שיתוף
תגובות
חדשות » זעם בישראל בעקבות הכרזת אונסק"ו על תל יריחו כאתר מורשת "פלסטיני"
במשרד החוץ הגיבו בזעם על ההכרזה בריאד שבו שבו נכחה גם משלחת ישראלית | "סימן נוסף לשימוש הציני של הפלסטינים בארגון אונסק"ו ולפוליטיזציה של הארגון"
תל יריחו | צילום: תרבות ומורשת יריחו

במשרד החוץ הישראלי הגיבו בזעם על החלטת ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו, שהכירה בעתיקות יריחו כאתר מורשת עולמית ב"פלשתין". במהלך החג, התקבלה ההחלטה באופן רשמי בריאד בכינוס שבו נכחה משלחת ישראלית. ההחלטה נחשפה לראשונה ב"ישראל היום" בתחילת החודש.

בתגובת משרד החוץ נאמר כי: "למרות המסר של מזכ"ל ועדת המורשת של אונסק"ו, המפריד בין הרישום של האתר הפרה-היסטורי לאתרים יהודיים ונוצריים באזור, ולמרות המאמצים הרבים והכנים של מזכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, לאזן את ההחלטה, משרד החוץ רואה בהחלטה שהתקבלה היום כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלשתינים בארגון אונסק"ו ולפוליטיזציה של הארגון. ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".

עוד מבחזית החדשות

שרת ההתיישבות אורית סטרוק אמרה בתגובה: "שוב אונסק"ו נוקטת צעד בזוי של הכחשת היסטוריה. ‏שום החלטה שכזו לא תשנה את העובדה הפשוטה שההיסטוריה של יריחו, כמו גם הריבונות הבלעדית עליה, שייכת לעם ישראל ולמדינת ישראל. ‏משמעות ההחלטה – כתם של חרפה על מצחה של המנכ"לית אודרי אזולאי, שהתחייבה שהארגון לא יקבל עוד החלטות אנטי-ישראליות".

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "למקרה שתהיתם כמה אונסק"ו מנותקים, הארגון הצביע אתמול, בראש השנה, על העיר יריחו כאתר מורשת בפלשתין. באונסק"ו שוב מוכיחים שהם לחלוטין מנותקים מהמציאות".

עוד מבחזית החדשות

מארגון שומרים על הנצח נמסר: "אונסק'ו מצטרפת היום לרשימה המפוקפקת של מכחישי ההיסטוריה, תוך שהיא פועלת בניגוד לאמנה שלה עצמה, ומעניקה פרס של כבוד לשודדי המורשת ברשות הפלשתינית. כנראה שמול ישראל הכל מותר".

שדולת ארץ ישראל של הכנסת קיימה בתל יריחו כינוס מוקדם יותר החודש, במהלכו פנתה השרה סטרוק לוועדה: "אנחנו פונים למנכ"לית אונסק"ו אודרי אזולאי, אל תיקחי על עצמך את החרפה הזאת. אל תתני פרס למשמידי מורשת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים