שיתוף
תגובות
חדשות » חוסל ראש מערך הנ״ט של חמאס | עלה ל-16 מספר הלוחמים שנפלו בקרבות
היום ה-26 למלחמה - מה שהיה
בישראל מעריכים כי 3,000 מחבלים השתתפו במתקפה | במהלך היום תקפו כוחות צה"ל חוליית פצמ"רים ועוד 3 חוליות נ"ט בגבול הצפון |
כוחות צה״ל בפעילות קרקעית | צילום: דובר צה״ל

צה"ל בהכוונת מודיעין של אמ"ן ושב"כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של חמאס באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו, עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ"ט בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו על מערך הנ"ט, יצאו לפועל מספר פיגועי נ"ט נגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

אחרי ירי הנ"ט שהרג לוחמים מגבעתי בנגמ"ש, השב"כ ריכז מאמץ כדי לסגור חשבון עם ראש מערך הנ"ט שהיה אחראי גם על האירוע הזה. תוך מספר שעות הוא חוסל. הוא מקביל לדרגת מג"ד.

שר הביטחון יואב גלנט הצהיר הערב כי המלחמה מתקדמת בהתאם ליעדים שהוצבו בתחילתה. "החיילים מטהרים את מה שהם פוגשים, המחבלים בפירים, במנהרות בבתי חולים ובבתי ספר", אמר גלנט. "עזה היא בסיס של טרור ורשע. פגענו ברוב מפקדי מערך הנ"ט של החמאס, לא נעצור עד שנגיע לכולם", הוסיף.

עוד מבחזית החדשות

"לאויב יש שתי אפשרויות: למות או להיכנע ללא תנאי", המשיך שר הביטחון בדבריו. "זירת המלחמה רחבה יותר, אנחנו נמצאים בהתקפה ברצועה אבל אנחנו גם מגנים בצפון וערוכים בגזרות נוספת: ביו"ש, מול הזירה הסורית ומול יעדים רחוקים יותר", הוסיף. בנוסף, גלנט קבע כי "ראוי להעביר מיד את הכספים לרשות הפלסטינית כדי שיסייעו במניעת טרור, יש לנו עניין ביציבות בגדה".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי "המלחמה נמשכת וגובה מאתנו מחירים. תרומתם של הנופלים בקרבות האחרונים משמעותית לביטחון ישראל ובזכותם ננצח". הוא הוסיף כי "תוך כדי המלחמה יש אירועים שלא ברורים כל העובדות לגבי כיצד התרחשו. הלחימה מורכבת". הוא הבהיר כי "אנחנו מפיקים לקחים תוך כדי המלחמה".

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין, והביע בפניו את תנחומיו על רציחתם וחטיפתם של אזרחי תאילנד במתקפת הטרור של חמאס. ראש ממשלת תאילנד הביע צער ויגון על הטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר. נתניהו הביע את הערכתו לעובדים התאילנדים ולתרומתם למשק והביע תקווה כי רבים מתוך אלה שעזבו ישובו ארצה.

ארצות הברית לא מאמינה שחמאס יכול להיות מעורב בממשל העתידי של עזה, כשהמלחמה עם ישראל תסתיים – כך נמסר מהבית הלבן. היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, שוחח עם עיתונאים ואמר גם הוא שארצות הברית אינה תומכת בהתיישבות קבועה של אזרחים עזתיים מחוץ לעזה.

שר החוץ של ארגנטינה גינה את התקיפה הישראלית על מחנה הפליטים ג'באליה. "דבר לא מצתדיק את האלימות הזו", אמר. עם זאת, הוא חזר על גינוי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, וקרא לשחרור מיידי של בני הערובה הישראלים.

דובר צה"ל חשף בתקשורת הבינלאומית – כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה, על חשבון הצרכים ההומניטריים של תושבי עזה. השיחה שנחשפה, בין מפקד בגדוד מערב ג'באליה של חמאס ותושב עזתי, בהשתתפות מנהל בית החולים האינדונזי, מהווה הוכחה נוספת לשימוש הציני של חמאס במשאבים ההומניטריים ברצועה.

בתדריך שערך דובר צה"ל הושמעה שיחת טלפון שיורטה – ובה לכאורה משתתפים סגן מפקד גדוד בג'באליה, מנהל ביה"ח האינדונזי ותושב עזה, הדנים בהעברת סולר לארגון. ""הוא אמר לי למלא 1,000 ליטר", נשמע בשיחה. בשבוע שעבר הוצג מידע מודיעיני על מפקדת חמאס מתחת לבית החולים שיפא.

השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה הקיימים ברצועה ובוחר לנתב אותם לצרכיו המבצעיים על חשבון צרכי האוכלוסייה האזרחית. כפי שחשף צה"ל לפני מספר ימים, חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו, תוך ניצול המשאבים ההומניטריים באופן ציני ועל חשבון תושבי רצועת עזה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על קריאתו של שר הביטחון להעביר מיד את הכספים לרשות הפלסטינית, ואמר כי "אני מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל, אך עמדתו בעד העברת הכספים לרשות היא טעות חמורה". הוא הוסיף כי "הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון – היא חלק מהבעיה. לא חוזרים על טעויות וקונספציות שהתפוצצו לנו בפנים".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ייסע לישראל ולירדן ביום שישי – כך הודיע דובר מחלקת המדינה מתיו מילר. הוא הוסיף כי בלינקן ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו וכי "הוא יחזור על תמיכת ארצות הברית בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בהתאם לחוק ההומניטרי הבין-לאומי ויידון בצורך לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי למזער את הנפגעים האזרחיים, כמו גם את עבודתנו לספק סיוע הומניטרי".

הותר לפרסום שם של לוחם נוסף שנפל במלחמה: רס"ל (מיל') שלו ציון שרעבי, בן 22 מטנא עומרים, חובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל"ח. הוא נפל מפגיעת פצצת מרגמה במהלך פעילות מבצעית במרחב בארי. בנוסף, בלחימה ברצועת עזה במהלך היום, נפצע באורח קשה לוחם מגדוד 184 שבחטיבה 14. משפחתו עודכנה.

שינוי בהנחיות פיקוד העורף: הקלה בהגבלות בירושלים, במועצה המקומית שפלת יהודה, ירקון, ביישובי השפלה וחלק מיישובי השרון – ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 איש ואין הגבלות על מקומות עבודה.

השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי ביקר במוקד החירום לחברה הערבית שהקים המשרד לשוויון חברתי בשיתוף עם ועד ראשי הרשויות הערביות בכפר קאסם, ושמע מנציגי החברה הערבית וראשי הרשויות על הקשיים שחווה החברה הערבית על רקע המצב הביטחוני."אנחנו יודעים שהמצב רגיש, יחד עם זאת יש לציין כי מתחילת הלחימה מגלה המגזר הערבי אחריות רבה ויש מספר משמעותי של יוזמות התנדבות וסיוע".

השר שיקלי בירך את החלטת שר הפנים להעביר את כספי מענקי האיזון על סך 200 מיליון שקלים לרשויות הערביות. "יש בתוך המשבר הזה, לצד סיכון גדול, גם הזדמנות גדולה לחזק את הקשר בין החברה היהודית והערבית".

אחרי הפרסום במהדורה המרכזית: שר החוץ אלי כהן שוחח עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק, והבהיר כי ישראל דורשת מהארגון לבצע את תפקידו ולדאוג לשלומם של החטופים בעזה שמוחזקים על ידי חמאס. "לצלב האדום אין זכות קיום אם הוא לא מצליח לבקר את החטופים המחוזקים כבני ערובה בידי חמאס", הבהיר השר כהן.

"זהו אירוע חריג בזירה הבינלאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור ובכל מנופי הלחץ על מנת לבקר את החטופים בהקדם", הוסיף שר החוץ. "ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבין-לאומי ופועלת על פיו".

שר החוץ הירדני איימן א-ספדי החזיר לעמאן את השגריר הירדני בישראל, רסאן אל-מג'אלי – כביטוי לעמדה של עמאן שמגנה את "המלחמה הישראלית המשתוללת בעזה ואת הרג החפים מפשע שגורמים לאסון הומניטרי חסר תקדים", לטענתם. א-ספדי הצהיר כי החזרת השגריר תהיה מותנית בכך שישראל "תפסיק את מלחמתה בעזה ותעצור את האסון ההומניטרי שהיא גורמת". לפי שר החוץ, גם שגריר ישראל בעמאן, רוגל רחמן, ששב ארצה בתחילת המלחמה -לא יחזור לירדן, כל עוד המלחמה לא נפסקת.

הותר לפרסום שם של לוחם נוסף שנפל בעזה: סמ"ר שי ארוס, חובש קרבי בגדוד צבר שבחטיבת גבעתי, בן 20 מחולון. הוא נפל בקרב בצפון הרצועה.

ועדת העבודה והרווחה אישרה את מנגנון המענק למפונים, באמצעות המוסד לביטוח לאומי. המענק לזכאים יינתן רטרואקטיבית מיום הפינוי ויועבר ישירות לחשבון הבנק. הסכום – 200 שקלים למבוגר ו-100 שקלים לילד ליום.

ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי: "נחרד ממספר ההרוגים הגבוה בהפצצה בג'באליה. בטיחות והגנה על חיי אזרחים אינה רק חובה מוסרית אלא גם חובה משפטית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים