שיתוף
תגובות
חדשות » חברי קונגרס דמוקרטיים ביקרו אצל ראש מועצת בנימין
ביקור מיוחד
חברי קונגרס דמוקרטיים ביקרו בביתו של ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, הגדולה ביותר בישראל בכלל ובשטחי יו"ש בפרט
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ | צילום: דוברות

עשרה חברי קונגרס ממפלגתו של ביידן הגיעו לביתו של ראש מועצת בנימין בפסגות. הוא הציג בפניהם את מפגעי הסביבה הנרחבים שגורמת הרשות הפלסטינית.

חברי הקונגרס שמבקרים בישראל במסגרת סיור של ארגון ג'יי סטריט, סיירו גם ברמאללה והגיעו לביתו של ראש המועצה לשיח ולהכרות עם הצד הישראלי. חברי הקונגרס ערכו סיור ביישוב פסגות ושמעו על הקהילות והיישובים בהתיישבות. 

גנץ פרס בפניהם תיעוד של שלל מפגעי סביבה קשים שגורמת הרשות הפלסטינית והערבים באזור יהודה ושומרון. 

ממרפסת ביתו הצביע ראש המועצה על מזבלה גדולה הסמוכה לפסגות ונמצאת בכניסה לרמאללה המשמשת את ערביי האזור, ובה שורפים הערבים זבל ברוב ימות השנה כשהעשן חונק את תושבי היישוב והסביבה כולה.

הוא הראה להם תיעוד של נחלים מזוהמים במי שופכין ובפסולת בנייה, מזבלות פיראטיות המוקמות לאור יום, מחצבות בלתי חוקיות וזיהום מקורות מים וטבע.

ראש מועצת בנימין אמר לחברי הקונגרס כי "הגישה הבינלאומית שמגלה אהדה וסלחנות אוטומטית לערבים מעודדת את זיהום הסביבה של פנינת החן הגדולה של המזרח התיכון. כשקבוצות ומדינות זרות מתנהלות כאן בצורה עיוורת הן שותפות פעילות בהרס הסביבה שאותו לא ניתן להשיב".

ישראל גנץ הציף גם את סוגיית בניית התשתיות כמו כבישים מרכזיים המשמשים את כל האוכלוסיות. "במקום להקשות ולבלום את ישראל מפיתוח השטח, תעודדו ותעזרו לבנות כאן. על הכבישים נוסעים כולם. הפרעה לנו לבנות ולפתח את המקום גוזרת סבל ומצוקה הן ליהודים והן לערבים. אתם ודאי רוצים להיות שותפים לצמיחה, ואני מבקש שתנהגו בתבונה" אמר לאורחיו.

חברי הקונגרס האמריקנים הודו על הביקור ואמרו כי לראשונה הם שמעו את הדברים מהזווית הזו והמפגש היה חיובי ומשמעותי מאד עבורם.

מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל, נדב תמיר אמר בסיום: "כמו בכל סיורי ג'יי סטריט, אנחנו מקיימים מפגשים גם  בהתנחלויות, על מנת לחשוף את חברי הקונגרס לכמה שיותר פרספקטיבות מגווניהן השונים של החברה הישראלית והפלסטינית".

בחודש הקודם ביקר ראש המועצה בקונגרס האמריקני במסגרת השדולה למען ההתיישבות שמפעילה מועצת בנימין בוושינגטון וגם שם העלה את הנושאים הללו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים