שיתוף
תגובות
חדשות » חיזבאללה על ההסכם בין ישראל ללבנון: "לבנון על סף ניצחון לאומי, היסטורי ואסטרטגי"
הסכם גבול ימי
בכיר חיזבאללה השייח' נביל קאווק הציג את הישג ארגונו ואמר כי "לבנון על סף ניצחון לאומי, היסטורי ואסטרטגי עם השגת כל הדרישות הלבנוניות באזור הכלכלי הבלעדי"
אסדת הגז | צילום: Andriy Markov, שאטרסטוק

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, אמורה ישראל לאשר את הליך ההסכם ביום חמישי הקרוב,  על פי הצפוי אמור ראש הממשלה לכנס בשעות הבוקר במשרדו בירושלים ישיבת ממשלה מיוחדת לאישור סופי של ההסכם, לאחר שבישיבה שנערכה לפני כשבוע וחצי אישרה הממשלה לא להצביע על ההסכם בכנסת, אלא רק להניח אותו לעיון חברי הכנסת. חובת ההנחה תפוג ביום רביעי בחצות. כמו כן הוסכם בין הצדדים, כי אחרי החתימה בין הצדדים, האמריקאים יפקידו את ההסכם באו"ם והוא ייכנס לתוקף.

חבר המועצה המרכזית בחיזבאללה השייח' נביל קאווק, הביע אתמול תמיכה גלויה בהסכם ואמר כי "לבנון על סף ניצחון לאומי, היסטורי ואסטרטגי עם השגת כל הדרישות הלבנוניות באזור הכלכלי הבלעדי"  לדבריו "המשא ומתן לא שחרר אפילו מטר אחד מהזכויות שלנו בים במשך 11 שנה, אבל אחרי המל"טים של ההתנגדות המשוואה השתנתה. ולבנון השיגה את כל דרישותיה. זה הישג האינטגרציה בין ההתנגדות לעמדה הלאומית הלבנונית המאוחדת. יש בתוך לבנון מי שמכחיש את ההישג הזה מפני שהוא מתרגז מכך".

בעיתון "אל־אחבאר" הלבנוני דווח בשבת כי החתימה על הסכם הגבול הימי בין ישראל ולבנון אמור להיחתם השבוע. בביירות ממתינים להגעתו של המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין ביום שלישי או רביעי, כאשר ההנחה הרווחת הינה כי התאריך המדויק לחתימה יהיה ברביעי או בחמישי הקרובים. לפי הדיווח, מעמד החתימה יתקיים בעיירה הלבנונית נאקורה בגבול ישראל. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים