שיתוף
תגובות
בריאות » חוצפה: בית החולים שיבא ביטל את ביקורו של השר אקוניס בלחץ הרופאים
רפואה חולה
לאחר שביקורו בבית החולים איכילוב בוטל בשל חשש מהפגנה נגדו, בוטל גם ביקורו בבית החולים שיבא שנחשב לבית החולים הגדול במדינה, מאותה סיבה
בית החולים שיבא תל השומר | צילום: ויקיפדיה

ב"מהדורה המרכזית" אמש (שני) פורסם, כי שר המדע אופיר אקוניס ביטל בשבוע שעבר ביקור בבית החולים שיבא, עקב לחץ הרופאים שתכננו מחאה רחבה נגדו על רקע הרפורמה המשפטית. זאת, לאחר שאתמול בוטל ביקורו בבית החולים איכילוב בתל אביב, מאותה הסיבה בדיוק.

גורמים בלשכת השר הדגישו כי לא הוא זה שביטל את הביקור, אלא בתי החולים. המשמעות המעשית היא ששר בממשלה לא יכול כרגע לבקר בבתי חולים כחלק מתפקידו, בגלל מחאת הרופאים.

עוד מבחזית החדשות

יש להדגיש כי בית החולים שיבא הוא בית החולים הגדול והחשוב ביותר בישראל, שידוע גם בשיתוף הפעולה הרחב שיש לו עם מערכת הביטחון. שיבא ואיכילוב הם מרכזי על רפואיים, 2 מתוך 6 שיש בישראל.

בלשכת השר אקוניס טענו כי מנכ"ל בית החולים איכילוב, רוני גמזו, רמז לו שלא יהגיע אתמול לביקור מכיוון שהמחאה התרחבה גם אל תוך בית החולים. עוד טענו בלשכה כי גורמים אחרים באיכילוב חשפו שההנהלה הפעילה לחצים על גמזו לדאוג לביטול הביקור.

השר אופיר אקוניס מסר בתגובה: "צר לנו מאוד שבתי חולים ציבוריים שמטרתם לקדם את הרפואה בישראל ולדאוג לבריאותם הטובה של כל אזרחי ישראל באשר הם, מערבים שיקולים פוליטיים לא עניינים לחלוטין בעניינים מקצועיים לחלוטין. מטרת הביקורים שבוטלו ביוזמת הנהלות בתי החולים היו לקדם מחקרים פורצי דרך ושיתופי פעולה במרכזי חדשנות. למרות ההתגייסות הפוליטית המובהקת, משרד המדע והחדשנות ימצא את הדרכים להמשיך ולסייע לציבורים גדולים, ללא שיקולים זרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים