שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי באיום לישראל: אם לא תשנו את המדיניות, נאסור על ישראלים להגיע לאומן
אומן ראש השנה תשפ"ד
באוקראינה זועמים על היחס למהגרים אוקראינים שמגיעים לישראל, ומאיימים בביטול הסכם הוויזות בין המדינות | השגריר: "ממשלת ישראל מתעללת באזרחנו"
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שלח איום כלפי ישראל ותקף את היחס למהגרים האוקראינים שנמלטו מהמלחמה ומגיעים לארץ. בנאומו האחרון לאזרחי אוקראינה, שלח זלנסקי איום באמצעות שגרירו בארץ, ואמר כי אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. "יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים", אמר בנאום.

השגריר האוקראיני בישראל, יבגן קורנייצ'וק, הבהיר שהמסר ששלח זלנסקי מיועד לישראל, ועלול להוביל לביטול הסכם הוויזה בין המדינות. לדבריו: "ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה בעת הכניסה לישראל. אנו נעצור את הסכמי ביטול הוויזה הדו צדדיים שלנו. האפשרות הזו נמצאת על שולחנה של ממשלתנו". לטענת האוקראינים 10% מהמגיעים מאוקראינה מסורבים ונשלחים בחזרה.

עוד מבחזית החדשות

השגריר קורנייצ'וק קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול מחדש את מדיניות הכניסה כלפי האוקראינים ולהתערב בנושא. "לא יעלה על הדעת שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד, ממשלת ישראל מתעללת באזרח

נו המגיעים לישראל במסגרת האמנה בין שתי המדינות", תקף השגריר. "אם ישראל רוצה שאזרחיה יוכלו להגיע לאוקראינה כתיירים, כולל אומן, אני מאמין שראש הממשלה נתניהו צריך להתערב באופן אישי במציאת פתרון למצב העניינים הנוכחי".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מבחינת העובדות, עולה כי המציאות היא אחרת לחלוטין ומדיניות שר הפנים היא לא להרחיק אזרחי אוקראינה. נהפוך הוא. מדינת ישראל מקבלת בשמחה רבה כל מבקר זר המגיע למטרות ביקור או לכל מטרה אחרת ובלבד שהצטייד באשרה מתאימה. בכלל זה, מתקבלים בברכה גם אזרחים אוקראינים ולראיה, מתחילת השנה הנוכחית נכנסו לישראל מעל 47,000 אזרחים אוקראינים. מעת לעת, כאשר במסגרת הליך הכניסה עולה חשד מבוסס שהנוסע, בין אם מאוקראינה ובין ממדינה אחרת, הגיע לעבוד שלא כחוק בישראל או למטרות השתקעות, כניסתו אכן מסורבת. לאור האמור, ייחוס הליך ביקורת חוקי לאזרחי אוקראינה בלבד אינו עולה בקנה אחד עם העובדות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אקראינים נצים שונאי ישראל .
    הלוואי שפוטין יטחן אותכם.
    נקמת דם מתי השואה.
    אל נקמות אדוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים