שיתוף
תגובות
חדשות » חוק הפרוטקשן אושר: "יום בשורה ויישר כוח גדול"
המלחמה בפרוטקשן
הוועדה המשותפת לוועדת החוקה וביטחון לאומי אישרה לקריאה שניה ושלישית את חוק הפרוטקשן במסגרתו נקבעו עונשי מינימום וחילוט אזרחי של כספים מעבריינים גם ללא הרשעה
טרור הפרוטקשן, שריפה | צילום: מועצת חצור הגלילית

הוועדה המשותפת לוועדת חוקה, חוק ומשפט והוועדה לביטחון לאומי אישרה היום (רביעי) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק העונשין שיזם ח"כ יצחק קרויזר יחד עם הצעות החוק של הח"כים ניסים ואטורי ואלמוג כהן.

הוועדה אישרה את הנוסח החדש שהציעה הממשלה, הכולל שתי עבירות חדשות שעניינן גביית דמי חסות בנסיבות שונות, והקלה על הוכחת העבירות באמצעות חזקת מודעות, עונשי מינימום למי שעובר על העבירות החדשות וכן הסדרי חילוט, ובין היתר חילוט אזרחי, שמשמעותו חילוט על ידי בית משפט של רכוש הקשור בעבירה, שלא על בסיס הרשעה.

עוד מבחזית החדשות

הנוסח שאושר כולל את הסעיפים הבאים: גביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום – מוצע לקבוע עבירה חדשה שעניינה גביית דמי חסות בדרך של ניצול מצוקה, ללא יסוד של איומים, עם עונש מרבי לצדה של 5 שנות מאסר, כל עוד הניצול לא הביא את הקורבן להעביר את דמי החסות, ושל 7 שנות מאסר אם הקורבן שילם בפועל את דמי החסות.

חזקת מודעות– הוועדה השתכנעה כי יש הצדקה לקביעת חזקה המעבירה את נטל ההוכחה למי שמקבל, באופן מתמשך או שיטתי, תשלום שלא הולם את שווי העסקה, אם לפני כן התרחשו אירועים בסביבתו של הקורבן, אשר מעצם טיבם עלולים לגרום לחשש לגוף או לרכוש. בהתקיים נסיבות אלו, תקום חזקה כי העבריין ידע שהתשלום נעשה עקב מצוקה, אלא אם כן יוכיח אחרת.

גביית דמי חסות באיומים– מוצע לקבוע עבירה נוספת, חמורה יותר, של גביית דמי חסות באיומים, שהעונש בצידה יעמוד על 7 או 9 שנות מאסר, כתלות בהעברת התשלום מצד הקורבן בפועל.

חילוט-הוועדה הוסיפה הסדר חילוט פלילי ואזרחי על בסיס מנגנון החילוט הקיים בפקודת הסמים המסוכנים, תוך התאמות שונות ובהן אפשרות לחילוט אזרחי של כסף בשווי תקבולי העבירה, או בשווי רכוש שהושג לאחר ביצוע העבירה. כלי החילוט האזרחי שייכלל בנוסח ההצעה יאפשר לראשונה, לקחת מעברייני פרוטקשן רכוש הקשור לביצוע העבירה, ללא צורך בהרשעה פלילית אלא בהליך אזרחי, דבר המסיר את הצורך להוכחת ביצוע העבירה מעבר לכל ספק סביר.

לבקשת היו"ר ח"כ רוטמן, נקבעה הוראת השעה לתקופה של 5 שנים לאור ייחודיות ההסדר החדש לנושא עונש המינימום והסדר החילוט. רוטמן הודה לח"כים פוגל וקרויזר ואמר: "יצרנו פה הסדר שיקל מאוד על כוחות אכיפת החוק, משטרת ישראל הפרקליטות ומשרד המשפטים לטפל בתופעת גביית החסות. אני רוצה להודות גם לחברי האופוזיציה שהסכימו לעשות את הישיבה בשעה זו ולאפשר את אישור הצעת החוק עוד בכנס זה".

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל הודה ליו"ר רוטמן על הובלת הוועדה המשותפת ואמר: "ביחד הובלנו חוק טוב יותר לישראל".

.ח"כ יצחק קרויזר: "השילוב של חוק הנשק שמאפשר להיכנס ולשים יד על כלי הנשק והמצלמות כדי להביא חומר מודיעיני טוב יותר יחד עם חוק הפרוטקשן שנותן כלי חשוב ביותר כדי להפוך את העברה ללא משתלמת, חוק דרומי, וחוק השמירה זו מעטפת אדירה שמוביל השר לביטחון לאומי יחד עם הוועדה. החוק החשוב הזה מגיע בהסכמות מקיר לקיר כדי לשמור על חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל".

עוד מבחזית החדשות

ח"כ אלמוג כהן: החקיקה המורכבת הזו תביא מזור להרבה תושבים בצפון ובדרום, כלי חשוב לטיפול בעבריינים ומכאן :"פעל". זה החוק המשמעותי ביותר שעבר בכהונה זו".

ח"כ אחמד טיבי: "למרות שזו הצעת ח"כים מהקואליציה הצבענו בעדה. דמי חסות/פרוטקשן זו אחת הבעיות הקשות ביותר שיש בחברה שלנו, היא אחת הסיבות המובילות לרצח, שליטה על אזורים ובעלי עסקים או מבנים. היום פורסם מעצר של מספר אנשים בנושא והמשטרה חייבת לטפל בכך ביעילות ועקשנות ובהצעות כאלו תמיד ימצאו אותנו תומכים ומסייעים".

ח"כ ואליד אלהואשלה: "אנחנו עוברים תקופה לא קלה בחברה הערבית ומספר הרציחות עולה דרמטית. לחוק יש שיניים וזו הבשורה הגדולה שבו, התעקשו שיהיה חוק ברור עם ענישה ואכיפה, המשטרה קיבלה כלי משמעותי וחשוב כדי שאפשר יהיה להתמודד עם התופעה הלא הגיונית וההזויה, הפוגעת בכלל אזרחי ישראל. זה יום בשורה ויישר כוח גדול".

סנ"צ גלעד בהט מהייעוץ המשפטי למשטרה: זה כלי חשוב מאוד בארגז כלים חסר של המשטרה. זהו עוד חלק בפאזל שנועד לסייע למשטרה ולציבור בעם ישראל למגר את הפשיעה באחד התחומים הקשים של סחיטת דמי חסות. חשוב לומר תודה לסיוע כלל השותפים ותודה בעיקר לקשב של הכנסת לצרכים ולהבנה שצריך להתאים את החוק למציאות. זו הזדמנות לומר תודה לשוטרי משטרת ישראל שעושים עבודה קשה.

הצטרפו ועקבו אחר

65 תגובות

  1. החוק כאן לא מאפשר זאת, בפלורידה למשל אם אדם נכנס לחצר שלך ללא רשות אתה רשאי לירות בו כי דינו כגנב או רוצח! כאן עדין לא הגיעו ימים טובים כאלו. לכן כל החוקים כאן הם ללא שיניים וגם החוק הזה לא יוריד את רמת הפשיעה בארץ. עד שיחליטו להיות כמו ארצות הברית בכל דבר דבר…. הונאה כדין רצח… כמו בארצות הברית. איום על שוטר ירי מיידי… כמו ארצות הברית. ועוד רבות

      1. ביחס לכמות האנשים שיש בארצות הברית לעומת כמות הפשע,.אפשר לראות שהפשע מפחד לעלות מעל לראדר של הממשלה, אזרחים לא מפחדים להתקשר למשטרה, ולא מפחדים להשתמש בנשק, בשנה האחרונה יש ירידה משמעותית של קרוב ל4% של פשע בארצות הברית, בנוסף לזה יש ביטחון לאזרחים לדבר בפתיחות ולהציג דעות מאוד קיצוניות בלי התערבות של הפשע בדבריהם ובלי התערבות קיצונית של המדינה בדבריהם. אין ספק שהשוטרים בארצות הברית במדינות האדומות לא מפחדים לפעול, ואזרחים שנלחמים בפשיעה במו ידיהם מקבלים צל"ש מהמדינה בה הם נמצאים. אז כן יקירי, אין אחוזי פשיעה ממשיים בארצות הברית כמו שהולך להיות פה בעוד פחות מעשור. לצערנו אפשר כבר לקרוא קדיש על מדינת ישראל אם לא יתעוררו על החיים שלהם.

  2. שוכחים שלעבריינים יש קופים שכספי הסחיטה עוברים אליהם כדי להלבין את הכף !!!
    מה יעשו עם הדירות/נכסים שקנו נערות בנות 20 קרובות משפחה של העבריינים עם הון עצמי שקיבלו מהפושעים??? גם הנכסים הללו יחולטו???

  3. איפה ההגנה על החקלאים ..? מי ששורף לחקלאים שורף לנו האזרחים את האוכל של כולנו זה טרור לכל דבר ובטרור נלחמים בנשק חם בלי היסוסים ובלי דיבורים מיותרים

  4. לדעתי גדר דין מוות לגובי הסחיטה ודמי חסות והפוגעים באדם וברכושו, למען יראו וייראו. די עם רכיכות בית המשפט…תנו לאזרחים לחיות בשקט בבטחון ובכבוד…

  5. המינימום צריך להיות 15 שנה וללא ניקוי שלישי. אין ניקוי. שלא יהיה כדאי. מדובר בכל כך הקבה כסף, שבשביל כמה שנים בודדות בכלא זה עדיין כדאי.

  6. השיטות הישנות של רוסיה קודם לעשות טרור ואז להעביר חוקים כאילו לטפל בטרור אבל בפועל יש עכשיו כח לפקידים שמקבלים רשות להחליט לפי חוק בלי שום מיגבלות לעקל רכוש של מי שבא להם לאסור מי שמתאים להיררכיה.
    בואו לצעוד איתנו. זו צעדה של כל עם ישראל
    הקו האדום זה שעצרו אנשים ללא משפט ונהרגו אנשים בכלא בלי הגנה או עורך דין.
    אל תיתנו לחדשות לבלבל אתכם כוחות לא בריאים השתלטו על מוסדות השלטון
    בשנים האחרונות הם עברו כל גבול עם ריגול אחרי אזרחים ושוד מוסדר של חשבונות הפנסיה ביטוח וחיסכון עוד יתבררו הנתונים בהמשך כמה קשישים וחולים איבדו הכל לבוזזים.

  7. איזה בולשיט, העיקר ילד העכבר רוט מן מרגיש סיפוק מאוד כלום שהוא מעורב בו, החרא הזה ימשיך כי זו לא נקראת הרתעה וזה יזיז כמו כוסות רוח..

  8. לא מספיק ! 20 עד 25 שנה זה לללחם בפרוטקשן , אני מציע לשנות גם את החוק כמו בארצות הברית שלכל תושבי ישראל ללא עבר פלילי מורשים להוציא רשיון לנשק להגנה עצמית
    כך נוריד הרבה כאבי ראש גם למשטרת ישראל .
    עבריין שמנסה לגבות דמי חסות באותו רגע מקבל כדור במצח .
    קבלת גייבוי מלא ממדינת ישראל וממשטרת ישראל .

    1. כל מילה בסלע…וחבל להכניס אותם לכלא. א' – ייצאו משוכללים יותר. ב'- בכלא הם יעלו כסף לתחזוקתם. ג'- להוציאם להורג ולחייב את המשפחה בהוצאות להליך ולהטמנה…צריך למגרם בכל פינה…"מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים…" לתשומת לב אהרון ברק חיות מיארה ושאר חלאות השמאל

    2. החוק כאן לא מאפשר זאת, בפלורידה למשל אם אדם נכנס לחצר שלך ללא רשות אתה רשאי לירות בו כי דינו כגנב או רוצח!
      כאן עדין לא הגיעו ימים טובים כאלו.
      לכן כל החוקים כאן הם ללא שיניים וגם החוק הזה לא יוריד את רמת הפשיעה בארץ.
      עד שיחליטו להיות כמו ארצות הברית בכל דבר דבר….
      הונאה כדין רצח…
      כמו בארצות הברית.
      איום על שוטר ירי מיידי…
      כמו ארצות הברית.
      ועוד רבות

  9. בבאר שבע תופעת דמי החסות קימת אוליי כבר כ 20 שנה והמישטרה והממשלה ידעו על כך , למה לקח כול כך הרבה שנים לחוקק חוק הגיוני ????

    1. לא קשור לממשלה הזאת, אלא להיפך כל ההידרדרות לפי תהום התרחשה תחת עשרות שנות ליכוד. ככלל, כל חוק שכל חברי הבית תומכים בו אינו שייך אלא לכנסת ולמפלגות כולן. זה חוק מבורך ויש צורך בחוקים נוספים מסוג זה, כמו לדוגמא לחייב את משטרת ישראל לחקור כל תלונה של אזרח וךא לזרוק איתה לפח, ועל מנת להגיע למצב שהפשע לעולם אינו משתלם!

  10. זה צחוק לרש, 3 שנים בכלא לא מרתיע אף עבריין. הגיע הזמן לעונשי מינימום ללא שיקול דעת של השופטים. עברת פרוטקשן מינימום 8 שנים, רצח מינימום 40 שנה ועוד ועוד..

  11. עונש המינימום שנקבע אינו מרתיע יש לקבוע עונש מינימום של 10-20 שנות מאסר לפחות כדי שיגרום להרתעה משמעותית .

  12. ממשלת הזוועה, עסוקה בעצמה, כלום לאזרח הפשוט,יוקר מטורף,בטחון אישי בתחת, חברה משוסעת, לכו כבר הביתה,נמאסתם

  13. לדע תי החוק ממש לא יעזור נגד הפשיעה האשכנזית.שחמורה פי כמה מכל עבריני ישראל כולל הבדואים שסוחטים חסות מצהל מהמישטרה ו מקבלנים ואזרחים ובקרוב משדה התעופה החדש שיוקם בנגב לכבודם (כדי שעיקר העבודה תישאר ליד הבית).שכחתי לצין פה שלמרות שכל הדרום עובר דרך הידיים של הבדואים בכל זאת ישנו מיפעל אחד ענקי .(לדעתי הגדול ביותר מכל המפעלים בדרום).שלא ניגע מסחיטה והוא הביטוח הלאומי .המיפעל הגדול ביותר.

  14. כל הכבוד !!!!
    איך כמעט אם בכלל, לא דברו על כך בתקשורת. קול דממה דקה לבשורה גדולה.

  15. כל הכבוד לממשלת ישראל
    סוף סוף חוק לעזרת הציבור ,אולי התחלה של כיוון נורמלי.

  16. הגיע הזמן ממזמן, להעלות את השנים לעשר מינימום, וכל הכסף והרכוש כולל הבתים שלהם להעביר לממשלה , וכמובן שישלמו פיצוי על כל הנזקים שהם עושים לנסחטים .

  17. עוד מעט לא יהיו שוטרים , אני ועוד מלא שוטרים עוד חודש כבר לא בתפקיד, לעזוב משפחה שבתות,חגים,לילות,כונניות בירושלים ועוד ועוד בשביל 10 או 11 אלף ממש לא שווה אני איש ימין והצבעתי ושכנעתי אנשים להצביע בן גביר , פשוט אכזבה גדולה אמורה להיות העלאה בשכר אבל רק ל30% רק כדי לשמר שוטרים שלא יברחו לכם ,ממש לא מעניין אתכם השוטרים היותר ותיקים העיקר שהעבודה תרוץ , חפשו פראייר אחר

    1. מה תלך לעשות במקום? זה לא שיש לך מקצוע אחר (או בכלל)
      תגיד תודה שאתה יכול להביא פרנסה יפה למרות שלא השקעת שנים בלימודים ואל תהיה חזיר ותחשוב שמגיע לך משכורת הייטק על היותך שוטר.

    2. וואלה. אתם מקבלים מלא בשביל התפקיד , ואם נוסיף את כל התנאים מסביב. מקצוע פשוט לקבלה וללימוד. לא מצריך להשקיע 3 שנים מהחיים בלימודי תואר הכי פשוט אפילו.

    3. ☹צודק…
      עצוב שזה ככה ויותר עצוב שאין לכם כוח כמו שלמורים יש, הם רק שובתים והממשלה מתקפלת במקום להעניש אותם.
      הם הפושעים האמיתיים שמנצלים חולשה של האזרחים.
      ושיפסיקו להגיד שאין להם כסף הם מרויחים מלא כסף תמורת מה שהם נותנים וחופשות שלאף אחד אין ועבודה מחוץ לשעות העבודה שמבקשים מלא כסף ל45 דקות למידה בבית.
      אני מכיר מורים 😡

  18. שמאל מטונף , בוגדים חמודים שלנו, שמחר בבוקר עפים מפה עם הדרכון האירופאי שלהם כאשר יהיה פה קרב.
    אני מתעב אותכם! אתם לא אחיי, אתם עשויים מהחומר שממנו יוצרים זבל . ברוך השם שיש פה 64 מנדטים
    ( למרות שאני חושב שהיה יותר , רק שהרמאות שלכם בקלפיות לא עזר לכם הפעם) .
    אנשים נורמלים אוהבי יהדות וישראל , וארץ ישראל . שבאמת נלחמים על הארץ הזאת ועל כל טיפת אדמה שלה, אם זה בכנסת, או בהקמת התנחלויות , או בהנחת תפילין לנוער, או פרוייקט ידידים, זק"א, חברה קדישא, בני עקיבא, או כל דבר שהוא שקשור בו שם "השם".
    בקיצור בוגדים קטנים, עופות לכל הרוחות, אתמול לפני היום , אתם לא רצויים לא אצלנו ולא אצל הערבים פה.
    אז תבינו העניין. בושה, בושה, ושלום .

    1. הי, טפל בעצמך. גם אני ימין אבל השנאה שלך לשמאל מעבירה אותך למקומות מאד מוזרים. תתרכז בדברים אחרים

    2. מה הקשר לכתבה???
      האם קראת ולא הבנת או שאתה שטוף מוח שרק מקשקש במקלדת כמו בוט??
      אולי שתי האפשרויות נכונות…

    3. לך תתגייס…על משקל לך תזדי***
      אפס
      בחירות הבאות נז** אתכם
      הבן שלי לא יתגייס כאן
      תביאו חברה משס שיתגייסו
      נגמר להיות פראייר ים

    4. השיח שלך ומוחך הם המטונפים.
      האנשים שאתה בז להם ומבקש להעיף הם הם שמקיימים את המדינה הזו. ולא עובדי האלים מש"ס ויהדות התורה שמייצרים שנאה וקיטוב וגזל של הכספים שהאנשים הטובים שאתה בז להם מייצרים.
      מוטב שתבין שעבודת ה' אמיתית היא אהבת הבריאות ומכאן שותפות בנשיאת הנטל ולא להיות חלק מהנטל.
      ה' לא אוהב אתכם, הוא אוהב את מי שמקיים את אהבת האדם ותורם לקהילה כולה.

  19. יאלא בשעה טובה רק נתניהו יכל לעשות משהו .העבריינים מקומם בכלא ולבנות כלא מוזנח בשביחהם.מים קרים בחורף ומים חמים בקיץ חחח ואוכל רק מרק עדשים. ומזגנים אין ומיטות ממשטחים. חחח

  20. קודם כל לצאת במבצע החזרת נשקים לתת להם זמן לחזור בהם .בינתיים להכין את פגאסוס ומערכות סולאר צבאיות חודרי קרקע לגילוי מתכות לכתר את הכפרים עם כלבים ויותר מזה עוצר .קדימה להיכנס להוציא את כל מה שיש. במקביל להוסיף 10 שנים לענישה למען כלל החברה .לבנות 2 -3 בתי כלא חדשים גם לנוער עבריין למשל תחנה מרכזית ישנה בחיפה סתם עומדת תעשו מהמקום הזה שמיש לנוער עבריין .ויש עוד כמה בארץ כאלא
    מעבר לזה כל הממשלה צריכה להירתם בנושא החברתי אחרת מה הטעם זה ברור שהפשע משתלם יותר בארץ

    1. הרעיון של התחנה המרכזית נשמא מצוין,לעשות כלא רק קומות מהתחנה יכול להיות רעיון מצוין,בארה"ב יש בתי כלא כאלה -רבי קומות עים מזגן חזק לאורך כל היממה,העבריינים רבים פחות-הם צריכים להאבק בקור עז
      רוזנשטיין היה בכלא כזה בארה"ב.

  21. זהו 5.7.9 שנים אז למה יחייא קיבל 20 שנה אתם עושים עוול לחוקה הישראלית.ומה יעשו אירגוני הפשע עכשיו ישלחו ילדים או כל מיני אנשים נשים שיהיו מאוימים על ידי הארגונים ומה אז ! צריך ענישה מרתיעה עוד יותר והרבה יותר תקציבים .עכשיו להיכנס בכל הכח

  22. ממשלה שאין לה מלעשות … החיים מתייקרים הרבית בבנקים עולה דלק עולה לחם עולה חלב עולה והבשר טס לשמיים והם עסוקים בבולשיט .. כאילו דמי ההחסות נולד בזמנם . זה קיים ממאות שנים בכל העולם ונשמר בשקט .
    מדינות מתוקנות מטפלים השרים ביוקר המחייה ורווחת העמים , ובמדינה שלו עסוקים עם הערבים ואגב גם בזה לא עושים כלום חוק על גבי חוק לדכוי הערבים והם חיים טוב יותר מאתנו .

  23. צריך היה לחוקק את החוק הזה לפני 50 שנה ולא היינו צריכים להגיע למצב האבסורדי כיום דבר אחד מעניין מאוד היכן הייתה המשטרה כל השנים הללו כאילו לא היו מתלוננים פשוט המשטרה נתנה לעברינים לחגוג ומסכנים האזרחים שהיו כל השנים האלה תחת איומים והפחדות מצד העבריינים שלקחו דמי חסות מאנשים תמימים זה דבר הכי מבחיל שאדם לוקח בכוח מאדם אחר את פרנסתו ברוב העולם שמים דגש על העבירה הזאת ומאוד מחמירים עם העבריינים

  24. היה עדיף להעביר חוק טרור חדש מורחב כך שיחול על פשע במיגזר הערבי פשע מאורגן ופשיעה חקלאית , חוק עם עונשי מינימום כמעט בלי שיקול דעת שופט , ולפתוח בהתאם אגף חדש בשבכ לטיפול בדברים תוך גיוס אנשים מסיבי , והוצאת הטיפול מהמשטרה

    1. אתה מאמין ש"שר המשטרה" יסכים על הוצאת המשטרה מהטיפול. ויאבד את הכבוד המגיע לו לדעתו ?

    1. רוח החוק מצוינת, השנים המוצעות אינן מספיקות. מהכרותינו את בתי המשפט, עונשים מירביים יוצרים פסיקות עם עונשי מינימום. זו לקונה שטורפת את הקלפים. העונשים הרשומים צריכים להפוך לעונשי מינימום!, ועונשי המקסימום צריכים להיות של עשרות שנים- כמו רצח.
      בל נשאיר את מלוא מנעד פסיקת העונש בידי שופטנו הרחמניים והמנותקים שנוטים לרחם על אכזרים ובכך הם מתאכזרים כלפי הציבור הרחב והטוב.

  25. יש לפעול לפי התורה הבא להורגך השכם להורגו .
    כל מי שמאיים על בעל עסק מסוג כל שהוא והוא מאויים הרצח ובשריפה של מקום העסק .
    מותר יהיה למאויים להתגונן באמצעות כלי נשק כוח סביר לפגוע ולהרחיק את המאיימים עליו

  26. צריך להראות את גם בערבית ברשתות הערביות וגם ברדיו בערבית למען יחלחל לצעירים שעדין לא כנסו לתמונה.יום גדול למדינת ישראל

  27. הלוואי ואכן החוק הזה יתורגם למעשים ויצמצם את הפעילות העבריינית רחבת ההקף. אני לא בטוח שזה אכן יקרה כי במדינת ישראל חוק איסור העישון במקומות ציבוריים לא נאכף כראוי, וקיימת נהיגה פרועה בהמון מקומות ואין אכיפה אונליין. אם המשטרה ומערכת המשפט תהיה רצינית ולא יקבלו רגליים קרות וחשש לשלומם- השר בן גביר ייזכר שנים רבות לטובה .

  28. מה יש למפגינים שטוענים שלא עושים כלום . רפורמה משפטית תעבור
    ממשלה חזקה לעוד 4שנים
    עוד חוקים שיתנו ביטחון לאזרחים .
    כלכלה לתפארת .
    חייל האוויר והיבשה הטובים במזרח התיכון .ואירופה .
    הכל יהיה טוב על אפם של הקנאים שונאי הליכוד וביבי בראשם
    כמו המשפט הידוע .
    הכלבים נובחים והשיירה עוברת

    1. וואו אחרי חצי שנה נזכרו לעשות משהו למען האזרחים.באמת כל הכבוד.נתראה עוד חצי שנה

  29. יישר כוח אבל קבלה בידינו 'הקם להורגך השכם להורגו' 🫣🤔 אדם הבא לפגוע פיזית באיומי רצח או נזק מטורף של רכוש אז לא תמיד בטוח שעונש כלא באמת ירתיע כשצריך עונשים כבדים יותר בפועל (והמבין יבין!)
    .. שריפת סוסים, שריפת 15 אוטובוסים שהיה בצפת (נזק מעל 15 מיליון שח) וכו'.. אם אין באפשרות המזיק לשלם הנזק אז כנראה חייב לתת את האפשרות החוקית לתת לבן אדם להיות עם הנשק ולהגן על עצמו .. עד שהמשטרה זזה ועושה משהו כבר הבן אדם יכול למות ולא להגן על עצמו ! לא עוזר חוקים כשהמשטרה וכל צמרת המשטרה נגד אזרחי ישראל! ולא חסרים מקרים יומיומיים…

  30. לזה אני קורא מדינה מספר אחת בעולם.
    באמת דמוקרטיה סוף סוף
    השכנים והדומים להם לא יעשו
    רע לאזרחים.
    יש להם תרבות לא טובה ולעולם לא תשתנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים