שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » התוכנית של ביידן לממשלה החדשה: "להפיל הכל על ביבי"
לפי בכירים אמריקנים לנשיא יש אסטרטגיית התמודדות עם הממשלה החדשה שתקום בישראל, היא נתפסת בעיניהם כימנית קיצונית ואנטי-פלסטינית – להאשים את בנימין נתניהו
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

על רקע החשש במערב מפני ההמשלה החדשה ברשות בנימין נתניהו שמתעדת לקום כבר בימים הקרובים, פורסם היום (שלישי) דיווח באתר פוליטיקו האמריקאי על תוכנית אסטרטגית של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שכותרתה: "להפיל הכל על ביבי". שני בכירים אמריקאים המצוטטים באתר, שופכים אור על דרך ההתמודדות העתידית של ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, עם בעיות העלולות להתעורר עם הקמת הממשלה שבעיניהם עשוייה להיחשב "ימנית מדי".

הבכירים טוענים כי ממשל ביידן יטיל את האחריות האישית לפעולות הממשלה על ראש ממשלת ישראל המיועד, בנימין נתניהו. במיוחד אם פעולות הממשלה יובילו לקביעת מדיניות שעלולה לסכן הקמת מדינה פלסטינית בעתיד. מכך התפיסה כי נתניהו יהיה האיש שארה"ב תאשים באופן רשמי בכל פעולה, בין אם מדובר בעניין ההתנחלויות בשטחים, או בנושא יחסי ישראל עם מדינות ערב. לדברי אחד מהבכירים האמריקאים "ביבי אומר שהוא יכול לשלוט בממשלה שלו, אז בואו נראה אותו עושה זאת".

עוד מבחזית החדשות

הבכירים התריעו כי פעולות ימניות וקיצוניות שאינן עולות בקנה אחד עם השקפת ממשל ביידן עלולות להוביל לתוצאות חמורות יותר מרק מילים קשות. "נתניהו רוצה כל מיני דברים מאיתנו", מציין אחד בייחס לפעולות שונות שברצון ביבי לבצע ומצריכות את תמיכת ארה"ב, דוגמת הרחבת הסכמי הנורמליזציה עם ערב הסעודית, "זה עובד לשני כיוונים. אנחנו נעבוד איתו על דברים שחשובים לו, והוא יעבוד איתנו על דברים שחשובים לנו".

גישה זו, העתידה להתממש על פי תפיסתם, שופכת אור על המורכבות והשבריריות הגוברת ביחסי ישראל, ארה"ב; אומנם נכון כי תפקידה של ישראל כבעלת ברית בטחונית של ארה"ב מבטיח כי ככל הנראה לא יתממש משבר קריטי ביחסים בין המדיניות, אבל עדיין, עליית הימין בפוליטיקה הישראלית שוחקת את התמיכה הדו-מפלגתית האיתנה בישראל שהוחזקה בעבר בוושינטון. זאת, במיוחד בקרב דמוקרטים שבאופן הולך וגובר מבקרים את פעולות ישראל. עד כה לא פורסמה אמירה רשמית הנוגעת למדיניות שהוצגה מטעם ביידן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים