שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חה"כ אמסלם הגיש את הצעת החוק האוסרת לחקור ראש ממשלה מכהן
ח"כ דוד אמסלם הגיש הצעת החוק שלו המבקשת לאסור על היועץ המשפטי לממשלה לחקור באזהרה ראש ממשלה מכהן, אלא בשל עבירות חמורות
יו״ר הליכוד בנימין נתניהו וח״כ דודי אמסלם | צילום: הטוויטר של נתניהו

חה"כ דוד אמסלם הניח היום (שני) על שולחן הכנסת הצעת חוק המכונה "החוק הצרפתי" שקובעת, כי ליועץ המשפטי לממשלה לא יתאפשר לחקור באזהרה ראש ממשלה מכהן, אלא בשל עבירות חמורות כמו אלימות, ביטחון ועוד או אם דחיית החקירה עלולה לגרום לנזק ביטחוני או כלכלי משמעותי. כך פורסם היום ב-ynet

אם הצעת החוק של אמסלם תתקבל במסגרת חוק יסוד הממשלה, היא לא תהיה נתונה לביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון, בהתאם לחוק השפיטה ברפורמה האוסר על בית המשפט לעסוק בחוקי יסוד ושכל קביעה של בית המשפט בעניין חוק יסוד תהיה חסרת תוקף.

עוד מבחזית החדשות

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב אמסלם כי "ראש ממשלת ישראל הוא אחד התפקידים המורכבים ביותר. עליו לקבל החלטות הרות גורל בסוגיות המשפיעות על הציבור כולו, ובכלל זה מהלכים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים. משכך, עליו להיות מכוון כולו לעיסוק בעניינים אלה".

עוד כתב אמסלם כי "בשנים האחרונות היו מספר מקרים בהם היו ראשי ממשלה טרודים בחקירות שנפתחו נגדם בשל עבירות שונות, לעתים אף בעניינים שהתרחשו עוד בטרם החלו לכהן. כדי להימנע מכך, מוצע לקבוע כי ככלל, ייחקר ראש הממשלה באזהרה במהלך תקופת כהונתו".

אמסלם ציין כי "לעיקרון זה יהיו שני סייגים. ראשית, ניתן יהיה לחקור אותו בעבירות ביטחון, אלימות וכד', שהן עבירות חמורות במיוחד. שנית, ניתן יהיה לחקור אותו גם בעבירות אחרות אם ההימנעות מחקירה במהלך תקופת הכהונה עלולה לגרום נזק ביטחוני או נזק כלכלי משמעותי, ועל כן יש דחיפות בקיומה גם במהלך הכהונה".

עוד מבחזית החדשות

על פי ההצעה, ראש הממשלה לא יהיה פטור לחלוטין מחקירה פלילית, אלא רק במשך תקופת כהונתו. "תקופת כהונתו של ראש הממשלה לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך ניתן יהיה לחקור אותו בעניינן לאחר תום תקופת כהונתו", נכתב בהצעה.

על יוזמת החקיקה החדשה הודיע חה"כ אמסלם כבר באוגוסט 2016, בתחילת חקירות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. יש לציין כי הצעה דומה לזו שהונחה היום הוגשה גם ב-2017.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים