שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי התקבל בכבוד מלכים: העלה שוב את בקשתו לאספקת מטוסי קרב
נשיא אוקראינה נפגש עם המלך צ'ארלס השלישי ונאם באולם ווסטמינסטר בלונדון "ניצחון על רוסיה ישנה את העולם, זה יהיה ניצחון על רעיון המלחמה"
נשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התקבל היום מלכים בבריטניה, והעלה שוב את בקשתו לאספקת מטוסי קרב למדינתו. בנאום שנשא בפני מאות חברי הפרלמנט הבריטי שהתאספו באולם ווסטמינסטר בבית הנבחרים בלונדון, הצהיר זלנסקי: "הרשע מתמוטט. אנחנו יודעים שהחופש ינצח. אנחנו יודעים שרוסיה תפסיד ואנחנו יודעים שהניצחון עליה ישנה את העולם. זה שינוי שהעולם זקוק לו מזה זמן רב. זה יהיה ניצחון על רעיון המלחמה. לאחריו, כל תוקף יידע מה מצפה לו אם הוא יפר את החוק הבינלאומי, ימיט מוות והרס על אחרים ויבקש להנציח את הדיקטטורה שלו על חשבון דמם של חפים מפשע".

זלנסקי העניק לסר לינדזי הויל, יור בית הנבחרים הבריטי, קסדה של טייס אוקראיני

עוד מבחזית החדשות

זלנסקי התייחס לפגישתו עם המלך צ'רלס השלישי והזכיר את עובדת היותו של המלך טייס. "באוקראינה כל טייס הוא מלך" אמר זלנסקי לקול מחיאות כפיים סוערות של חברי הפרלמנט הבריטי. זלנסקי העניק ליו"ר בית הנבחרים הבריטי קסדה של טייס אוקראיני "מהמצליחים ביותר" וציין כי "על הקסדה כתוב: החופש נותן לנו כנפיים להגן עליו", הסביר הנשיא האוקראיני, והמשיך בקריאה לבריטניה ולמערב לספק לארצו מטוסי קרב. "מטוסי קרב לאוקראינה הם כנפיים לחופש" לשון זלנסקי.

בנאומו קרי זלנסקי למערב להמשיך בהטלת עיצומים כלכליים על רוסיה, עד שתישלל ממנה היכולת לממן את המלחמה. "מי שמשקיע בטרור צריך לשלם על כך, כל מי שמשקיע באלימות צריך לפצות את מי שסבל מטרור, תוקפנות או סוגים אחרים של אלימות". זלנסקי שב והודה לבריטים על שתמכו בארצו מאז יומה הראשון של המלחמה "בעוד העולם לא הבין איך להגיב".

זלנסקי הודה אישית לראש ממשלת בריטניה בעת פרוץ המלחמה, בוריס ג'ונסון, שנכח באולם, על העזרה הרבה שהגיש לאוקראינה. "לא התפשרתי על אוקראינה ובכך גם לא התפשרתם על הרוח שלכם ועל עקרונותיהם. אוקראינה ובריטניה כבר ניצחו את הפחד מפני מלחמה והרשע הפסיד. העולם זקוק כעת להנהגת בריטניה כפי שהוא זקוק לאומץ האוקראיני".

לפני הנאום התחייב רישי סונאק להמשיך ולתמוך באוקראינה "עד לתבוסתו של פוטין". בתשובה לשאילתות מצדו יו"ר הלייבור, סר קיר סטרמר, הבהיר סונאק שמטרת בריטניה הייתה ונותרה השגת ניצחון מכריע של אוקראינה בעימות עם רוסיה. למרות זאת, סונאק נמנע מהקריאה להעמדתו של נשיא רוסיה לדין בגין פשעי מלחמה בפני בית המשפט הבינלאומי בהאג. סונאק הבהיר שבריטניה עומדת על כך שהאחראים לפשעים הנוראים באוקראינה ישלמו על מעשיהם והדגיש את תמיכת ארצו בחקירה שמנהלת התביעה בבית המשפט הזה על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. סונאק הביע תקווה שבית הדין בהאג יפרסם בקרוב כתבי אישום נגד אישים שהיו אחראים לפשעים במלחמה, אך לא ציין באופן מפורש את פוטין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים