שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חה"כ דנון לאחר הסיור בחאן אל אחמר: "לא נסבול אפליה נגד מתיישבים"
חה"כ דנון סייר ביישוב הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר | דנון: "זה המבחן הראשון שלנו בסוגיה לאומית" | נתניהו: "נאבק בבניה הבלתי חוקית"
ח'אן אל-אחמר | צילום: Marco, ויקיפדיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד לסוגיית היישוב הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, שעורר סערה על רקע טענות לאי שוויון באכיפה בין יהודים לפלסטינים בשטחי C ביהודה ושומרון, ואמר כי "מדובר במקרה מורכב. זה מקרה מיוחד ואנחנו נדרש אליו בימים הקרובים". לטענת נתניהו "בשנתיים האחרונות הממשלה הקודמת אפשרה השתוללות בנייה בלתי חוקית פלסטינית בשטחי C. הם לא עשו כלום והעלימו עין מאלפי מבנים בלתי חוקיים. אנו ניאבק בבנייה הבלתי חוקית".

נתניהו הבהיר כי: "זה לא אומר שנאפשר בנייה בלתי חוקית ישראלית. אתמול התקיימה ישיבה של ראשי הקואליציה והייתה הסכמה כוללת בעניין הזה. אנחנו צריכים לפעול גם כאן וגם כאן. לא נאפשר מצב שבו איש הישר בעיניו יעשה".

עוד מבחזית החדשות

ח"כ דני דנון שקיים סיור הבוקר בחאן אל אחמר אמר בישיבה כי: "ביום שישי האחרון הבהרנו שתמיכה בהתיישבות לא סותרת שמירה על החוק. שר הביטחון קיבל מאיתנו גיבוי. אנו מצפים ממנו לפעול באותה נחישות מול השתוללות הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית ביהודה ושומרון. לא נסבול יותר אפליה נגד המתיישבים".

לטענתו "בשבוע הבא תגיש המדינה את תשובתה לבג"ץ בסוגיית חאן אל אחמר. זה המבחן הראשון שלנו כממשלה בסוגיה לאומית מול הבוחרים שלנו, הקהילה הבינלאומית והרשות הפלסטינית. אם נמצמץ, זה יקרין על כל הקדנציה. חייבים להיות נחרצים".

אתמול הגיעו חברי כנסת ופעילי ליכוד לחאן אל אחמר הסמוך למעלה אדומים ופנו לממשלה בדרישה לפנותו. בשבוע הבא אמורה המדינה להגיש את תשובתה לבג"ץ בנוגע לפינוי במסגרת עתירה שהגישה תנועת רגבים. בית המשפט קבע כי ההתיישבות במקום אינה חוקית, אך המדינה דחתה את הפינוי בכמה הזדמנויות שונות, בעיקר בגלל לחץ בינלאומי.

במקביל, הגיעו עשרות פלסטינים עם דגלי פלסטין לתמוך באנשי חאן אל אחמר, וקראו לממשלה שלא לפנות את המקום. פינוי חאן אל אחמר הוא נושא נפיץ מאוד בימין, וחרף הבטחות חוזרות ונשנות של ממשלות נתניהו, הן לא פעלו לפינוי המקום, בעבר, היו מתנגדים למהלך הפינוי גם בתוך הקואליציה, אלא שעתה גם בציונות הדתית וגם בעוצמה יהודית, מבקשים להסדיר את הנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא לבלבל במוח!!

    התיישבויות לא חוקיןות של ערבים היו בשפע גם בתקופת נתניהו! כמו שידעתם לשבור ולהרוס את הנסיונות הלא חוקיים של התיישבויות יהודיות!! אני רוצה לראות אתכם הורסים את חאן אל אחמר וכל ההתישבויות הערביות הלא חוקיות האחרות!!

    חוק אחד לכולם! לא? בן-גביר??

    שלא תעזו להכשיר את חאן אל אחמר!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים