שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חיילים לשעבר יקבלו רישיון ללא ראיון
השר לביטחון לאומי ומנכ"ל משרדו החליטו כי חיילים לשעבר יקבלו רישיון נשק ללא ראיון | יו"ר העובדים הסוציאליים: "הפרטה של הביטחון האישי שלנו"
אקדח | צילום: sarun_J, שאטרסטוק

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, סיכם עם מנכ"ל משרדו, שלמה בן אליהו, על פטור מראיון לצורך קבלת רישיון לנשק עבור חיילים משוחררים, משרתי מילואים פעילים, שוטרים וכבאים. וזאת כדי לקצר את זמני ההמתנה לקבלת רישיון.

הזכאות לנשק תונפק לאחר אישור של המשטרה ומשרד הבריאות בלבד. על פי הסיכום החדש, הפטור לחיילים משוחררים יינתן עד חמש שנים מיום השחרור. בלשכתו של בן גביר ציינו כי בימים אלו נערכת עבודת מטה על מנת להקל את הקריטריונים לקבלת הרישיון. לאחר סיום עבודת המטה, הקריטריונים החדשים יובאו לאישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת בראשות ח"כ צביקה פוגל.

עוד מבחזית החדשות

מטעם בן גביר נמסר כי "אנחנו רואים שוב ושוב שבאירועי טרור רבים יש משמעות גדולה מאוד לנושאי נשק אישי שנמצאים בסביבה. נעשה כל מה שנוכל כדי לשחרר את הפקק ולאפשר לכל מי שעומד בקריטריונים לקבל אישור לנשק".

באגודה לזכויות האזרח תקפו את ההחלטה ואמרו כי: "פטור מחובת ראיון והתרשמות אישית ממי שמבקש רישיון לכלי ירייה משקף זלזול בסיכונים הטמונים בנשק, אלו מהלכים שיהפכו את ישראל למקום אלים ומסוכן עוד יותר", לטענתם "המהלך של בן גביר מעיד בעיקר על כישלון של המשרד שבראשו הוא עומד למגר את האלימות, ולהעביר את האחריות לפשע המשתולל לידי האזרחים".

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, עו"ס ענבל חרמוני, אמרה כי "לריבוי כלי הנשק יש השלכות הרות גורל על החיים של כולנו. יותר נשק משמעותו יותר נשים וילדים תחת טרור האלימות בבית ויותר התאבדויות, בעיקר אצל גברים. יותר נשק הוא הפרטה של הביטחון האישי שלנו והעברתו לידיים פרטיות, במקום לחזק את מוסדות המדינה".

בחודש ינואר האחרון, על רקע פיגועי הטרור בירושלים, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על זירוז הרישוי ותקצוב לרכישת אלפי כלי נשק עבור אזרחים. ח"כ רם בן ברק מיש עתיד, לשעבר המשנה לראש המוסד ויו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אמר ל-ynetכי הוא "חושב שקצינים או לוחמים לשעבר בצבא, שאין להם עבר פלילי והסעיף הפסיכולוגי שלהם תקין, יכולים לבקש נשק. אם הם יכולים לשאת אותו זה רק יכול לעזור במקרים מסוימים. אבל כמובן שזה רק לאנשים אחראים, מיומנים וכאלה שאפשר לסמוך עליהם. לא לפזר נשק, גם ככה יש יותר מדי נשק ברחובות".

המפכ"ל לשעבר משה קראדי אמר אז באולפן ynet כי "ראוי ורצוי שכל מי שיכול, מיומן ועומד בקריטריונים, שיצטייד בנשק. עם זאת, בימים שבהם גברים רוצחים את נשותיהם, אז אנחנו מיד זועקים שיש יותר מדי כלי נשק ויד מקלה מדי במתן רישיונות. צריך תמיד לזכור לתת נשק רק לאנשים מיומנים, בעלי יכולת וניסיון".

הצטרפו ועקבו אחר

15 תגובות

  1. סוף סוף כל חייל לשעבר יכול לקבל נשק ולהיות זמין בכל מתקפת טרור. זה היה אבסורד עד היום, שגם מי שנשא נשק בעבר לא יכול לחדש. בארה״ב כל אזרח יכול לקבל. כל הכבוד לבן גביר.

  2. ראיון עם זכות עיעור.ללטובת הציבור
    רצוי שתהיה ביקורת נוספת.תארו לכם שכל אזרח ינפנף באקדחו כפי שעשה
    זאת ,כבוד השר.אותו לא ניתן לראיין
    אך מי שאינו חייב בחסינות כדאי שיתראיין בפני מי שיש לו ניסיון כמו
    לדוגמא לוחם ותיק ביחידת מבצעים
    של השב"כ

  3. אני חושב שלפני שנותנים נשק לאזרח צריך לבדוק אם אין לו עבר פלילי
    ואם ולו פעם אחת איים על בת זוגתו או על מישהו לשלול ממנו את הזכות לקבל רישיון לנשק
    והכי חשוב לבדוק אם הוא יודע להחזיק נשק ואם יודע לקלוע למטרה אפילו אם הוא חיל או קצין או שוטר אם לא יודע לקלוע במטרה מיד לשלול ממנו את הרישיון
    עכשיו לעיקר
    והודעה למחבלים
    כל מחבל שנכנס לארץ ואפילו ערבי ישראלי
    שידע שאזרח מן השורה מחכה לו בפינה וכשיש ארוע מיד האזרח שולף את אקדחו ומחסל אותו במיידית
    כל מי שיורה על אזרחים מיד צריך לחסל אותו כל הכבוד לשר

  4. כשמחבל יודע שיש סיכוי גבוה שיקבל כדור די מהר בזמן שהוא בא לרצוח יהודי , נכנס למוחו הרצחני שיקול נוסף . תודה לבן גביר על יצירת השיקול הנוסף

    1. כל הכבוד כך אפשר להגביר את הבטחון לגבי עובדים סוציאליים מינף שרוצה להרוג הסיבה היא לא האקדח . יש סכין פטיש גרזן . די עם כל מיני השטויות . מצב במדינה על הפנים כל מה שעושים תמיד יקום אחד ויאמר לא טוב

  5. גם ככה הראיון האישי הוא בדיחה מהלכת. הייתי צריך לנסוע מהמרכז לירושלים בשביל 5 דקות ראיון

  6. אני הייתי הכי בעד ראיון אישי – בתקווה שהוא היה ראיון ולא ביזיון ! , יושבים שם פקידים שאין להם שום שמץ של מושג איך מתחקרים ומראיינים אדם שבא לבקש בקשה לכלי מלחמה. אני בכלל חושב שהיה צריך להרחיב את המערך ולהציב שם במקום פקידים וממונה וממונה על ממונה קומבינה – אנשים בעלי מקצוע, שיכולים לתת רשיון כלי יריה לכל אחד ואחת מאיתנו ללא הבדל אם הוא גר ביישוב זכאי ואין לו יכולת אישית לתפקד במקרה לחץ, לבין אזרח אחר שגר ביישוב לא זכאי – ולמרות זאת הוא חדור מטרה ויודע לתפקד ולתפעל במצב לחץ. זה יותר הגיוני. כאחד שהיה מס פעמים ושלח ערעור על החלטות הזויות, אומר לכם עם יד על הלב – המערעת הזו דפוקה מייסודה !. עוד ועוד פלסטר לא יעזרו. צריך לעקור אותה מייסודה ולבנות שיטה אחרת. שיטה של אנשים מקצועיים שבודקים את הנבחן, ולא כאלה שבקושי יודעים לשלוח מיילים פשוטים.

    תודה רבה על הבמה לתגובה 🙏

  7. כאילו שעד היום עם כל ההחמרות מי שהשתמש בנשק לרעה היו אלה שחשבו שהם אחראים ונורמאלים ואם קשה לכם עם גברים שמתאבדים תטפלו בסיבה שהם מתאבדים והבעיה תטופל מהשורש לקחת מהם את הנשק ואת הביטחון העצמי שהם זקוקים לו לא פוטרת את הבעיה כאילו שבלי אקדח אין דרך להרוג אין סכינים ואין אבנים ואין מקלות ואין ברזלים שזה נשק לכל דבר ההבדל בתפעול במהירות ובקלות ובתכלס אם החוק יתן משקל לאישה או גבר שבוגדים וכתוצאה מכך מתגרשים ויהיה מענה הולם שיבינו שאי אפשר לקחת אנשים ולעשות להם רצח אופי ולקחת להם כל חודש את כל המשכורת ולא לאפשר להם את המרחב לחיות בכבוד אז האנשים שלא יכולים להתמודד נופלים והדם שלהם נמצא על הידים של נציגי החוק הנושא הזה נדחק בגלל כל היפי נפש שחסים רק על נשים והגברים שווים אצלם כקליפת השום . יבוא יום העולם ישתנה . ואם החוק לא יתן מענה למציאות . הטבע יתן מענה . ואז נשים יחיו בפחד וזה בגללכם

  8. שוטרים לא יכולים להיות בכל מקום . ולפי סטטיסטיקה רוב הפיגועים נמנעו מאזרחים חמושים שהיו בסביבה. ובואו מה כבר אפשר להסיק מראיון אישי. גם פסיכופט יכול לכמה דקות לשחק אותה נורמלי. הכי חשוב זה בדיקת עובדות: חוסר רישום פלילי , האדר תלונות על אלימות .מצב נפשי תקין שמתועד על ידי פסיכולוג. זה עובדות. מה שאדם יושב מול פקיד חמש דקות חוץ מלגזול זמן לשניהם לא עוזר כלום.

    1. נו אז מה אם אני בן 76 לא נלחמתי 67 ו73 אז כן היום לא יכול להחזיק נשק? חצוף. א

  9. אני מסכים לגמרי שצריך לחזק ולגייס יותר שוטרים ולתמוך החיילים צה"ל עד הסוף וכמובן לתת להם משכורות שאפשר לחיות איתם.
    כיום לא משתלם להיות שוטר המשכורת היא של עובד בסינמה סיטי בושה וכלימה יש משהו כנראה שממש טוב לו שאין שיטור מוצלח במדינת ישראל.
    הסיכון גבוהה והתנאים נוראיים
    אבל לאחר נשק ללא ראיון זה אסון ישראל תהפוך לטקסס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים