שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זה לא מצחיק: רוסיה קיבלה תפקיד חדש במועצת הביטחון של האו"ם
למרות שרוסיה מנהלת מלחמה קשה באוקראינה למעלה משנה, היא קיבלה תפקיד חדש במועצת הביטחון של האו"ם | שר החוץ האוקראיני: "זו מתיחת ה-1 באפריל הגרועה בהיסטוריה
תגיות: ,
האו"ם | צילום: Songquan Deng, שאטרסטוק

למרות שרוסיה מנהלת מלחמה עקובה מדם באוקראינה, זה למעלה משנה, היא הפכה אמש להיות הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם.

שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, הגיב לידיעה ועקץ: "זו מתיחת ה-1 באפריל הגרועה בהיסטוריה". כזכור, רוסיה הייתה גם הנשיאה התורנית בחודש פברואר 2022, בחודש בו פרצה המלחמה.

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר קולבה כי "המדינה שמפרה באופן שוטף את כל הכללים הבסיסיים של הביטחון הבינלאומי, עומדת בראש הגוף שתפקידו היחידי הוא להגן על הביטחון הבינלאומי". בתפקידה החדש, רוסיה יכולה לנצל את מעמדה על מנת להציג את מדינות המערב כמי שמשמיעות טענות שווא נגדה.

בנוסף, בחודש שעבר הוצא נגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צו מעצר, מה שהופך את רוסיה למדינה הראשונה בהיסטוריה, החברה במועצת הביטחון של האו"ם, שישנו צו מעצר נגד העומד בראשה.

במהלך השנה האחרונה, פעלה אוקראינה באופן שוטף נגד רוסיה במועצת הביטחון, והצביעה בדיונים הפומביים על כך, שמוסקבה קיבלה את מקומה תחת ברית המועצות בתחילת שנות ה-90 ללא שום הצבעה. למרות זאת, אמנת האו"ם, מקשה על ביטול חברות של מדינה קבועה במועצה.

דובר המשלחת האמריקאית לאו"ם שוחח עם רשת CNN, ואמר כי "למדינה שמפרה באופן בוטה את אמנת האו"ם ופולשת לשכנתה הקטנה, אין מקום במועצת האו"ם. לרוע המזל, רוסיה היא חברה קבועה במועצה, ולכן אין מסלול משפטי שיכול לשנות את המציאות הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כל ארגון האו"ם קם למטרה טובה של חיזוק השיח בין המדינות בעולם.. למניעת מלחמת העולם הבאה.

    אך כבר שנים רבות שהאו"ם הפך למקום אליתיסטי, עושק כספים, מלא שחיתות, לא מוסרי ולא רלוונטי.

    כיום יש צורך מהותי לסגור את האו"ם, על כל שלוחותיו, ולהקים מועצה שבה יהיו 5 נבחרי ציבור מכל מדינה שייבחרו ע"י העם וייצגו אותו במועצה ולא כמינוי של פוליטיקאים מושחתים.
    לתת לזה להתפתח לכיוון הטיבעי של שיח פתוח, שת"פ, עזרה הדדית ואולי גם הסללת דרך לעולם בטוח יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים