שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר פרוש במתקפה על נתניהו: לא יכול לאשר את חוק גיוס? שיילך
צפו
השר פרוש מיהדות התורה תוקף את ראש הממשלה, שביקש לדחות עד לאחר התקציב את העלאת חוק הפטור מגיוס: "ראש ממשלה חותם הסכם כדי לא לקיים? בשביל מה נתתי יד לממשלה"
השר לענייני ירושלים ומורשת מאיר פרוש | צילום: בחזית מדיה

השר לענייני ירושלים ומורשת, מאיר פרוש, אמר היום (שלישי) בראיון לישי כהן בככר השבת, כי במפלגת יהדות התורה דורשים לאשר את חוק הגיוס לפני העברת חוק תקציב המדינה. "דורשים את פסקת ההתגברות ברוב של 61, נתניהו לא יכול להגיד לי 'לא יכול'. לא יכול? אל תהיה ראש ממשלה, לך הביתה", כך לדבריו, השר התייחס להסכם הקואליציוני עם הליכוד, ואמר: "ראש ממשלה חותם הסכם כדי לא לקיים? בשביל מה אני נתתי יד להקים ממשלה כזו? כדי לשמוע את התירוצים שאמרו בתקופת בנט ולפיד?"

השר מאיר פרוש בראיון לישי כהן ב'כיכר השבת' | צילום: כיכר השבת

עוד מבחזית החדשות

הדברים נאמרו בהמשך לפגישות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראשי המפלגות החרדיות בהם הוא הבהיר כי יש קושי לאשר את חוק הגיוס לפני אישור התקציב, שאותו הכנסת מחויבת לאשר עד 29 במאי. נתניהו ביקש מהמפלגות לסגת מהדרישה כפי שהופיעה בהסכמים הקואליציוניים, שלפיה החוק יחוקק לפני אישור התקציב.

השר פרוש התייחס בראיון לפסקת ההתגברות ואמר, "לי יש הסכם חתום עם נתניהו על פסקת ההתגברות, בסדר? יש לי כזה הסכם. הרבנים אמרו לנו שבלי זה, לא שווה כלום, שאלנו לא פעם אחת. אין דבר כזה שזה לא יהיה, זה יהיה גיחוך. מי יחתום בעתיד הסכמים אם לא מקיימים את זה? נתניהו לא יכול להגיד לי 'לא יכול', לא יכול? אל תהיה ראש ממשלה. מה זה לא יכול? לך הבייתה, מה זה לא יכול?".

המטרה של חוק הגיוס הוא להוריד את גיל הפטור לבני ישיבות משירות לצה"ל, שעומד כיום על 26, משום שצעירים חרדים נדרשים ללמוד בישיבות תורניות עד גיל הפטור כדי להימנע מגיוס, ועד אז הם אינם יכולים להשתלב בשוק העבודה. במפלגות הקואליציה דורשים להוריד את הפטור משירות לגיל 21, אולם במערכת הביטחון ישנה התנגדות לכך. לפי ההערכות, החוק יקבע כי גיל הפטור יהיה 22. 

השר פרוש מתח ביקורת על ראש הממשלה בראיון, ואמר, "מתי יגיע היום שלא נצטרך לפחד. אם צריך לפחד, אז שנתניהו יגיד, 'אני לא יכול להיות ראש ממשלה פה כי אני לא יכול לתת לכם את מה שאתם צריכים. אדוני היקר, חתמת על הסכמים, למה לא לקיים את השוואת החינוך?.

בג"ץ קבע כי המועד האחרון לחקיקת חוק הגיוס, שנדחה כבר כמה פעמים, הוא סוף יוני השנה. אם הסיעות החרדיות יקבלו את בקשת נתניהו, המדינה תבקש מבג"ץ הארכה נוספת לחקיקת חוק הגיוס, כך שהוא יקודם רק לקראת סוף השנה, ובמושב הבא של הכנסת. 

ראשי סיעות הקואליציה התכנסו אתמול (שני) ודנו האם יש לבקש מבג"ץ דחייה נוספת בנוגע לחוק הגיוס. גורמים בקואליציה אמרו ל-ynet כי "הכיוון הוא לבקש ארכה מבג"ץ. אם נגיש בקשה כזאת, זה ייתן עוד זמן להיערכות ויאפשר להגיע להסכמות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים