שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חולדאי: "מדינות דיקטטוריות הופכות לדמוקרטיה רק בשפיכות דמים"
בשעה זו מתקיימת הפגנת מחאה מול הכנסת | יו"ר האופוזיציה: "הם רועדים כמו שתמיד רעדו שליטים כשהם גילו שיש מולם אנשים שלא מוכנים לוותר"
הפגנה | צילום: רשתות - שימוש לפי סעיף 27א לחוק

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, עלה לנאום בפני המפגינים מחוץ לכנסת ואמר: "הם שומעים את העוצמה שלנו ואת המחויבות שלנו. הם מעמידים פנים שהם לא שומעים ושהם לא מפחדים, אבל הם שומעים ומפחדים. כלפי חוץ מול המצלמות הם מגכחים בציניות, אומרים שזה לא ישנה דבר, אבל בפנים הם רועדים כמו שתמיד רעדו שליטים כשהם גילו שיש מולם אנשים שלא מוכנים לוותר"

ראש עיריית ת"א רון חולדאי אמר: "מדינות יכולות להפוך, כמו שקורה אצלנו, מדמוקרטיה לדיקטטורה. מדינות דיקטטוריות יכולות להפוך לדמוקרטיה רק בשפיכות דמים". בעיריית תל אביב עדכנו שכ-50 אחוזים מהתלמידים לא הגיעו לבתי הספר.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדבריו של חולדאי בחשבון הטוויטר שלו: "המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים. הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה, פוגעת במאבק הצודק".

בן גביר צייץ כי "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

ארגוני המחאה משביתים היום (שני) חלקים נרחבים מהמשק. חלק ממקומות העבודה סגורים היום כאות מחאה. חלק מאפשרים להפגין על חשבון המעסיק, ואחרים מאפשרים רק על חשבון ימי החופש של העובדים.

אירועי המחאה החלו כבר הבוקר, בהפגנה מחוך לביתו של השר וסרלאוף בשכונת שפירא בתל אביב שם הם חסמו את היציאה מהבית. המפגינים אמרו "הגענו היום לביתו של השר וסרלאוף ממפלגת עצמה יהודית הכהניסטית כדי להבהיר שההפיכה המשטרית לא תעבור". אחרים חסמו את התנועה ליד נתב"ג.

עוד מבחזית החדשות

אירוע השיא צפוי להיות מחוץ לכנסת בירושלים. החל מהשעה 12:00 מתכוונים להתאסף המוחים בירושלים, זאת בשעה שבמשכן יחלו הדיונים וההצבעות על חלק מחוקי הרפורמה. על אף שהמגזר הציבורי לא אמור לשבות, בין המוחים ישנם גם עובדי רשויות מקומיות, אוניברסיטאות, משרדי אדריכלות ומשרדי עורכי דין, והם צפויים להגיע מכל אזורי הארץ.

ארגוני העובדים במגזר הציבורי ובראשם הסתדרות העובדים בראשות ארנון בר-דוד, לא הצטרפו לשביתה. לאחר נאום נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מסר בר-דוד: "קורא לכל אזרחי להתאחד מאחורי דבריו של הנשיא. בואו נעצור לפני שהשסע הפוליטי יפרק את החברה הישראלית לגורמים". לכן מרבית עובדי המגזר הציבורי לא ישבתו בהם המורים. הממונה על השכר הודיע, כי עובדי המגזר הציבורי לא יהיו זכאים לתשלום עבור יום העבודה.

גם שר החינוך הבהיר אתמול כי מורים שישבתו לא יהיו זכאים לשכר, וכי תלמידים שייעדרו מהלימודים לא יזכו להחסרה מוצדקת. למרות זאת, עשרות בתי ספר בתל אביב ובמרכז הודיעו כי יכירו ביום ההפגנה כחיסור מוצדק, ובאוניברסיטאות תל אביב, העברית וחיפה הודיעו כי יאפשרו לסטודנטים שיחסירו בחינות מועד חלופי.

עוד מבחזית החדשות

כבר בשעה 06:00 בבוקר חסמו מפגינים את כביש 1 באזור נתב"ג והחל מ-8:00 יצאו הסעות לכיוון ירושלים. בשעה 8:30 בבוקר צפויים להתחיל עומסים ברכבות ובאוטובוסים המגיעים לירושלים. שיירות צפויות לשבש את התנועה גם באזורים אחרים בארץ.

בשעה 10:00 מתכננים המפגינים "תפילה המונית להצלת הדמוקרטיה", בהשתתפות דתיים וחילונים, ברחבת הכותל וב-12:00 יתכנסו להפגנה המרכזית מול הכנסת במקביל להצבעות הראשונות על חוקים מהרפורמה. עומסי תנועה כבדים צפויים בכל הבירה ובדרך אליה בכל שעות הבוקר. בשכונות צפון מערב תל אביב צפויה בבוקר שיירת מחאה לעבר נמיר, ושיירות לירושלים יצאו מטבעון, גלילות, שהם, ראש העין, ראשון לציון, ומוקדים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לא הבנתי מה ההבדל בין חולדאי לרוצח ילדים. הנה הוא מודה שרצונו לרצוח, אז הוא רוצח. ומי יודע אם לא הוא זה ששלח את המחבל ביום שישי

  2. אדון חולדאי, דבריך יוצרים את הדיקטטורה. בדמוקרטיה יש מנצחים. המפסידים אמורים לחכות למועד הבחירות הבא ולא לעסוק בהסתה ולהמציא את הסיבות לכך. בדמוקרטיה חשוב להפגין , אך חבל ש90 אחוז מהמפגינים משתפים פעולה עם המסיתים ללא הבנה במה מדובר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים