שיתוף
תגובות
חדשות » זוועה בלתי נתפסת: עלה ל-700 מספר הנרצחים, השר דרמר ל-CNN "מספר ההרוגים גבוה בהרבה"
חרבות ברזל
השר לנושאים אסטרטגיים העריך בראיון שמספר הקורבנות בפועל גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים | השר אישר כי בין החטופים יש גם אזרחים אמריקאים
השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר | צילום: שריה דיאמנט, מקור ראשון

השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר התראיין היום (ראשון) לרשת CNN, ואמר שחמאס ביצע "מתקפה פראית" נגד ישראל וחטף לעזה קשישים, נשים וילדים.

דרמר, שכיהן כעבר כשגריר ישראל בארה"ב, ציין כי מספר ההרוגים במתקפת הפתע גבוה בהרבה מהמספר הרשמי שפורסם. "אנחנו הרבה מעבר ל-600 הרוגים, ככל הנראה יהיו עוד הרבה מתים, עוד כמה מאות בני אדם", אמר בראיון לרשת האמריקאית.

עוד מבחזית החדשות

דרמר אישר ל-CNN כי בין החטופים יש גם אזרחים אמריקאים. אך לא מסר פרטים עליהם, או על אזרחי ארה"ב שלפי דיווחים נרצחו במתקפת הטרור. "יש עשרות חטופים, אני יכול לומר שבהם יש גם בני ערובה אמריקאים".

השר לנושאים אסטרטגיים ציין כי לא ברור מה מספרם של האמריקאים שנפגעו או נלקחו בשבי. "יש בישראל הרבה בעלי אזרחות כפולה. אנחנו עדיין מנסים לעבור על כל המידע של מתקפת הפתע המזוויעה הזאת. אנחנו נוודא שהמידע הזה יפורסם, כדי שיקיריהם של האנשים שנהרגו ונלקחו בשבי ידעו זאת בהקדם האפשרי".

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר, בהתייחסות לגורלם של האמריקאים שנפגעו במתקפה, אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן: "יש לנו דיווחים על כמה אמריקאים שנרצחו. אנחנו עובדים שעות נוספות כדי לוודא את זה. ברגע הזה יש דיווחים על נעדרים אמריקאים, וגם כאן אנחנו עובדים כדי לאמת את הדיווחים". בלינקן ציין שהבית הלבן יעניק לישראל סיוע צבאי, כדי לעזור לה להתמודד עם "המתקפה הקשה ביותר שספגה מאז מלחמת יום הכיפורים".

אמש, בהצהרה מיוחדת בבית הלבן לצדו של בלינקן, אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי מתקפת הפתע של חמאס היא "טרגדיה נוראית". הוא הבהיר שארה"ב עומדת לצד ישראל, וכי וושינגטון "תוודא שאזרחי ישראל יקבלו את כל ההגנה שהם צריכים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים