שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התחלה חורקת: שידור הכרזת דסנטיס על ריצה לנשיאות ארה"ב בטוויטר קרס
מושל פלורידה הפך ליריבו העיקרי של טראמפ בפריימריז הרפובליקניים | השקת הקמפיין של דסנטיס בצ'אט מקוון בטוויטר השתבשה בשל בעיות טכניות
רון דסנטיס, מושל פלורידה | צילום: NBS

המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דסנטיס, הגיש אמש (רביעי) לוועדת הבחירות הפדרלית את המסמכים שמצהירים כי הוא מתמודד על נשיאות ארה"ב ב-2024. בכך הפך דסנטיס רשמית ליריב המרכזי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. דסנטיס הכריז רשמית על התמודדותו בסרטון וידאו שפרסם הלילה, שבו אמר: "אנחנו צריכים את האומץ להוביל ואת הכוח לנצח. אני רץ לנשיאות ארה"ב כדי להוביל את הקאמבק האמריקני הגדול".

לאחר הודעתו הרשמית, השתתף דסנטיס ביחת ועידה בטוויטר שאותה הנחה בעלי הרשת החברתית, אילון מאסק, שנחשב לתומכו הגדול של דסנטיס. שיחת הוועידה ב"טוויטר ספייס" תוכננה להתחיל ב-18:00 שעון החוף המזרחי (01:00 שעון ישראל), אך זמן קצר לאחר תחילתה קרסה רשת טוויטר שוב ושוב עקב עקב עומס כבד של מאזינים, והשיחה החלה כחצי שעה לאחר הזמן המתוכנן.

עוד מבחזית החדשות

הבעיות הטכניות הביאו לכך שרבים מהמאזינים לא שמעו את הכרזתו של דסנטיס. בנקודה מסוימת האזינו לצ'אט כ-678,000 משתמשים, אך רבים נותקו עקב התקלות. לאחר שהשידור התייצב התחברו לשיחה כ-304,000 מאזינים. מנחה השיחה, דיוויד סאקס, התייחס לתקלות ואמר בזמן השידור כי התחברו מאזינים כה רבים עד שהם "גורמים לשרתים של טוויטר לקרוס, וזה סימן טוב".

טראמפ עקץ את דסנטיס עקב התקלות, וכתב ברשת החברתית Truth Social: "הכפתור האדום שלי גדול יותר, טוב יותר, חזק יותר – והוא עובד (אמת!), שלך לא". למרות שלא הזכיר את יריבו העיקרי בשמו במהלך הצ'אט המקוון, דסנטיס ציין כי "ממשל לא עוסק בבידור או בבניית מותג", במה שנתפס כעקיצה מוסווית נגד טראמפ.

לאחר הכרזתו הרשמית כי הוא רץ לנשיאות, דסנטיס הציג את המצע שלו במונחים כלליים: "אנחנו יכולים ואנו חייבים להביא תוצאות גדולות לאמריקה. אני מתחייב להיות מנהל נמרץ שיטפל בבעיות הגדולות". דסנטיס התמקד ברקורד שלו כמושל פלורידה, ופנה לתקוף מטרות קודמות, בהן השמאל הקיצוני, הגירה בלתי חוקית לארה"ב – והנשיא המכהן, ג'ו ביידן.

ברקע התקלות בטוויטר, מנהל הקמפיין של דסנטיס, בריאן גריפין, אמר כי ההתלהבות לקראת השיחה עם מאסק "שברה את האינטרנט", וטען כי מיליון דולרים גויסו לקמפיין הבחירות תוך שעה. בנוסף לשיחה עם מאסק, דסנטיס צפוי היה להיפגש בלילה במלון במיאמי עם התורמים המובילים בקמפיין שלו.

דסנטיס בן ה-44 נבחר למושל פלורידה ב-2018, ובנובמבר אשתקד זכה בכהונה שנייה בניצחון סוחף שחיזק מאוד את מעמדו במפלגה הרפובליקנית. עוד לפני כן נחשב לכוכב עולה במפלגה, במיוחד במחנה האולטרה-שמרני שלה. להכרה נרחבת בארה"ב זכה בשיא משבר הקורונה כאשר הוא נלחם בהגבלות המחמירות שניסו להטיל אז על האמריקאים, ובשנים האחרונות הוא ממצב עצמו כנושא הדגל השמרני ב"מלחמת התרבות" נגד הפרוגרסיבים באמריקה.

דסנטיס מתכוון לטעון בקמפיין שהוא הרפובליקני היחיד שמסוגל לנצח את הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן – שגבר על טראמפ בבחירות 2020. "אנחנו חייבים לדחות את תרבות ההפסדים שמשפיעה על המפלגה שלנו בשנים האחרונות. הזמן לתירוצים נגמר", אמר החודש דסנטיס באירוע באייווה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים