שיתוף
תגובות
כללי » התרגשות בטורקיה: שלושה לכודים חולצו אחרי כעשרה ימים
מניין ההרוגים ברעידת האדמה הגיע ליותר מ-43 אלף, אבל צוותי החילוץ ממשיכים לחלץ ניצולים | בימים האחרונים חולצו נערה בת 17, אדם בן 30 וילד בן 12
פעילות משלחת החילוץ "ענפי זית" בטורקיה | צילום: דובר צה"ל

גם עשרה ימים לאחר רעידת האדמה שפקדה את טורקיה, ממשיכים להגיע סיפורי ניסים על מציאת לכודים חיים מתחת להריסות. לפחות שלושה בני אדם, שניים מהם צעירים, חולצו מההריסות אתמול. בטורקיה דיווחו על נערה בת 17 בשם אלינה אולמז שמכונה "נערת הנס" וחולצה בחיים מההריסות, 248 שעות לאחר רעידת האדמה. בהמשך חולצו גם נסליהן קיליץ' בן ה-30 וילד בן 12 בשם אוסמן, שסיפר למחלצים שיש עוד אנשים קבורים בקרבת מקום.

במקביל למאמצי החילוץ, שנמשכים למרות הזמן הרב שחלף מאז רעידת האדמה, סוכנויות הסיוע הבין-לאומיות מגבירות את המאמצים כדי לעזור למיליוני מחוסרי קורת גג, שרבים מהם ישנים באוהלים, מסגדים, בתי ספר או מכוניות. מניין ההרוגים ברעידת האדמה הגיע ליותר מ-43 אלף בשתי המדינות.

עוד מבחזית החדשות

מאמצי החילוץ מורכבים במיוחד בשל החורף הקשה, בעוד שהרשויות מתמודדות עם האתגרים הלוגיסטיים של העברת סיוע לצפון-מערב סוריה. בטורקיה נעצרו 54 חשודים ברשלנות בעקבות הנזק הנרחב למבנים ברעידת האדמה.

מוקדם יותר הכריז מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש על גיוס של מיליארד דולר לטובת מאמצי הסיוע ברעידת האדמה במהלך שלושת החודשים הקרובים. האו"ם גם התחייב להעביר סיוע של 397 מיליון דולר לתיקון הנזקים בסוריה, כאשר גופים הומניטריים מדגישים את הצורך בשירותי בריאות פסיכולוגיים ונפשיים באזורים הפגועים.

"נערת הנס" אלינה אולמז פונתה לבית החולים כשהיא מונשמת, אך אינה מורדמת. משפחתה נמצאת ליד מיטתה כל הזמן, כשכתב טלוויזיה הגיע לאלינה עם מיקרופון ושאל לשלומה, היא הנידה בראשה וחייכה. "היא לא אכלה או שתתה במשך כל הזמן שבו היא שהתה מתחת להריסות" אמר הרופא שלה, פרופ' דילבר.

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר הרופא, כי הוא הופתע מאוד ממצבה הבריאותי הטוב יחסית של אלינה, והוסיף כי "מכיוון שהיא לא יכלה לזוז מתחת להריסות בכלל, אפשר לומר שחוסר הפעילות שלה הגן עליה מעט". לדבריו, "היא החזיקה מעמד בזמן הזה, אבל אני מניח שאנחנו לא יכולים להסביר את זה בצורה משכנעת". מהרגע שבו אלינה הובאה לבית החולים, היא הייתה בהכרה ודיברה עם הרופאים.

הרופא הנרגש סיפר כי "ביצענו את הטיפולים הנדרשים, בוצעה הדמיית גוף ונערכו בדיקות דם, היא נראית במצב טוב מאוד. לא הייתה היפותרמיה. בדיקות הדם הראו גם שתפקודי הכליות טובים מאוד". האקר אטלס, חבר בצוות ההצלה שאיתר וחילץ את אלינה סיפר כי "בהתחלה אחזנו בידה, ואז הוצאנו אותה. היא במצב טוב מאוד, והיא יכולה לתקשר. אני מקווה שנמשיך לקבל חדשות טובות עליה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים