שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זהו החמקן החדש של צבא ארה"ב
אחרי 30 שנה
ארצות הברית חשפה אמש את המטוס החמקן המתקדם החדש שיצרה | כלי הטיס נקרא B-21 ריידר, ועלותו נאמדה בסכום של כ-700 מיליון דולר | בעל יכולות גרעיניות ואוטונומיות
מטוסי צה"ל ומפציצים אמריקאים מעל שמי ישראל | צילום: דובר צה"ל

ארצות הברית חשפה אתמול את המטוס החמקן המתקדם החדש שיצרו כוחותיה, בעל יכולות של נשיאת ראש נפץ גרעיני, והחמקן הראשון שפותח מזה 30 שנה. כלי הטיס החדש נקרא B-21 ריידר, ועלותו נאמדה בסכום של כ-700 מיליון דולרים. על אף חשיפתו, רוב פרטי המטוס נותרו חסויים.

"זו עדות ליזמות והחדשות האמריקנית", אמר מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, בטקס שנערך אתמול לחשיפת המטוס. "אפילו מערכת ההגנה האווירית הכי מתקדמת תתקשה לאתר את ה-B-21". לדבריו, "כ-50 שנות מחקר הוכנסו בפיתוח כלי הטיס הזה".מזכיר ההגנה הוסיף, כי במטוס החדשני הותקנה מערכת שנועדה לאפשר התקנה של נשקים חדשים, שעדיין לא הומצאו. על אף שבהשקה לא הוזכרו יכולות טיסה אוטונומיות, דוברת חיל האוויר האמריקני אמרה כי כלי הטיס מוכן לאפשרות של טיסה ללא טייס.

עוד מבחזית החדשות

טיסתו הראשונה של B-21, צפויה לצאת לפועל רק בשנה הבא, ובינתיים מיוצרים שישה כלי טיס נוספים מדגם זה. חיל האוויר האמריקאי צפוי לרכוש כ-100 יחידות של המטוס, שיחליף את דגמי B-1 ו-B-2, שנמצאים בשימוש כיום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים