שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חולים מאומתים יצביעו בקלפיות ייעודיות
נערכים לבחירות?
חולים מאומתים ומבודדים יוכלו לבחור בקלפיות ייעודיות נפרדות לחולים ולמבודדים שלא אומתו • החולים יוסעו לקלפיבכלי רכב ייעודי שבו תהיה מחיצה • כל הפרטים
אפילו בגין לא עזר לו. קמפיין הבחירות האחרון של כחלון | צילום: gali estrange, שאטרסטוק

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הרשויות המקומיות: "בחירות, נגיף הקורונה החדש".

על פי ההצעה יוכלו גם חולים מאומתים וגם מבודדים לבחור, בקלפיות ייעודיות, נפרדות לחולים ולמבודדים שלא אומתו. החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחויבו לנהוג על פי צו הבריאות.

יו"ר הוועדה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ (כחול לבן) אמרה בדיון כי "המטרה לעמדה לנגד ענינו הייתה לאפשר גם לחולים מאומתים וגם למבודדים, לממש את זכותם לבחור". לדבריה, "כל אדם שרוצה להצביע, זכותו תישמר. אני שמחה שכולם שותפים למטרה הזו והגענו להסכמה. בסוגיה של בחירות, שהנה מורכבת ורגישה, עדיף להגיע להסכמות".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) מיוזמי הדיון, אמר כי הוא מודה ליו"ר הוועדה שקיבלה את הבקשה לפתוח את הדיון בחוק מחדש, ומודה ליו"ר הכנסת יריב לוין שסייע להגיע לנוסח מוסכם. "אני סבור שקלפי על רכב עלולה להיות מסוכנת, ומקבל את הגישה שצריך לאפשר הצבעה גם לחולים. אם צריך נוביל אותם באמבולנס", אמר.

ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן סיכם את הדיון: "אני מחזק את הוועדה. הדיון על הצעת החוק היה טהור. הרצון היה לאפשר לכל תושב לממש את זכות ההצבעה. משהוצג חשש, בדקנו אם יש אפשרות לאפשר את זכות הבחירה מבלי לפגוע בבריאות הציבור".

יצוין, כי העברת ההצעה בוועדה התאפשרה לנוכח השגת הסדר פשרה והבנות אליהם הגיעו הליכוד וכחול לבן, לאחר שנרשמו חילוקי דעות בין הצדדים באשר לאופי המתווה. כך, בעקבות ההתנגדות של ח"כ שלמה קרעי, בוטלה האפשרות להצביע בקלפי ניידת, כפי שהוצע בהצעה המקורית, במקומה יוסעו החייבים בבידוד וחולי קורונה ברכב מיוחד לקלפי ייעודית בה יוכלו להצביע.

הצעת החוק המדוברת עלתה למעשה, לאור הבחירות למועצה שנערכו לפני כשלושה שבועות ביישוב תל-מונד. במשרדי הפנים והבריאות עקבו מקרוב אחר הליך הבחירות שכן הייתה זו הזדמנות לעמוד מקרוב על פיילוט של קיום בחירות בעידן הקורונה.

הפקות הלקחים שנרשמו ממערכת בחירות זו, גיבשו למעשה את הצעת החוק שלפנינו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים