שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חה"כ פורר במכתב זועם: "שיא הבריונות – שללו ממני את הזכות להצביע"
יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר, שלח מכתב ליועצת המשפטית של הכנסת בטענה כי נשללה ממנו הזכות להצביע על חוק האיזוק האלקטרוני
חה"כ עודד פורר | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר, פנה הערב (רביעי) במכתב ליועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, בטענה כי נשללה ממנו הצבעה על חוק האיזוק האלקטרוני במליאת הכנסת, לאחר שהקואליציה הפילה את החוק בקריאה טרומית, על חודו של קול.

במכתב ששלח ליועצת המשפטית של הכנסת, ראשי הסיעות בכנסת, וליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, נכתב כי "בחוק האיזוק האלקטרוני החליט יו"ר הישיבה, ח"כ בוסו, לקיים את ההצבעה כהצבעה אלקטרונית למרות שהמליאה הייתה סוערת ושורות שלמות נחסמו באופן שלא ניתן היה לגשת להצביע בחלק מהמסכים התרעתי על כך בפני היו"ר, ואף מזכיר הכנסת התריע בפניו. ניהול הישיבה הוביל לכך שנמנעה מחה"כ הזכות להצביע".

עוד מבחזית החדשות

"למרות הכול, ולמרות שהנושא היה ברור ליו"ר הישיבה, הוא המשיך בהצבעה תוך שבפועל הוא שולל את זכות ההצבעה מחבר כנסת. המהלך המתבקש היה לעצור את ההצבעה עד שתתאפשר לכל חברי הכנסת גישה להצבעה, או לחילופין להכריז על הצבעה שמית".

עוד הוסיף חה"כ פורר כי "שלילת זכות ההצבעה מחבר כנסת היא שיא השיאים של הבריונות שבה מנוהלת המליאה. מעולם לא נמנעה זכות ההצבעה מחבר כנסת. מעבר לסדר היום על התנהלות שכזו תבשר באופן שאינו משתמע לשתי פנים שעידן חדש התחיל בכנסת ה-25. לפיכך, ועל מנת לוודא שזכותם של חברי הכנסת להצביע תישמר מעתה וגם להבא, אבקש להכריז כי ההצבעה אינה חוקית ולהורות לקיים הצבעה חוזרת".

עוד מבחזית החדשות

"לא זו בלבד, אלא שחשוב שאציין, שפתרון לפיו יקריאו את הצבעתי לאחר שכבר עברו לסעיפים אחרים ויוסיפו את הצבעתי לתוצאות, אינו מקובל עלי. זה פתרון שפוגע בהליכי ההצבעה, מדובר בתוספת הצבעה אחרי שתוצאות ההצבעה כבר פורסמו והוקראו ושודרו בכל המדיות. ככל שיתקבל אופן ההצבעה הזה, אבקש שמעתה כך תהיינה הצבעותיי, אני אעביר הודעה לייעוץ המשפטי וכך יוקרא במליאה, שהרי בעצם ההשלמה עם התנהלות ניהול הישיבה באופן הזה, הרי מכאן שמדובר בהליך מותר ואין טעם בהגעתי למליאת הכנסת ובהשתתפות שלי בהצבעה באותו הזמן שכל חברי הכנסת מצביעים ומיד בסיום הדיון על החוק".

כאמור הסערה נוצרה לאחר ההצבעה על החוק בכנסת. לאחר שהחוק נפל, תקף השר איתמר בן גביר את חברי האופוזיציה ואמר: "בקדנציה קודמת מרב מיכאלי לא קידמה את החוק". חבר הכנסת עודד פורר סירב במשך זמן רב לעזוב את המליאה, ואף דחף את המאבטחים במקום.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים