שיתוף
תגובות
חדשות » חוק הגיוס החדש: הפתרון הזמני שנשקל, ו"השיח" מול הציבור החרדי
בהוראת שעה מיוחדת
בצה"ל לחוצים להעביר את החוק: "הצורך באלפי חיילים שכרגע חסרים הוא מיידי וקריטי לתפקוד היחידות השונות"
| צילום: צילום: שאטרסטוק

כמה חברי כנסת בליכוד פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו והציעו להביא את החוקים כהוראת שעה, ולא בחקיקה קבועה. כעת גובר החשש בקואליציה שאם החוקים יובאו לכנסת ללא שינוי, לא יהיה להם רוב. החוקים צפויים להגיע בקרוב להצבעה בכנסת, והצעת הח"כים מהליכוד נשקלת ברצינות.

הטענות של הח"כים מהליכוד לנתניהו:

בפנייה בשבוע שעבר לנתניהו, של חברי כנסת מהליכוד משה סעדה, דן אילוז, בועז ביסמוט והשר עמיחי שיקלי, הם כתבו כי "הצורך המיידי מובן וברור, אולם החוק מציף באופן טבעי וצודק סוגיה רחבה יותר שמתגלגלת מעשור לעשור ללא פתרון והיא סוגיית השותפות בנטל הביטחוני.

המתווה המסתמן:

מאז הפנייה בוחנים את הנושא לעומק במשרדו של נתניהו, ושוקלים בחיוב להביא את החקיקה אל הכנסת בהוראת שעה לשנה בלבד כדי לתת מענה לצורכי המלחמה, תוך גיבוש פתרונות ארוכי טווח. בשנה הזו הממשלה תגבש מסמך עקרונות בנוגע לתגמול ותמרוץ של חיילי המילואים והסדיר וכן צירוף מעגלים נוספים מהחברה הישראלית לגיוס לצה"ל, בדגש על שיח עם הציבור החרדי שרבים ממנו שינו את תפיסתם אחרי 7 באוקטובר. במקביל יקדמו תגמולים לציבור המשרת – העדפה במחיר למשתכן, העדפה בלימודים אקדמיה, הקלות במס ועוד.

בצה"ל לחוצים מאוד להעביר את החוקים מכיוון שהצורך באלפי חיילים שכרגע חסרים הוא מיידי וקריטי לתפקוד היחידות השונות, בפרט בתקופה זו של המלחמה ובכלל ביישום תפיסת ההגנה המעובה בגבולות המדינה, החל מהחודשים הקרובים ושנים קדימה.

מדובר בנושא נפיץ ומשמעותי לא פחות: החלק ה חרדי בחוק הגיוס אמור להיות מתוקן בהתאם להוראת בג"ץ עד לחודש מרץ, אחרי שבית המשפט העליון אישר לממשלה דחיות רבות בחמש השנים האחרונות. "חוק הפטור מגיוס" שבקואליציה שקלו לקדם לפני המלחמה נדחה לעת עתה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים