שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התקפה אוקראינית נוספת על חיילים רוסים: "מאות הרוגים ופצועים בהפצצה"
הצבא האוקראיני דיווח הבוקר על הפצצה מסיבית באזור חרסון שבה נהרגו מאות חיילים של צבא רוסיה | בכיר אוקראיני: "יהיו תקיפות נוספות עמוק יותר ויותר בשטח רוסיה"
חיילים אוקראינים במלחמה נגד הרוסים | צילום: Seneline, שאטרסטוק

רוסיה ממשיכה לספוג אבדות כבדות בשדה הקרב, מההפצצות המסיביות של צבא אוקראינה. בערב השנה האזרחית החדשה נהרגו מאות חיילים רוסים במחוז דונייצק, והבוקר (שלישי) מדווחים בצבא אוקראינה על הפצצה נוספת שגבתה את חייהם של מאות חיילים נוספים. ההודעה הרוסית החריגה אתמול בעניין הפצצת מגורי החיילים במקייבקה שבמחוז דונייצק, גרמה לגלי ביקורת נרחבים מבית, במה שמסתמן כאחת המכות הקשות ביותר שספג צבא רוסיה מאז החלה המלחמה לפני קרוב לשנה.

דובר צבא אוקראינה חשף הבוקר, כי כ-500 חיילים רוסים נהרגו ונפצעו בהפצצה על מגורי חיילים בעיר צ'ולאקיבקה במחוז חרסון, בגדה המזרחית של נהר הדנייפר. על פי הודעת דובר צבא אוקראינה, גם תקיפה זו התרחשה במוצאי שבת. בשלב זה אין התייחסות רוסית לטענה, ואין אימות נוסף מלבד הדיווח באוקראינה.

עוד מבחזית החדשות

אתמול דיווחו באוקראינה כי 400 חיילים, בעיקר מהגיוס האחרון לצבא הרוסי ולקבוצת וגנר, נהרגו בהפצצה על בית ספר בעיר מקייבקה במחוז דונייצק. באופן חריג ובלתי רגיל, משרד ההגנה הרוסי פרסם הודעה רשמית ובה הודיע ש-63 חיילים נהרגו בהפצצה.

על פי ההודעה, שש רקטות ששוגרו מסוללת HIMARS שסופקה לאוקראינה על ידי ארה"ב פגעו בבית הספר ששימש למגורי הלוחמים. עוד עולה מההודעה כי בבניין היו מאוחסנים חומרי נפץ ואמצעי לחימה שגרמו לפיצוץ העז. בתיעוד שפורסם מהמקום ובצילומי לוויין של לפני ואחרי ההפצצה נראה כי הבניין נחרב לחלוטין.

בעקבות ההפצצה וההודעה של משרד ההגנה הרוסי, קיים זעם רב ברוסיה על הפרשה. רבים דרשו אתמול להעניש את המפקדים והאחראים למחדל. בניגוד להודעת משרד ההגנה הרוסי, מקורות רוסיים אחרים, בהם ערוצי טלגרם בעלי תפוצה של מאות אלפי ומיליוני עוקבים, אשר מסקרים את המלחמה באופן מפורט, מדווחים על ממדי אסון גדולים בהרבה.

גם הלילה דיווחו באוקראינה על הפצצות נרחבות של ריכוזי חיילים רוסיים באזורים שונים באוקראינה. בין היתר דווח על הפצצות באזור העיר מליטופול במחוז זפוריז'יה. דובר הצבא האוקראיני חשף כי ההפצצה על מקייבקה התאפשרה בעקבות איכון מספר גדול של מכשירי טלפון סלולריים של החיילים ששהו בבניין. כזכור, אתמול גם דווח על כ-70 הרוגים נוספים, ככל הנראה מקבוצת וגנר, בהפצצה על מגורי חיילים בעיר פרבומאיסק בדונייצק.

אלו לא התקיפות הראשונות של צבא אוקראינה על ריכוזים גדולים של חיילים רוסים במהלך המלחמה, אך זוהי בהחלט עליית מדרגה במאמצים הללו במהלך הימים האחרונים. לאורך השבועות האחרונים השמיעו בכירים באוקראינה הערכות, כי צבא רוסיה צפוי לצאת בחודשים הראשונים של שנת 2023 למתקפה חדשה ונרחבת באוקראינה. הערכה זו נשענה על בסיס מאות אלפי המגויסים החדשים מאז החל הגיוס החלקי בחודש ספטמבר. באמצעות התקיפות, מבקשים באוקראינה לערער את כוחו של הצבא הרוסי ואת המוטיבציה הירודה בכל מקרה של החיילים הרוסים.

קירילו בודאנוב, ראש המודיעין הצבאי באוקראינה, התראיין אתמול לרשת החדשות ABC  וסירב להודות שאוקראינה הפציצה בעומק רוסיה. למרות זאת, הוא אמר מפורשות שהוא שמח על התקיפות, וציין שיהיו תקיפות נוספות "יותר ויותר בעומק רוסיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים