שיתוף
תגובות
חדשות » זוהי ככל הנראה המדינה האירופית העוינת ביותר את ישראל
אנטישמיות אירופית
נורווגיה כבר הספיקה להביע תמיכה נלהבת בתביעה נגד ישראל בהאג ובין היתר ממשיכה לסרב ולהכיר בחמאס כארגון טרור
פרלמנט האיחוד האירופי | צילום: RONALD WITTEK

במרכזו של המשבר בין המדינות עומד שר החוץ הנורבגי אספן בארת איידה, לו שורה של התבטאויות קשות מאוד נגד ישראל. בוועידה הבינלאומית בקהיר, שבועיים אחרי פרוץ המלחמה בעזה, איידה היה שר החוץ המערבי היחיד שגינה את ישראל ולא קרא לשחרור החטופים. איידה השווה בשלוש הזדמנויות את ישראל לרוסיה ואמר כי אירופה מאבדת אמינות כשהיא לא מגנה את ישראל על אותם הדברים שבגינם גינתה את רוסיה.

כאשר החלו הדיונים בתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, נורבגיה הביעה תמיכה בתביעה. השר איידה נשאל על ידי חברת אופוזיציה מה דעתו על התביעה ואמר כי ישראל אולי לא מבצעת רצח עם בעזה, אבל כן מבצעת פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות. השר אף הבהיר שטוב שבית הדין יברר אם אכן מתרחש בעזה רצח עם. גם בהליך הנוסף שמתנהל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע לחוקיות הכיבוש, נורבגיה התבטאה בחריפות נגד ישראל.
איידה התגאה בכך שנורבגיה אינה מוכרת נשק לישראל וקרא למדינות שכן מייצאות נשק לישראל, לחדול מכך, שכן הן עלולות להיות מעורבות באופן בלתי ישיר ברצח עם פוטנציאלי. שלשום אמר השר בריאיון לפודקאסט של רשת NRK כי ממשלת ישראל לא מבינה את טובתה של ישראל עצמה.

למרות התנהגותו הבעייתית של שר החוץ הנורבגי, בישראל החליטו משום מה להעניק פרס לנורבגיה ובחרו בה להיות המדינה הנאמנה שתחזיק מאות מיליוני שקלים מכספי הסילוקין הפלסטינים שישראל מקזזת לעזה. זאת, כחלק מההסדר בין ישראל וארה"ב שנולד עקב סירובה של ישראל להעביר את כספי הסילוקין לעזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים