שיתוף
תגובות
חדשות » זה לא מפסיק: טרור הבלונים בגבול הרצועה נמשך זה היום השמיני
תיעוד
מקורות פלסטיניים דיווחו על עשרות מתפרעים שהתאספו באזור מעבר קרני סמוך לקיבוץ נחל עוז | משרד הבריאות הפלסטיני: שלושה נפצעו היום
גדודי הפרחת הבלונים בעזה | צילום: חדשות 13

הפרות סדר פלסטיניות נערכו היום (שבת) באזור מעבר קרני שבגבול רצועת עזה, סמוך לקיבוץ נחל עוז. לפי חלק מהדיווחים בתקשורת הפלסטינית, המתפרעים החלו להפריח בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. הפעילות היום מתקיימת למרות שצה"ל תקף אתמול עמדות חמאס בתגובה להפרות סדר דומות.

הפרות הסדר והפרחת בלוני התבערה שהתקיימו אתמול התרחשו במקביל לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם בניו יורק. כתוצאה מהפרחת הבלונים, פרצה שרפה ביער כיסופים שבעוטף עזה. צוותי כיבוי והצלה, יחד עם צוותי קק"ל, הוזעקו למקום כדי לכבות את האש. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי שלושת השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

עוד מבחזית החדשות

בתיעודים שהגיעו מעזה נראו פעילי טרור משגרים בלוני תבערה. יחידת הבלונים אחפאד א-נאצר, שמזוהה עם ועדות ההתנגדות, טענה כי היא הצליחה לשגר בלונים לעבר העוטף. כעבור כמה שעות, צה"ל תקף שתי עמדות צבאיות של חמאס, שסמוכות למוקדי הפרות הסדר ושמהם הופרחו בלוני התבערה. בנוסף, הותקפה עמדה נוספת באמצעות טנק. לא היו נפגעים לכוחותינו. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי 26 פלסטינים נפצעו בהתפרעויות.

הפצצת עמדות חמאס ברצועה | דובר צה"ל

ראש האופוזיציה יאיר לפיד האשים את הממשלה: "יותר משנתיים לא יצאו בלוני נפץ מעזה, בממשלה שלנו קצרו את החיטה, היא לא נשרפה". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הוסיף: "לא פלא כשיש ממשלה של ליצנים אז חזרו הבלונים". חה"כ דבי ביטון (יש עתיד) שמתגוררת בשדרות תקפה: "מעדיף לרוץ לאו״ם עם טוש ובריסטול ולהפקיר אותנו תושבי שדרות ועוטף עזה".

גם בקואליציה מתחו ביקורת. חה"כ אלמוג תקף את הממשלה: "תושבי הנגב לא יכולים להיות בני ערובה של ארגון הטרור הרצחני חמאס וגרורותיו. תושבי הנגב דורשים תגובה צבאית אמינה ומוחצת שתחסל את טרור הבלונים בתחילתו, לא נוכל לחיות שוב במציאות של טרור יומיומי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים