שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר עמיחי שיקלי על החרם החרדי: "אני מסרב להזדעזע"
לגבי מתווה הגיוס אמר השר שיקלי: "הגישה הליברמנית והגישה הלפידית שמביאה איתה המון שנאה כלפי מה שהחרדים מייצגים מהווה מכשול"
שר התפוצות עמיחי שיקלי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

שר התפוצות עמיחי שיקלי התראיין הבוקר (שישי) ל-103FM והתייחס למגוון נושאים שעל הפרק. בפתח דבריו התייחס השר שיקלי למתווה הגיוס, ואמר כי: "זה ציבור (החרדים) שיש לו עניין להיות חלק ולהתחבר לסיפור הציוני, אני מאוד אופטימי לגביהם. מה שיקשה עליהם וירחיק אותם זו הגישה הליברמנית והגישה הלפידית שמביאה איתה המון שנאה כלפי מה שהחרדים מייצגים, זה מהווה מכשול אחד. מכשול שני זה הניסיון של חלק מההנהגה החרדית הוותיקה לשמר את המודלים הישנים שהם הרבה פחות רלוונטיים למציאות קדימה ומקשים על כלכלת ישראל".

לגבי החרם החרדי על מאפיית אנג'ל, אמר שיקלי כי: "ברגע שלקחת כללי משחק של חרמות והפגנות מול בתים פרטיים ולרדת לחיים של אנשים, ברוב ההפגנות שיש לי מול הבית אני לא נמצא. כשאתה כמחנה הלכת על הקו הזה, זה פותח פתח לצד השני. אתה רוצה חרמות? אז חרמות. אני באופן אישי לא מחרים לא את אנג'ל ולא אף, עסק אחר".

עוד מבחזית החדשות

"קראתי גם בימי ממשלת השינוי כשהפגינו מול הבית של אביר קארה והוריו, אמרתי שזה בעיניי לא שייך ולא רציני להפגין מול אנשים פרטיים. קשה לבוא בטענות לחרדים על הסיפור של אנג'ל, זה לא נגד המאפייה אלא נגדו, הם רוצים שהוא יתנצל. כשמחנה אחד מוריד את הכפפות, הדברים קשורים זה בזה. עושים הכול כדי לייצר חיכוך ולעורר שנאה, כשאתה עושה דבר כזה אל תצפה שהצד השני ישיב לך בפוצי מוצי. אין מה להחרים בעלי עסקים. אני מסרב להזדעזע אם אתה שואל אותי".

בסיום דבריו התייחס השר שיקלי למצב הביטחוני ולתגובת צה"ל לירי הרקטות לעבר יישובי העוטף. לדבריו "הייתה לנו שביתת רעב של בכיר הג'יהאד האסלאמי, היה לו לחץ דיפלומטי כבד. טוב מאוד שהמדינה לא התקפלה, מה שכן קרה בעבר עם שביתות רעב של אסירים ביטחוניים. גם אני, אתה ורבים שהצביעו למפלגות המחנה הלאומי לא רווה נחת מתקיפה בה בסופו של דבר הבכירים בארגוני הטרור לא משלמים בחייהם".

"אני שותף לחמיצות ומבין אותה מצוין. האם מכאן צריך ללכת לפירוק הממשלה ולהקמת לשכה של ח"כ בשדרות? זה פחות רציני. דרושה עוד סבלנות. המצב הנוכחי לא משביע רצון מבחינת הראייה הלאומית. אין דבר גרוע יותר מלתת הזדמנות לשמאל להקים עוד ממשלה שתהיה משותקת לחלוטין. צריכה לבוא תגובה הרבה יותר משמעותית, ואני מאמין שהיא גם תבוא".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים