שיתוף
תגובות
חדשות » זה לא הזמן להסתובב בעולם: המל"ל מבקש ״לצאת מטורקיה מייד״
זהירות מונעת אסון
אזהרת המסע לטורקיה עלתה לרמה הגבוהה ביותר רמה 4 | אזהרת המסע למרוקו עלתה לרמה 2 עם המלצה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים
דגלי ישראל וטורקיה | צילום: y FreshStock, שאטרסטוק

בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" מזוהה עלייה משמעותית באיומי הטרור כלפי יהודים וישראלים ברחבי העולם. לאור זאת, עדכן המטה לביטחון לאומי (המל"ל) את הציבור אודות שינויים בטיסות לחו"ל.

המטה לביטחון לאומי הודיע על עדכון רמת אזהרת המסע בטורקיה לרמה הגבוהה ביותר – רמה 4 (איום גבוה), החלה על כל שטחי המדינה. המל"ל קרא לכל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת מהמדינה בהקדם האפשרי.

עוד מבחזית החדשות

לישראלים השוהים בטורקיה ממליץ המל"ל לנקוט בכלל אמצעי הזהירות המומלצים (המפורטים באתר המטה לביטחון לאומי) ולצמצם ככל הניתן התקהלויות ושהייה במרחב הציבורי, להצניע סממנים ישראליים ויהודיים, ולהימנע מהגעה למקומות המזוהים כיהודים או עם זיקה ישראלית.

במסגרת תמונת האיומים המתפתחת, המל"ל מעדכן גם על העלאת אזהרת המסע במרוקו לרמה 2 המלצה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.

כמו כן, המל"ל שב ומחדד את המלצותיו לציבור לבחון נסיעות מתוכננות לחו"ל בעת הזו, להימנע מנסיעות שאינן חיוניות למדינות שחלה עליהן אזהרת מסע, תוך דגש למדינות ערב ומדינות עוטף איראן (דגש לירדן, מצרים, איחוד האמירויות ואזרבייג'ן).

על רקע האירועים, קיים חשש כי תגבר המוטיבציה של גורמי טרור ומפגעים בודדים לבצע פיגועים כנגד ישראלים במדינות שונות בכל רחבי העולם (דוגמת תקיפת עובד שגרירות ישראל בבייג'ין ב-13 באוקטובר). המל"ל מחדד כי בתקופת המלחמה קיים פוטנציאל לאיומים גם במדינות שעליהן לא חלה אזהרת מסע, ולכן הוא קורא לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולגלות ערנות יתרה.

עוד מבחזית החדשות

יחודד כי אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר (קונקשן), למעט איסור טיסות מעבר במדינות אויב (סוריה, לבנון, עיראק, איראן ותימן) ומדינות ברמת איום גבוהה (כגון: לוב, אלג'יריה, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה). כמו כן, בעת תכנון הנסיעה לחו"ל מומלץ לוודא כי מסלול הטיסה הנבחר אינו עובר מעל מדינות אלה.

גורם ביטחוני אמר ל-ynet כי "לפי הערכות יש מאות ישראלים בטורקיה. האיום הוא איום קונקרטי מאוד ולכן העלנו לרמה 4 וקראנו למי ששם לצאת, ולשמור על נפשו כל עוד הוא לא יצא. כבר גילינו אותנטיות ודיוק בטורקיה בשנה שעברה. אם הישראלים יישמעו להוראות ניתן יהיה להכיל את זה".

לדברי הגורם, בכל המקומות שיש לגביהם אזהרת מסע יש כעת פוטנציאל גבוה יותר לאירועים מתפרצים בלי שליטה. "לא להיט להסתובב כישראלי בחו"ל", סיכם הגורם. "גם במקומות שאין בהם אזהרת מסע צריך להיזהר יותר בימים אלה, בוודאי במזרח התיכון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים