שיתוף
תגובות
חדשות » השר לוין מגיב לביקורת: "מסתבר שאהרן ברק איננו מבין את מהותה של דמוקרטיה"
שר המשפטים אמר הערב כי הרפורמה במערכת המשפט איננה קשורה לאדם או לחוק מסוים תקף את אהרן ברק "הוא לא מבין את מהותה של דמוקרטיה
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חדשות 12

שר המשפטים יריב לוין התראיין הערב (מוצאי שבת) ל"חדשות סוף השבוע" לגבי דבריו של השופט בדימוס אהרן ברק, שהביע את חששו לגבי הרפורמה שהוא צפוי להוביל במערכת המשפט ואמר "יש לי המון כבוד אליו, אבל איפה הוא היה כל השנים? בשורה של פסקי דין הוא דרס ציבורים שונים ודרס את הדמוקרטיה".

עוד אמר לוין "אני לא מקבל את השיטה הזו שהליכי חקיקה מתקיימים בשיחות בחדרי חדרים. הליכי החקיקה נעשים בכנסת, אני רוצה שמעמדה יישמר. אני מזמין גם את בני גנץ לבוא לוועדת חוקה חוק ומשפט, שם יתקיימו דיונים רציניים ומעמיקים. זה המקום שבו דנים בחוקים. אני הבאתי רפורמה שבעיני היא הנכונה והטובה ביותר. מהכנסת תצאנה ההחלטות, ואני מקווה שהתוצאה הסופית תהיה עד כמה שיותר דומה למה שהצעתי, כי אני מאמין שזה הדבר הנכון".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, עם השבעת הממשלה אמר שר המשפטים כי הרפורמה במערכת המשפט תקרה לא לאט, לא מהר, אלא בסבלנות. בראיון אמר לוין "כשאמרתי בסבלנות, התכוונתי לזה. אנחנו נתקדם בהליכי החקיקה, וזה ייעשה בסבלנות. אין מסגרת זמנים: הדיונים יהיו אמיתיים וממצים".

מוקדם יותר הערב התראיין השופט לשעבר אהרון ברק ל"חדשות סוף השבוע" ואמר בין היתר כי "אם הרפורמה הזו תעבור, שרשרת של כדורי רעל תפגע בכל אחד ואחת מאתנו. התוכנית שהציג לוין היא סכנה ברורה ומוחשית לדמוקרטיה הישראלית".

לוין מתח על הדברים ביקורת קשה ואמר "שמעתי בצער גדול מאוד את דבריו של אהרן ברק מדבר על כיתת יורים ועל טנקים. חמור מאוד שאלה התפיסות שרווחו בבית המשפט העליון. הרפורמה איננה קשורה למקרה כזה או אחר, העיתוי לא רלוונטי לאירוע כזה או אחר. אי אפשר לברוח מהדברים החמורים של הנשיא בדימוס ברק, מסתבר שאיננו מבין את מהותה של דמוקרטיה. הרפורמה שלי לא מגיעה לכנסת על גבי טנקים, אלא על גבי פתקי ההצבעה של הבוחר".

למרות שהוצג ללוין סקר מנו גבע בו רואים בבירור כי 39% מהציבור דווקא מתנגד לרפורמה שהציע, התעלם לוין מהסקר וטען "יש לרפורמה שלי תמיכה אדירה בציבור ואני נחוש וחושב שחייבים לקיים אותה. אם החלטה התקבלה באופן מפלה, בלתי חוקי, שלא נעשה כפי שצריך, בוודאי שבית המשפט היה וימשיך להתערב ולתקן. גם יועץ משפטי הוא יועץ ולא מחליט, וגם אם הוא במשרת אמון, כמו בכל גוף פרטי, היועץ רוצה לתת עזרה טובה ולא להכשיל את מי שהוא מייעץ".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר לוין על תפקיד היועמ"ש כי "הייעוץ המשפטי לממשלה צריך לייעץ ולייצג את הממשלה. אני לא מצפה מאף אחד להתפטר ואני לא עוסק בשאלות פרסונליות. אני עוסק ברפורמה הזו מעל ל-20 שנים כדי להשיב את האמון במערכת המשפט, וכרגע נמצא בשלבה הראשון".

בהתייחסו למשפט נתניהו אמר לוין כי "אין קשר למשפט מסוים ולא לאדם מסוים כפי שאמרתי. אני לא עוסק במשפט נתניהו, והסמכות לקיים אותו היא לא שלי. הרפורמה שלי עוסקת בלהשיב את הדמוקרטיה. כשנתניהו מינה אותי לשר המשפטים הוא ידע מהן עמדותיי, כי הן ידועות ואני נאבק עליהן שנים ארוכות. אני חושב שהוא שמע רצון עוצמתי מאוד קודם כל מהציבור לחולל את השינויים האלה".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. לוין עובד על כולם בעיניים. אומר שהוא יכבד את פסיקות בג"ץ על פי חוק. הבעיה היא שהוא לא אמר שיחוקק חוקים שיבילו ויסרסו מראש את בג"ץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים