שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חה"כ משה גפני: המתנגדים לרפורמה המשפטית – מתנגדים בפועל לביבי"
יו"ר ועדת הכספים בראיון: "האם מישהו הפגין בעדנו על תת תקצוב לחינוך החרדי?" | הודיע שיעלה בשבוע הבא את ההצעה להקפאת הריבית על המשכנתאות"
משה גפני יו"ר ועדת הכספים | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני התראיין למעריב ואמר: "המציאות בישראל הייתה שלרשות השופטת ולבית המשפט העליון היה יותר מדי כוח, וזה מה שהיה ב־30 השנים האחרונות. צריך היה לאזן, וזה מה שנעשה ברפורמה המשפטית. אלה שמפגינים היום נגדה, היו גם בהפגנות בבלפור". כאשר העירו את תשומת לבו שבהפגנות יש גם חובשי כיפות הגיב גפני: "מה זה מעניין אותי שיש בהפגנות חובשי כיפות? הם לא חסינים מביקורת. התקשורת כיום מגויסת לגמרי".

לשאלת המראיין לגבי ערוץ 14 שמגויס כולו לטובת נתניהו, השיב גפני: "לא יודע לגבי ערוץ 14 ואני חייב להגיד שיש גם כתבים אובייקטיביים. אבל במרבית התקשורת, מדברים כאילו העולם הולך ונחרב בגלל הרפורמה. אפשר באמת לחשוב מה יקרה? השופטים לא ייבחרו בעתיד בהליך לא נורמלי בשיטה של חבר מביא חבר. הם לא יגידו לנו מה כן ומה לא".

עוד מבחזית החדשות

המראיין הקשה ושאל איך הוא רואה את העובדה שהרפורמה נעשית בחופזה וללא הסכמות עם אלה המייצגים חצי מהעם, וגפני ענה: "דרשתי ליישם חלקים מהרפורמה המיושמים כעת כבר לפני עשר שנים, אבל אז הליכוד לא נתן לי. אמרתי שבג"ץ מתעלם מדמוקרטיה, אבל ביבי לא נתן. האם מישהו הפגין בעדנו על תת תקצוב לחינוך החרדי? האם עשו הפגנות? אתה שואל אז למה החרדים לא הלכו לבג"ץ? כי אנחנו פשוט לא סומכים עליו". לדבריו, בכוונתו להעלות בשבוע הבא את הצעת החוק להקפאת הריבית על המשכנתאות בוועדת הכספים ובוועדת השרים לענייני חקיקה.

עוד הוסיף גפני: "הנגיד לא היה צריך להביע עמדה בוויכוח על הרפורמה המשפטית ולהזהיר מקריסת הכלכלה. האם לנגיד מותר להגיד מה שהוא רוצה? ממש לא. תאמין לי שיש את השפה שמאפשרת להגיד את הדברים בצורה אחרת. כל אלה המתנגדים לרפורמה הם בפועל מתנגדי ביבי".

על הרעיון להוציא את ראש הממשלה לנבצרות התקומם גפני: "מה פתאום! איזה מן שטויות אלה? האם למישהו יש ראש ממשלה יותר טוב? תראה איך הדיבורים בנושא מתחלקים לפי הפוזיציה חצי חצי: אופוזיציה בעד והקואליציה נגד. תמיד מדברים מהפוזיציה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים