שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי נפגש עם הנשיא ביידן: עם המדים הירוקים
הנשיא ביידן בירך את זלנסקי עם הגיעו והבהיר כי ארה"ב ניצבת לצד העם אוקראיני | זלנסקע צפוי לנאום בפני הקונגרס, בבקשה לאשר למדינתו סיוע בסך 45 מילארד דולר
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בפגישה בבית הלבן עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן | צילום: GPT

לראשונה מאז פרוץ המלחמה נפגש הערב (רביעי) נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. זהו ביקור מדיני ראשון של נשיא אוקראינה מאז פלשה רוסיה לאוקראינה לפני עשרה חודשים. בפגישה אמר ביידן לזלנסקי "אדוני הנשיא, טוב שחזרת", "זה כבוד להיות לצידך בהגנה מאוחדת נגד מלחמה אכזרית וברוטלית שמנהל פוטין".

עוד אמר ביידן "קשה להאמין, 300 ימים כבר עברו, ופוטין מבצע מתקפה אכזרית על זכותם של האוקראינים להתקיים כאומה, והתקפה על אוקראינים חפים מפשע ללא כל סיבה מלבד להפחיד".  ביידן ציין את ההתקפות הרוסיות הקשות על מקורות אנרגיה ותשתיות אזרחיות בימים האחרונים. "פוטין מנסה להשתמש בחורף כנשק", טען הנשיא האמריקני אך הדגיש כי ארה"ב ובעלי בריתה באירופה עומדים לצד אוקראינה.

עוד מבחזית החדשות

במהלך ההצהרה המשותפת של שני המנהיגים, העניק זלנסקי לביידן את "פרס הגיבור האוקראיני", והביע את הערכתו גם לקונגרס ולעם האמריקני. "תודה לך, אדוני הנשיא. אנחנו כמובן מרוצים מהתמיכה הדו-מפלגתית בנו, תודה לקונגרס ותודה לאנשים הרגילים, האמריקנים. אני מאוד מעריך את התמיכה".

זלנסקי הסביר מה מסמלת המתנה ואמר "בחור אחד שהוא ממש גיבור, מפקד אמיתי בשטח, ביקש ממני להעביר את הפרס שלו אליך הנשיא ביידן". "הוא מאוד אמיץ, והוא אמר תן את זה לנשיא אמיץ מאוד. אני רוצה לתת את זה לך, זה צלב הכשירות הצבאית".

את זלנסקי שהגיע לבוש במכנסיים צבאיים ובחולצה בצבע ירוק עם סמל אוקראינה, קיבלו הנשיא ביידן ואשתו ג'יל. לאחר הפגישה בין המנהיגים, יקיים זלנסקי מסיבת עיתונאים משותפת עם ביידן וידבר בפני הקונגרס האמריקני. הנשיא האוקראיני טס במטוס של צבא ארה"ב בעקבות החשש הכבד מפני פעילות אווירית עוינת של רוסיה, שעלולה הייתה לפגוע בנשיא.

הנשיא האוקראיני יפעיל לחץ בביקורו בבית הלבן כדי שיגבירו את הסיוע לאוקראינה. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית צפוי ביידן להודיע לזלנסקי, על העברת נשק ומערכות הגנה בעלות של קרוב ל-2 מיליארד דולרים.

זלנסקי ינסה גם ללחוץ על ביידן להעביר לאוקראינה  אמצעי לחימה מתקדמים נוספים, בעלות של עשרות מיליארדים.בנוסף לסוללות הפטריוט, אוקראינה צפויה לקבל גם ערכות JDAM, אמצעי לחימה מתקדם שנועד להתקנה על פצצות, שהופך אותם לחימוש מונחה ומתקדם. כמו כן, הוא צפוי לבקש מביידן את העברתם של טילי קרקע-קרקע מדגם ATACMS. הדרישה האוקראינית לקבלת המל"טים המתקדמים וטילי ה-ATACMS אינה חדשה, ובקייב מנסים לקבל אותם כבר במשך חודשים ארוכים.

גם נשיא רוסיה פוטין מסר "נאום חשוב" במהלך פגישת סוף השנה של ראשי ההגנה ברוסיה, ובו הצהיר שרוסיה תגשים את "כל מטרות המערכה הצבאית" באוקראינה. עוד הוסיף פוטין כי החיילים שנלחמים וצמרת מערכת הביטחון הרוסית הם "גיבורים".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף אמר פוטין כי נאט"ו "מנצלת את מלוא יכולותיה" נגד רוסיה, וקרא למנהיגי הצבא להשתמש בניסיון שצברו בסוריה ובמהלך 10 החודשים של מה שמוסקבה מכנה "המבצע הצבאי המיוחד" שלה באוקראינה.

בימים האחרונים החליט ממשל ביידן להעביר לאוקראינה סוללות הגנה אווירית מתקדמות מסוג פטריוט, להגנה נגד מתקפות הטילים והמל"טים של רוסיה. ההחלטה להעביר את המערכות מגיעה על רקע בקשות ממושכות של זלנסקי לאורך החודשים האחרונים, שביקש לסייע לו, כי לטענתו רק לאחרונה קיבלה רוסיה מאיראן משלוח חדש של 250 מל"טים תוקפים מתקדמים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים