שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי: "שבת של כאב ואובדן", 7 הרוגים וכ-110 פצועים בהפצצה רוסית
המלחמה באוקראינה
7 הרוגים וכ-100 פצועים מטיל רוסי שנורה לעיר צ'רניהיב בצפון אוקראינה, הרחק מאזור הקרבות | תיאטרון, אוניברסיטה וכיכר נפגעו | פוטין הגיע לגבול ונפגש עם הרמטכ"ל
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: Sasa Dzambic Photography, שאטרסטוק

שבעה בני אדם, בהם ילדה בת שש, נהרגו היום (שבת) בהפצצה רוסית במרכז העיר צ'רניהיב שבצפון אוקראינה. לדברי ראש העיר נפצעו גם 110 אנשים. לפי דיווחים הקורבנות היו בדרכם לכנסייה. במתקפה נהרס תיאטרון, ונגרם נזק לאוניברסיטה ולכיכר.

צ'רניהיב היא עיר הבירה של מחוז צ'רניהיב, הנמצא בסמוך לגבול של אוקראינה עם בלארוס, ורחוקה 145 ק"מ מהבירה קייב. בפברואר 2022 פלש הצבא הרוסי לצ'רניהיב מבלארוס וצעד ברחובות העיר. בהמשך נהדף ממנה על-ידי הכוחות האוקראיניים.

עוד מבחזית החדשות

בחודשים הראשונים של המלחמה הותקפה העיר צ'רניהיב לעיתים קרובות. מספר התקיפות ירד כשהקרבות החלו להתמקד במזרח אוקראינה ובדרום המדינה, אך רוסיה ממשיכה לתקוף לעיתים את העיר וכן ערים אחרות שרחוקות מחזית הקרבות בינה לבין אוקראינה.

חיל האוויר האוקראיני אמר היום שבמהלך הלילה שיגרה רוסיה 17 כטב"מים איראניים ליעדים באוקראינה, והצבא הצליח ליירט 15 מהם. הדיווח על ההפצצה בצ'רניהיב התקבל מספר שעות אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע לאזור הגבול עם אוקראינה ונפגש עם הרמטכ"ל ולרי גרסימוב.

הפגישה של פוטין עם הרמטכ"ל גרסימוב, ועם גנרלים רוסים נוספים, התקיימה במטה הפיקוד הדרומי של הצבא הרוסי בעיר רוסטוב-על-הדון. רוסיה לא פרסמה מתי התקיים הביקור של פוטין בעיר שקרובה לגבול עם אוקראינה. בהודעת הקרמלין נמסר שפוטין קיבל בפגישה עדכונים מהרמטכ"ל ומבכירים אחרים בצבא הרוסי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים