שיתוף
תגובות
חדשות » סיוט שלא נגמר: לפני מספר דקות נפילה בשדרות, שני פצועים אחד מהם אנוש | מתעדכן
מבצע חרבות ברזל
מתחילת המלחמה נרצחו יותר מ-350 ישראלים, ולמעלה מ-1,800 נפצעו | הערכות מדברות על כ-100 חטופים בעזה | רקטות נורו מדרום לבנון, חיזבאללה לקח אחריות
אמבולנס מגן דוד אדום. אילוסטרציה | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת. "כוחות צה"ל פעלו כל הלילה להביא להבטחת העוטף, להרוג מחבלים ולהשתלט על כל מוקדי הלחימה" לדבריו "יש לחימה וקרבות הירואיים לחילוץ בני ערובה שמתרחשים גם כעת. מאות מחבלים נהרגו, ועשרות נלקחו בשבי. ישנם כוחות שנלחמים בכפר עזה וסריקות במספר רב של יישובים – צה"ל נמצא בכל היישובים".

עוד אמר הגרי כי יישובים מפונים וציין כי "המשימה שלנו ביממה הקרובה להגיע לפינוי של כל תושבי העוטף. ההתקפה של צה"ל היא חזקה, נמשיך ונרחיב את התקיפות שלנו. יש מאות מחבלים הרוגים ועשרות שבויים, מאות מחבלים נהרגו בדרכם לישראל ובנסיגה מחוצה לה". הוא התייחס לירי הרקטות מדרום לבנון, ואמר כי "אין נפגעים לכוחותינו, ובשלב זה אין איום נוסף בהר דב או במרחב הצפוני. אנחנו ערוכים חזק מאוד במוכנות גבוהה בפיקוד הצפון".

עוד מבחזית החדשות

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי קיים ישיבת הערכת מצב. המפכ"ל הנחה את כלל המפקדים להמשיך לדאוג לשמירה על דריכות מבצעית גבוהה בכלל מחוזות המשטרה והדגיש כי הכוננות מחשש לפיגועים בכל רחבי הארץ נמצאת במדרג הגבוה ביותר.

"אנחנו וצה"ל ממשיכים בחיפושים אחר שוטרים מנותקי קשר מאז אתמול", אמר שבתאי. "ביממה האחרונה היינו עדים לשורה ארוכה של אירועים שבהם אנשינו פעלו בגבורה, חילצו חטופים ונצורים, חיסלו מחבלים תוך חתירה למגע וסיכון חיים ופעלו בזירות נפילת הרקטות בכל רחבי הארץ. גם בשעה זו יש עדיין מוקדים בדרום שיש חשש כי נמצאים בהם מחבלים ולכן יש להמשיך ולשמור על ערנות, למלא אחר הנחיות פיקוד העורף ולדווח בזמן אמת על כל אירוע חריג".

במהלך סריקות בעוטף עזה צה"ל איתר 10 מחבלים שהסתתרו בקיבוץ כפר עזה, במוקד מרכזי שבו ישנם חילופי אש משמעותיים. במושב יתד הכוחות נמצאים לקראת סיום איתור כל המחבלים.

תיעוד תקיפת תשתיות חיזבאללה באזור הר דב. מוקדם יותר, חיזבאללה לקח אחריות על ירי רקטות מדרום לבנון לאזור הר דב. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות של הארגון, בהן האוהל של חיזבאללה שהוקם לפני כמה חודשים באזור.

דובר המשטרה אלי לוי אמר בריאיון ל-ynet Live כי אנו "רחוקים מלשלול אפשרות שהצלחנו לחסל את כלל המחבלים שנכנסו לישראל. אנחנו עוד רחוקים מלהגיד שיתר המחבלים חצו את הגבול בדרך חזרה". לדבריו, "חד משמעית – ישנם מחבלים בגבולות ישראל. פונה לציבור הרחב להמשיך גם היום להישמע להוראות פיקוד העורף. בשדרות – עדיין לא יכולים לשלול אפשרות למחבלים שמסתתרים, שמסתובבים – לכן אנחנו בפנייה לציבור בכל המקומות בדרום הארץ – להישמע להנחיות".

המועצה האזורית מטה אשר המליצה לתושבי ראש הנקרה, לימן אדמית, חניתה, אילון, בצת, מצובה להתנפנות לאזור העורף ב-48-24 השעות הקרובות, "מלוחמי הגטאות דרומה או לאזורים דרומיים ומרכזיים בישראל". במועצה ביקשו לדווח ולעדכן את צוות החירות היישובי בשמות המתפנים.

מחבלים חדרו באזור במושב יתד בדרום רצועת עזה, ישנם חילופי אש במקום. "קיבלו הודעות להינעל מחשש לחדירה, כבר ב-06:00 בבוקר .יריות ברחובות, גם ברחוב שלנו, חיילים מסיירים עכשיו", סיפרה אחת התושבות.

חמאס פשט מתחילת המלחמה על שמונה מוצבי צה"ל באוגדת עזה והשמיד אמצעים שונים ללחימה, בהם טכנולוגיות וחמ"לים שלמים שהועלו באש.

עוד מבחזית החדשות

נציג חמאס בלבנון אחמד עבד אלהאדי אמר כי מה שקרה במתקפה שהחלה אתמול הוא "חסר תקדים והמשוואות השולטות באזור השתנו. חמאס הכינה את עצמה היטב לפני שנקטה צעד זה ומוכנה להתמודד עם כל תוקפנות ישראלית". בלבנון הופץ תיעוד של הפצמ"רים שנורו מוקדם יותר ופגעו במוצב בהר דב.

מתחילת המלחמה נפצעו ארבעה אנשי צוות מד"א מירי, וישנם עדיין מנותקי קשר. במהלך הלילה העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-28 נפגעים מנפילות רקטות בדרום, בהם שניים במצב קשה, שניים במצב בינוני, 15 במצב קל ותשעה נפגעי חרדה. שרותי הדם של מד"א יקיימו גם היום התרמות דם מיוחדות בירושלים, תל אביב, חיפה, נתניה ובמקומות נוספים המופיעים באתר מד"א.

אזרחית גרמניה בת 23, נחטפה לעזה ממסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. אמה שראתה את תיעוד חטיפתה פרסמה סרטון שבו היא מבקשת סיוע בקבלת מידע נוסף על בתה. בתיעוד שהפיצו המחבלים נראית לוק נסחבת באכזריות לטנדר. המחבלים הפשיטו, היכו אותה וירקו עליה. "הבת שלי, שני ניקול לוק, אזרחית גרמניה, נחטפה יחד עם קבוצת תיירים מישראל על ידי החמאס הפלסטיני", אמרה האם. "שלחו לנו סרטון שבו הצלחתי לזהות באופן ודאי את בתנו, מחוסרת הכרה, בזמן שהפלסטינים מסיעים אותה לעזה", הוסיפה האם. "אני מבקשת כל עזרה עם כל פיסת מידע חדשה, שישלחו אלינו".

דובר צה"ל עדכן כי בקריות השליטה של חיל הים זיהו חמישה מחבלים שהסתתרו באוזר זיקים שבשטח בישראל. "לוחמי חיל הים סיכלו את המחבלים ומנעו חדירה ליישובים", נמסר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. צה"ל חייב להיות ערוך לבאות.
    מה שנפלנו היום וחטפנו
    אנחנו צריכים להיות ערוכים בגבול.
    ברגע שמגיעים מאות מחבלים
    לרסס ולהרוג אותם עוד
    בתחילת הפעולה.
    להיות עירניים ודרוכים !!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים