שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי על הפיגועים בירושלים: "אנחנו חשים את הכאב של ישראל"
נשיא אוקראינה גינה את הפיגוע בנווה יעקב | "אסור שלטרור יהיה מקום, לא בישראל ולא באוקראינה" | ביחס ליום השואה: "לעולם לא שוב לאדישות"
הנשיא זלנסקי והרב אסמן רבה הראשי של אוקראינה, בטקס יום השואה בבאבי יאר | צילום: לשכת הרב אסמן

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גינה את הפיגוע שאירע אמש בנווה יעקב בירושלים, והביע את השתתפותו בכאב של מדינת ישראל. לדברי זלנסקי: "אנחנו חשים את הכאב של ישראל. באופן ציני, הפשעים בוצעו ביום השואה הבינלאומי. אסור שלטרור יהיה מקום בעולם של היום, לא בישראל ולא באוקראינה".

עוד אמר זלנסקי "אנו חולקים את כאבה של ישראל לאחר פיגועי הטרור בירושלים ושולחים תנחומים כנים למשפחות הקורבנות. הפשעים בוצעו בציניות ביום השואה הבינלאומי". זלנסקי גם ציין כי "בין הקורבנות הייתה אישה אוקראינית" וכי "אין מקום בעולם לטרור, לא בישראל ולא באוקראינה".

עוד מבחזית החדשות

לרגל ציון יום הזיכרון לשואה ביום שישי האחרון בגיא ההריגה בבאבי יאר, אמר זלנסקי כי יש "להפגין נחישות בכל הנוגע להצלת מי ששנאה מבקשת להשמיד". נשיא אוקראינה הניח זר באתר ההנצחה. וכתב בהודעה: "היום, כמו תמיד, אוקראינה מכבדת את זכרם של מיליוני קורבנות השואה. אנחנו יודעים וזוכרים שאדישות הורגת יחד עם שנאה. אדישות ושנאה מסוגלות תמיד ליצור רוע ביחד בלבד. לכן כל כך חשוב שכל מי שמעריך את החיים יראה נחישות בכל הנוגע להצלת מי ששנאה מבקשת להשמיד".

עוד אמר זלנסקי: "היום אנו זוכרים את חסידי אומות העולם, אנשים שונים במדינות שונות שהיו נחושים באותה מידה להציל חיים, היום אנו זוכרים את נחישותה של הקואליציה העולמית שעצרה את הנאציזם, והיום אנו חוזרים על כך ביתר תוקף מאשר בעבר. לעולם לא עוד לשנאה, לעולם לא שוב לאדישות. ככל שיותר אומות העולם יתגברו על האדישות, כך יהיה פחות מקום בעולם לשנאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים