שיתוף
תגובות
חדשות » חג תחת ירי בצפון ובעזה
סיקור נרחב
34 רקטות נורו לעבר יישובי הגליל המערבי | רובם יורטו בידי מערכת כיפת ברזל | הערב יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני לבחון את אפשרויות התגובה
מטח רקטות לצפון הארץ | צילום: לפי סעיף 27א'

34 רקטות שוגרו היום (חמישי) מאזור דרום לבנון לעבר יישובים רבים בגבול הצפון, ובהם שלומי, בצת, חניתה, גורן, ראש הנקרה ועברון. מטח שלא נראה כמותו מאז 2006. מרבית הרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל אך לפחות חמישה נפלו בשטח ישראל.

ב-20:30 בערב צפוי להתכנס הקבינט המדיני ביטחוני, לראשונה מחודש פברואר. בצמרת המדינית ביטחונית טוענים שהסיבה לירי מלבנון ומעזה היא האירועים בהר הבית. במערכת הביטחון מפנים אצבע מאשימה לפלג של ארגון הטרור חמאס בדרום לבנון. גורמים בחיזבאללה הכחישו קשר למעורבות בירי.

עוד מבחזית החדשות

הדרג המדיני ידון הערב בקבינט באפשרויות התגובה של ישראל וצה"ל. לעת עתה, ככל הנראה לא יהיו שינויים במצב בעורף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך כעת ישיבת הערכת מצב בהשתתפות ראש המל"ל הנגבי, שר החוץ אלי כהן, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתגובה ליירי לעבר יישובי הצפון: "אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה. כשמדובר בביטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה".

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ראש אמ"ץ עודד בסיוק ובכירים נוספים. בהערכת המצב הוצגה סקירה על ירי הטילים ביממה האחרונה מלבנון ומרצועת עזה.

שר החוץ הירדני בתגובה: "ההסלמה בגבול ישראל לבנון היא תוצאה של "התוקפנות הישראלית" באל-אקצא. כיבוד זכויות הפלסטינים והימנעות מפלישה לשם, היו מונעים את התפרצות האלימות".

משרד החוץ של ארה"ב בתגובה: "מגנים את שיגור הרקטות מלבנון ועזה לישראל, המחויבות שלנו לישראל בלתי ניתנת לערעור, ואנחנו מכירים בזכות הלגיטימית של ישראל להגן על עצמה נגד כל סוגי התוקפנות".

חה"כ חנוך מיליביצקי (הליכוד) בתגובה : "הם יורים כי הם מזהים אצלנו חולשה פנימית. זה ככה פשוט. המענה ההולם הוא לא הטחת האשמות תחת אש אלא דווקא הרגעה ואחריות כלפי הבית פנימה. מספיק כבר עם שריפת האסמים – די".

חה"כ אחמד טיבי ל-N12: "מי שנתן את הפקודה להיכנס למסגד, ולהכות בצורה ברוטאלית את המתפללים, הוא שנושא באחריות וגם טיפש".

עוד מבחזית החדשות

חה"כ עאידה תומא סלימאן צייצה בטוויטר: "כבר שבועות ממשלת הימין פועלת להדליק את האזור. התנהלות תוקפנית בצפון, הפצצות וחדירה לטריטוריה של המדינות השכנות. לאלו מתווספת ברוטליות ואלימות באל אקצא, פציעה של מתפללים רבים ומעצר של מאות בירושלים שגורמת לאש לבעור גם בצפון".

חה"כ רם בן ברק (יש עתיד), יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר בתגובה: "אנחנו עכשיו רואים את התוצאה של הזנחה של שלושה חודשים של מערך ההרתעה הישראלי. אין שום ספק שצריך להגיב. אני מקווה שמישהו ידע לקבל שם החלטות, אני לא כל כך סומך על הממשלה והקבינט".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "האירועים שהתרחשו היום בגליל המערבי מחזקים את חשיבות ההשקעה במיגון ויישום מלא ומיידי של תכנית מגן הצפון וביטול כל מגבלות הביורוקרטיה הכרוכות ביישום התוכנית".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. הלפיד הזה שקרן ומנותק, הוא הרי הוביל את המחאה המיותרת לגמרי הזאת, וקרא לסרבנות ובזכותו לוחמים הראו רפיסות ביטחונית והבטחות שלא יתקפו באיראן והוא ורק הוא אשם בטירוף הזה ובחוסר ההרתעה. פשוט שקרן ומנותק, הוא וחבריו השמאלנים הארורים והמיותרים האלה, שונאי יהדות ויהודים. לא מבין א י ך אפשר לראות אחרת?!?!?!?!?!

  2. די עם ממשלת הרפיסות הזאת תגיבו בעוצמה בלי תירוצים, ראמדאן וכל מיני חרטות תפסיקו עם מדיניות השמאל!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים