שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "חברה ותיקה": נשיא איראן בביקור רשמי בסין
שני המנהיגים צפויים להיפגש על רקע המתיחות מול המערב | במהלך הביקור שיימשך שלושה ימים יחתמו הצדדים על הסכמי שיתוף פעולה
נשיא איראן, איברהים ראיסי | צילום: Armin2210

על פי דיווח של התקשורת הרשמית בסין היום (שלישי) צפוי נשיא איראן איברהים ראיסי לבקר בסין בשלושת הימים הבאים. במהלך הביקור ייפגש ראיסי עם נשיא סין שי ג'ינפינג. ראיסי הוזמן לבייג'ינגן לביקור ממלכתי על רקע המתיחות של שתי המדינות מול המערב.

ארצות הברית מאשימה את סין בניהול תכנית ריגול חובקת עולם באמצעות בלונים מתקדמים, שאחד מהם יורט על ידה החודש אחרי שחדר למרחב האווירי של ארה"ב. בנוסף, יורטו עוד שלושה כלי טיס בלתי-מזוהים בשמי ארצות הברית וקנדה. סין לעומת זאת, מאשימה את וושינגטון בשליחת בלוני ריגול לשטחה, עובדה שוושינגטון מכחישה מכל וכל.

עוד מבחזית החדשות

איראן נמצאת במשבר מתמשך מול המערב מאז קריסת שיחות הגרעין בשנה שעברה. לאחר שטהראן סיפקה לרוסיה אמצעי לחימה לחזית האוקראינית ודיכאה באלימות את מחאות החיג'אב במדינה, הטילו עליה מדינות המערב סנקציות נוספות.

לקראת ביקורו בסין, כתב ראיסי מאמר מערכת ב"יומון העם" הנשלט על ידי המשטר הסיני, ובו כתב ששתי המדינות מאמינות שמדיניות חד צדדית וצעדים "אלימים" כמו הטלת סנקציות "לא צודקות" הן הגורמים העיקריים למשברים ולחוסר הביטחון בעולם.

עוד מבחזית החדשות

ראיסי כינה את סין "חברה ותיקה", וכתב כי המאמצים של איראן לחזק את היחסים הבילטרליים עמה לא יושפעו מהמצב בזירה האזורית והבינלאומית. כלי תקשורת באיראן דיווחו כי במהלך הפגישה יחתמו השניים על הסכמי שיתוף פעולה.

שי וראיסי התחייבו לחזק את הברית ביניהן, כשנפגשו בפעם האחרונה בספטמבר בשולי פסגת ארגון שיתוף הפעולה של שנגחאי באוזבקיסטן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים