שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חוק החמץ" עבר בוועדת השרים לענייני חקיקה
ועדת השרים לחקיקה אישרה לקדם את הצעת החוק של ח"כ משה גפני לאיסור הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח |הקואליציה מעוניינת לאשר את החוק עד חג הפסח הקרוב
יו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעות החוק של ח"כ משה גפני האוסרת הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, ואת החוק שיגדיל את סמכויות בתי דין רבניים לדון בעניינים אזרחיים בהליך בוררות בהסכמת הצדדים.

יו"ר דגל התורה ח"כ גפני הגיב על אישור "חוק החמץ" ואמר: "למנהלי בתי החולים הייתה אפשרות לאסור הכנסת חמץ בחג הפסח שהוא חיוני לחולים ולחברה, ובג"ץ התערב בסמכות לא לו. גם בחוק בתי הדין, כאשר מדובר על דיון ששני הצדדים מסכימים בו לקיים בבית דין רבני, בג"ץ התערב וקבע שהסכמה של הצדדים לא מועילה ועצר את זה בסמכות לא לו".

עוד מבחזית החדשות

"זוהי הוכחה נוספת עד לאן מגיע בית המשפט העליון בהתערבות שלו בנושאים שלא בסמכותו", הוסיף גפני. "היום אנחנו מתקנים את זה בחקיקה שתובא בהמשך השבוע להצבעה במליאת הכנסת".

בהצעת החוק שהגיש גפני נכתב כי: "סקרים ומחקרים בישראל הראו שחג הפסח נחשב לחשוב ביותר בקרב כל סוגי האוכלוסייה. רובו הגדול של העם היהודי חוגג ומקפיד על שמירת איסור אכילת חמץ בפסח, דתיים, מסורתיים וחילוניים". עוד נכתב בהצעה: "בניגוד לדיני כשרות בכל השנה, איסור אכילת חמץ בחג הפסח הוא חמור ביותר, ואף דיני הכשרות בפסח מחמירים ביותר".

"חמץ בפסח אינו "בטל בשישים", כך שחמץ שייאכל בכלי אפילו בכמות מועטה עלול לגרום לשלילת הכשרות מהכלים, באופן שימנע משומרי כשרות לאכול בכלים אלה". עוד נכתב בהצעת החוק. "בנוסף, ישנו איסור מיוחד בפסח של "בל יראה ובל ימצא".

גפני ציין כי חולים לא חייבים לאכול מצות בפסח, ו"לאור טכנולוגיית המזון יוכלו לאכול תחליפים כשרים לפסח לכל סוגי המזון, לחמניות, עוגות, עוגיות וחטיפים, כך שבפועל אין גם כל פגיעה ממשית במי שאינו מעוניין לאכול מצות".

חבר הכנסת משה טור-פז (יש עתיד) הגיש בקה דחופה להעלות את הדיון על חוק החמץ לסדר יומה של הכנסת. לדבריו, "חקיקה זו פוגעת באיזון העדין שבין שני צדדי הזהות של מדינת ישראל, כיהודית ודמוקרטית". עוד הוסיף כי "חקיקת שמירת מצוות מהווה ניצול של הכוח השלטוני שסותר את ערכי התורה ותורם להגברת חילול שם שמיים, ואף עומדת בסתירה לערכיה הדמוקרטיים של המדינה. אוי לה למדינה, אם לא תדע להתייחס למורכבות מעין זו בכלים מתאימים ותשתמש בדורסנות כדי לכפות עמדה דתית על אזרחיה".

מהפורום החילוני נמסר כי: "הצעת החוק הזו היא פגיעה ישירה בכבודם ובזכויות האדם הבסיסיות של מאושפזים, מבקרים, ונשות ואנשי הצוותים הרפואיים בבתי החולים. זו יריית פתיחה של גל חקיקה דתי פונדמנטליסטי בדרך לשלטון טאליבן יהודי והכרזת מלחמה גם על בג"ץ וגם על הציבור החילוני. שלא יהיה לאף אחד ספק, הציבור החילוני ישיב מלחמה".

עוד מבחזית החדשות

ח"כ גלעד קריב אמר כי: "חוק החמץ וחוק הרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים שאושרו בוועדת השרים לענייני חקיקה הם הסנונית לגל כפיה דתית חסר תקדים. ‏הגל הזה מתחיל עכשיו אבל יגיע לשיאו אחרי הרפורמה המשפטית, כאשר היועצים המשפטיים ובתי המשפט יוחלשו באופן דרמטי. נתניהו מוכר את הציבור החילוני והמסורתי למונופול הרבני".

מפלגת נעם מסרה בתגובה כי: "התקדמנו עוד צעד משמעותי בדרך לתיקון. ממשלת ימין על מלא, שמירת הזהות היהודית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים