כל מדינות אירופה במאבק הצודק של ישראל נגד הברברים האלה, פראי האדם האלה שחצו כל נורמה. הם הנאצים החדשים".
הוא הוסיף: "אנחנו לא נלחמים רק את המלחמה שלנו – אנחנו נלחמים את מלחמתן של כל המדינות המתורבתות וכל האנשים המתורבתים. בדיוק כפי שהעולם המתורבת התאחד במלחמתו נגד הנאצים והתאחד במלחמתו נגד דאעש – העולם המתורבת צריך להתאחד מאחורי ישראל במאבק בחמאס ובמיגורו".

מדובר צה"ל נמסר כי שני שיגורי נ"ט בוצעו לעבר קיבוץ יפתח שסמוך לגבול לבנון, וירי מנשק קל בוצע לעבר מספר מוצבים של צה"ל בגבול. כוחות צה"ל מגיבים בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות צבאיות של חיזבאללה. לא היו נפגעים לכוחותינו.
במקביל, צה"ל התיר לפרסם כי שניים מתוך השלושה שנפצעו באורח קל ובינוני מירי הנ"ט לעבר מטולה הם חיילי צה"ל במילואים, שפונו לטיפול רפואי בבית החולים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים