שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל: "זה פרא אדם, היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות"
לטענת שר המורשת הנגיד אמיר ירון "הנגיד מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי שלה" • נתניהו וסמוטריץ' גינו את הדברים: "הנגיד, משרת ציבור מסור"
שר המורשת ח״כ עמיחי אליהו | צילום: דור סיתהכל

שר המורשת עמיחי אליהו תקף הבוקר (ראשון) את נגיד בנק ישראל אמיר ירון, בריאיון ל"קול ברמה" וטען כי הוא "פרא אדם, והיה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. האדם הזה נשאר בתפקיד שלו רק מכיוון שהרפורמה המשפטית לא יוצאת לפועל". עוד הוסיף השר אליהו כי: "הנגיד מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה. לא ייתכן שפקידים ייצאו נגד הממשלה".

ראש הממלה בנימין נתניהו גינה את דבריו של השר אליהו: "נגיד בנק ישראל הוא משרת ציבור מסור, שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

עוד מבחזית החדשות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה כי: "ההתבטאות כלפי הנגיד היא לא ראויה ואין לה מקום. גם אם יש ביקורת לגיטימית חשוב שהיא תהיה עניינית ומכבדת. כשר האוצר אני נותן גיבוי מלא לנגיד להמשיך לפעול ולבצע את עבודתו המקצועית בניהול המדיניות המוניטרית מתוך עצמאות מוחלטת לטובת כלכלת ישראל".

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ תקף את השר אליהו ואמר: "הטייסים הם "בוגדים שבמדינות אחרות היו תולים אותם", היועמ"שית "אשמה בפיגועים ובאלימות בחברה הערבית", ועכשיו נגיד בנק ישראל הוא "פרא אדם שפוגע בכלכלת המדינה". קואליציית "הרצפה העקומה" של נתניהו מסיתה, והוא שותק. אני קורא לנתניהו לגנות באופן מלא את האמירות המבישות והמפלגות, מול מי ששומרים על המדינה ומשרתים אותה שנים ארוכות. שתיקתו מול קואליציית ההסתה מהדהדת".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לשר המורשת: "המורשת של שר המורשת: גסות רוח, בורות, השתלחויות שאף אחד לא מבין".

שר הפנים משה ארבל כתב: "הדברים הבוטים והלא ראויים שהשמיע השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל אינם במקומם. עצמאות נגיד בנק ישראל וחובתו להציג באופן בלתי תלוי את התחזיות הכלכליות היא אבן יסוד בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל. אני קורא לשר אליהו לחזור בו מדבריו".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במקום לעבוד למען הציבור ולטפל ביוקר המחיה, הממשלה המטורללת הזאת עסוקה בלהתנגח פעם נוספת בגורמי המקצוע, ורק מחפשת כל הזמן את מי להאשים. הם פועלים בחוסר אחריות וגורמים לנזק רב לכלכלה הישראלית, פוגעים בשמה הטוב של ישראל בעולם ומובילים לאי ודאות במשק".

מרב מיכאלי כתבה בתגובה: "נגיד בנק ישראל עושה את העבודה השחורה ומעלה את הריבית כדי לעצור את האינפלציה המשתוללת שגורמת לה הממשלה חסרת האחריות הזו. במקום להתחיל לעבוד ולהוריד את יוקר המחיה – חברי הממשלה ממשיכים לתקוף אותו".

בניגוד לגינויים בקואליציה ובאופוזיציה, חברת הכנסת טלי גוטליב הביעה תמיכה בדבריו של השר אליהו וכתבה: "אני ממש לא מגנה את הדברים שאמר. אני לא מגנה את כאבו של שר בישראל מהוצאות דיבת הארץ רעה. שייזהר לו הנגיד בהתנהלות שלו, הוא מדבר מזעזע על ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אני מסכים איתך כבוד השר עמיחי אליהו
    הנגיד ועוד אישים שונים ומשונים מרשים לעצמם לזלזל במדינה שלנו בחסות שלטון החוק….
    אל תירא ואל תחת.. קידוש השם זה לא רק למות
    אלא גם לאמר את הדברים בגבורה קבל עם ועדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים