שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי בנאום לעם הרוסי: "אוקראינה לא תסלח"
נשיא אוקראינה פרסם סרטון הפונה לאזרחי רוסיה ובו הוא מעביר ביקורת חריפה על ההנהגה | לדבריו, פוטין "מסתתר מאחורי הצבא שלו ושורף את עתידכם"
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

אמש (מוצאי שבת) פנה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי באמצעות חשבון הטלגרם שלו, לתושבי רוסיה, והעביר ביקורת קשה על הנשיא ולדימיר פוטין. את הסרטון שלו פרסם זלנסקי זמן קצר לאחר שפוטין נשא את נאומו השנתי לקראת השנה האזרחית החדשה.

על פי דיווח ב-BBC, זלנסקי התייחס בפנייתו לנאום השנה האזרחית החדשה של פוטין, שבו אמר הנשיא כי המערב גרם לפרוץ המלחמה לאחר ש"התגרה" ברוסיה. לדברי פוטין "תמיד ידענו, והיום זה מאושר לנו שוב, עצמאותה וריבונותה של רוסיה תלויה רק בנו, בכוחנו וברצוננו". את  הפלישה לאוקראינה כינה פוטין "הגנה על עמנו ועל אדמתנו ההיסטורית", והוסיף כי "הצדק המוסרי וההיסטורי בצד שלנו. המערב שיקר לגבי השלום, עכשיו מנצל באופן ציני את אוקראינה ואנשיה כדי להחליש ולפצל את רוסיה".

עוד מבחזית החדשות

בסרטון שפרסם זלנסקי, הוא עמד לצד חייליו, וטען כי הם מגנים עליו. זאת, בהתייחס לתקיפות האוויריות שביצעה רוסיה במדינה ביומיים האחרונים, בהן נפצעו עשרות בני אדם. זלנסקי אמר כי אוקראינה לא תסלח לרוסיה.

עוד טען זלנסקי בסרטון כי, מי שביצעו את ההפצצות ברחבי אוקראינה ופגעו בתשתיות אזרחיות, היו בלתי אנושיים והם יפסידו.  בהמשך דיבר זלנסקי ברוסית, ופנה לתושבי רוסיה כאשר הוא תוקף את הנשיא "המנהיג שלכם רוצה להראות שהוא מוביל מהחזית והצבא שלו מאחוריו, כשלמעשה הוא מתחבא", אמר. "מתחבא מאחורי הצבא שלו, הטילים שלו והארמונות שלו. הוא מתחבא מאחוריכם, והוא שורף את ארצכם ואת עתידכם. אף אחד לא יסלח לכם על הטרור. אף אחד בעולם לא יסלח לכם על כך. אוקראינה לא תסלח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים