שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר לשירותי דת מלכיאלי: ביטל את רפורמת הכשרות של כהנא
השר לשירותי דת ח"כ מיכאל מלכיאלי חתם מיד עם כניסתו לתפקיד על ביטול רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא | הצו דוחה את כניסת הרפורמה בכשרות בחצי שנה
השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי | צילום: אתר הכנסת

עוד בטרם הסתיימה השבעת הממשלה החדשה, מיהר השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, לחתום על צו המבטל את רפורמת הכשרות שיזם השר לשעבר מתן כהנא. החתימה על הצו נעשתה הערב בלשכת של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הראשון לציון הגר"י יוסף, ובנוכחות יהודה אבידן המועמד למנכ"ל המשרד לשירותי דת. 

הצו מורה על דחיית ביצוע רפורמת הכשרות, שחוקק השר היוצא מתן כהנא. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו על ידי הממשלה הנכנסת סוכם על ביטול הרפורמה באופן מלא וחקיקת חוק כשרות לביטול יחסי משגיח מושגח בתיאום עם הרבנות הראשית לישראל.

עוד מבחזית החדשות

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראש"ל הגר"י יוסף אמר בתגובה  "אני רוצה לברך את שר הדתות החדש, הרב החשוב ת"ח הרב מלכיאלי הי"ו לברך אותו שיהיה לו סייעתא דשמיא ושיצליח בתפקיד שלו, צריך לשמור משמרת היהדות והמסורת בארץ ישראל, אנחנו מדינה יהודית וצריך לזרז את כל הדברים שצריכים תיקון, לזרז ולתקן את זה".

"בראש ובראשונה, אנחנו נאבקנו בשנה וחצי האחרונה, בעניין הגיור ובעניין הכשרות בפרצות החמורות של הכשרות, מיד עם הכניסה שלך לתפקיד צריך לטפל בזה ולעצור את הדבר הזה של הכשרות, שכל רב עיר יוכל לתת כשרות ולבחור את המשגיחים הראויים ולא כל אחד יכול לשמש כמשגיח של כשרות, ואדרבה תשבו ותקימו את הוועדה ולשפר את הנושא של משגיח מושגח, כדי שיהיה כשרות שכל אחד יכול לאכול על הצד הטוב ביותר, רוב המדינה שומרים כשרות ורוצים לאכול כשר ולא רוצים לאכול ספקות או נבלות וטריפות חס ושלום ולכן תטפל בזה בראש ובראשונה".

עוד הוסיף הרב כי יש צורך לטפל בנושא של מינוי רבני ערים "איך אפשר להשאיר עיר בלי רב עיר, שנים על גבי שנים יש ערים שאין רבני ערים, תחזקו את הדבר הזה ותפעלו למנות רבני ערים".

השר מלכיאלי אמר עם היכנסו לתפקיד כי  "כמו שראינו וכמו שמרן דיבר, היה קשה לראות בשנה וחצי האחרונה את הרפורמה שהממשלה קידמה וכמו שמרן אמר, בסוף זה לא הביא לכשרות אלא להיפך הכשרות. יש חלק שכבר נכנס לחוק ואנחנו נצטרך לבטל את החלק הזה, ויש חלק שאמור להיכנס בעוד כמה ימים לתוקף, כמו שבד"ץ לא יוכל לתת כשרות ועוד דברים, ולכן אנחנו באים עכשיו לקבל את הברכה של הרב ולחתום את החתימה של הממשלה החדשה, כדי שהדברים האלה לא ייכנסו לפועל, יידחו וכמו שמרן הנחה אנחנו נבטל את החוק שקיים ובשם השם נעשה ונצליח"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים