שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חטיבת העילית בצבא רוסיה שנמחקה לחלוטין במלחמה: "יקח שנים לבנות מחדש"
חטיבת הרובים המוטוריים ה-200 נמחקה לחלוטין לאחר שספגה כל כך הרבה הפסדים במלחמה באוקראינה | בריטניה מעריכה כי 100 אלף חיילים נהרגו, נפצעו או ערקו
טנקים | צילום: Karasev Viktor, שאטרסטוק

אמש (שישי) פורסם דיווח של עיתון הוושינגטון פוסט שטען כי חטיבה צבאית רוסית מובחרת ספגה אבדות כה רבות בזמן הלחימה באוקראינה עד שהיא כמעט נעלמה ובנייתה מחדש צפויה להימשך זמן רב. על פי הדיווח "חטיבת הרובים המוטוריים ה-200" הייתה בעלת ניסיון צבאי רב, מיומנת היטב ובעלת נשק חדיש, אך למרות כל היתרונות, החטיבה כשלה בחודשי הלחימה באוקראינה.

החטיבה הוצבה בצפון מערב רוסיה בסמוך לגבול פינלנד. אך זמן קצר לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה החלה החטיבה לסבול מהתקפות ומארבים אוקראיניים שבמהלכם נהרגו חיילים רבים בחטיבה וכן ננטש ציוד רב. לאחר מכן הועברה החטיבה להגן על עמדות באזור חרקוב ולהדוף התקפות של הכוחות האוקראיניים.

עוד מבחזית החדשות

מסמכים שנמצאו מגלים כי עד סוף חודש מאי 2022 נהרגו מאות מחיילי "חטיבת הרובים המוטוריים ה-200" באוקראינה. אחד מחיילי החטיבה שגויס בחודש ספטמבר כחלק מהגיוס ההמוני של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, טען לוושינגטון פוסט כי "היחידה נמצאת במצב של ריקבון, עם קסדות מצוירות משנת 1941 ואפודים תקולים". 

לדברי פבלו פדוזנקו, מפקד חטיבה אוקראינית ממוכנת של אוקראינה "כלום מהחטיבה הזו לא נשאר, היא נמחקה לגמרי". בכיר מודיעין אירופי אמר כי "ייקח שנים לבנות מחדש את החטיבה שאיבדה כל כך הרבה חיילים וקצינים".

ככל שחודשי הלחימה מתארכים, סופגים כוחות הצבא הרוסיים אבדות רבות וחטיבת הרובים המוטוריים ה-200 היא לא היחידה המתמודדת עם בעיות של דלדול בחיילי החטיבה. גם כוח הצנחנים המוטס המכונה VDV ונחשב ליחידה מובחרת במיוחד ברוסיה, ספג פגיעה משמעותית במהלך השבועות הראשונים של הלחימה, כאשר מפקד הכוח נהרג, ובנוסף, חיילי היחידה נקלעו למארב במהלך סיור באזור קייב.

צבא רוסיה | צילום: shutterstock

עוד מבחזית החדשות

גם לאחר כמעט עשרה חודשי לחימה, לא ברור מספרם המדויק של החיילים הרוסים שנהרגו בקרבות, שכן הקרמלין אינו מספק מידע שכזה לציבור באופן קבוע. בנוסף, פרסומי הקרמלין נתפסים כלא אמינים. שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס טען בתחילת השבוע כי "אנו מעריכים שיותר ממאה אלף חיילים רוסים מתו, נפצעו או ערקו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים